וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מציב את השמאל במרכז: אלכס גרימאלדו שוב יככב מול מכבי חיפה?

2.11.2022 / 14:30

אלכס גרימאלדו עשוי לערוך הערב (22:00) את הופעת הפרידה האירופית שלו מבנפיקה ליסבון. המגן השמאלי, שכבר הכניע כמעט לבדו את מכבי חיפה, רוצה לעזוב עם עוד הצגה - אולי לקראת איחוד עם פפ גווארדיולה. ורק בנבחרת ספרד יש מי שלא סופר אותו

תקציר: מכבי חיפה - מ.ס. אשדוד 1:3/ספורט1

כאשר התארחה מכבי חיפה באיצטדיון האור בספטמבר, נתקלה בנפיקה בקשיים במחצית הראשונה, ובקהל חששו כי חוסר היכולת לנצח את אלופת ישראל תהרוס כבר במחזור הראשון את סיכויי ההעפלה לשמינית גמר ליגת האלופות. אלכס גרימאלדו דאג להסיר את הדאגות האלה. המגן השמאלי בישל לרפא סילבה בפתיחת המחצית השניה, כבש שער מרהיב בעצמו בחלוף מספר דקות, הנשרים עלו ל-0:2, ושלוש הנקודות עשו את דרכן הבטוחה לקופה. הספרדי, שנבחר באופן טבעי לשחקן המצטיין של הערב, רק חייך: "כבר הבקעתי בבעיטות כאלה".

מאז העסק רק הלך והשתפר. הקמפיין של בנפיקה אדיר בינתיים, והיא תיאבק ביום רביעי על ראשות הבית. הכרטיס לשמינית הגמר הובטח כבר מזמן, אבל ממש לא בטוח שגרימאלדו יהיה שם. המשחק מול הירוקים בחיפה עשוי להיות האחרון שלו במדים האדומים במסגרת אירופית, לקראת מעבר אפשרי בינואר.

חוזהו בליסבון מסתיים בקיץ, העזיבה היא כמעט עובדה מוגמרת, והנהלת המועדון לא תעמוד בדרכו באמצע העונה אם הדבר יביא לה כמה מיליונים טובים במקום לאבד את הכוכב ללא תמורה. קבוצות גדולות כבר עומדות בתור כדי ליהנות מהשלל, והמועמדת המובילה לפי הדיווחים בממלכה היא מנצ'סטר סיטי. ואם כך יהיה, הרי שפפ גווארדיולה יקבל לידיו את בוגר לה מאסיה באיחור אופנתי של שש שנים.

שחקן בנפיקה, אלכס גרימאלדו. רויטרס
הסיוט של מכבי חיפה יימשך? אלכס גרימאלדו/רויטרס

פפ רצה אותו עוד ב-2017

כי הרי כבר בשלהי 2016 היה עניין ממשי של מנצ'סטר סיטי להחתים את גרימאלדו. גווארדיולה רק התחיל אז את הקדנציה שלו במועדון בבעלות השייח'ים ששאף לבנות את עצמו לפי המסורת הקטלונית עם מנהלים בכירים שעבדו בעבר בבלאוגרנה. אם כך, כולם הכירו שם היטב את סיפורו של הנער שנחשב להבטחה גדולה מאוד באקדמיה של בארסה, מאז הצטרף אליה בגיל 12. גרימאלדו שוכנע לעזוב את בית הוריו בוולנסיה, השתלב בלה מאסיה למרות כל הקשיים, והפך במהרה לאחד השמות המדוברים ביותר בה, במיוחד אחרי שהוסט מקישור לעמדת המגן.

שבועיים לפני יום הולדתו ה-16, כבר עשה הנער היסטוריה כשחקן הצעיר ביותר בתולדות הליגה הספרדית השניה, כאשר לבד את מדי המילואים של ברצלונה. באותו קיץ, ב-2012, הוא גם היה השחקן הצעיר ביותר בסגל הספרדי לאליפות אירופה עד גיל 19. היו שם חואן ברנאט וחסה בני ה-19, פאקו אלקאסר, דניס סוארס, סוסו וג'רארד דאולופאו בני ה-18, סאול ואוליבר טורס בני ה-17 וגם השוער הבאסקי קפה, בן 17 אף הוא. גרימאלדו היה הכי קטן, גם מבחינה פיזית, אבל זה לא הפריע לו להיות שחקן מפתח באגף השמאלי ולהיכלל בנבחרת המצטיינים של הטורניר אחרי הזכיה במדליית הזהב. בקטלוניה לא היה לרוב האנשים ספק שהעתיד שייך לו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
מאמן מנצ'סטר סיטי פפ גווארדיולה. GettyImages
סוף סוף ישיג את גרימאלדו? גווארדיולה/GettyImages

נער הזהב בלה מאסיה

טוב, זה לא לגמרי מדויק, כי לואיס אנריקה לא סימפט אותו בלשון המעטה. המאמן חזר לקאמפ נואו בקיץ 2014 בעיתוי בעייתי מאוד מבחינת גרימאלדו שהחמיץ את כל שנת 2013 בגלל קרע ברצועה הצולבת בברכו. אחרי שסיים את תהליך ההחלמה והרשים מחדש בקבוצת המילואים, זה היה הזמן להתקדם לסגל הבוגר ולהפוך, כפי שציפו הפרשנים, לגיבוי של ג'ורדי אלבה. במקום זאת, הוא נותר תקוע בבארסה ב', אשר בדיוק חוותה משבר וירדה לליגה השלישית. כך מצא את עצמו גרימאלדו משחק בגיל 20 במגרשים באיכות ירודה, והתסכול החל להצטבר לנוכח ההתעלמות המוחלטת מצד מאמן הקבוצה הבוגרת.

"לואיס אנריקה מעולם לא אמר לי דבר. אין לי קשר איתו, ואין לי מה להגיד עליו. אני מסתדר טוב עם המאמן שלי, אבל זה הכל", הצהיר אז המגן בראיון, ויש יסוד סביר להניח שזה לא תרום לשאיפותיו לשבור את הקיר עם הבוס שהחליט הכל. לכן, לפני תום חוזהו, הוא בחר לעזוב - ובנפיקה קיבלה אותו תמורת 1.5 מיליון יורו בלבד בינואר 2016. זו היתה השקעה נהדרת מצד המועדון שרגיל מאוד לקנות בזול ולמכור ביוקר, את ההנהלה היתה אמורה להרוויח המון בהקדם - לא במקרה הוכנס בחוזהו של גרימאלדו סעיף שחרור של 60 מיליון. מנצ'סטר סיטי לא רצתה לשלם כל כך הרבה, אבל הצדדים היו אמורים להגיע לפשרה שתשביע את רצונם של כל הצדדים. לו מישהו היה מתנבא אז כי הספרדי עדיין יהיה בליסבון בשלהי 2022, היו אומרים לו שהוא לא לא מבין כלום בעסקי הכדורגל.

לואיס אנריקה מאמן נבחרת ספרד. רויטרס
לא מחזיק מגרימאלדו. לואיס אנריקה/רויטרס

מרגיש בבית בליסבון

המעבר הצפוי לגווארדיולה ירד מהפרק כי גרימאלדו נפצע באוקטובר 2016, וחזר רק באפריל. התקופה הזו היתה קריטית, ובינתיים התבייתה מנצ'סטר סיטי על בנז'מין מנדי ממונאקו. הצרפתי הגיע בקיץ 2017 על תקן השחקן המושלם לסגנונו של פפ, וכולם יודעים איך זה נגמר. בכל התקופה הזו לא היתה יציבות בעמדת המגן השמאלי אצל גווארדיולה, וקשרים נדרשו לא פעם לשחק שם, מפביאן דלף ועד אולכסנדר זינצ'נקו. ז'ואאו קאנסלו, מגן ימני במקור, הוא האיש שתפס שם פיקוד לאחרונה, והוא עושה את העבודתו בצורה מצוינת ובדרכו שלו, אבל מגן מגן שמאלי טבעי לא יזיק - במיוחד אם הוא יגיע כשחקן חופשי בקיץ או במחיר מבצע בינואר. מצד שני, כלל לא בטוח שזה הכיוון המועדף מבחינת גרימאלדו עצמו, כי הוא ירצה להגיע לקבוצה בה יוגדר בוודאות כשחקן הרכב.

זו הסיבה המרכזית לכך שהוא סוגר כבר שבע שנים בבנפיקה. בכל חלון העברות קושר שמו של גרימאלדו באופן תמידי לאינספור קבוצות שחשקו בו, אבל איכשהו זה מעולם לא הבשיל למעבר. לו היה דופק על השולחן ודורש לעזוב, זה היה קורה מזמן, אבל הספרדי למד היטב את הלקח מברצלונה, ויודע להעריך את האמון שקיבל מכל המאמנים באיצטדיון האור. "בנפיקה זה בית, ואני מאושר כאן. אני משחק במועדון גדול מאוד, מתמודד על תארים ומשתפר מקצועית", נהג גרימאלדו לומר. למעשה, הוא לא פסל בראיונות אפשרות של חתימה על חוזה חדש גם עכשיו. "אנחנו מדברים, והכל פתוח", הוא טוען. "לו רק יכולתי, הייתי מבקש ממנו להישאר כאן לשנים ארוכות. הוא יצטרך לקבל את ההחלטה הזו, אבל בינתיים הוא מרוכז ונהנה מאוד", אמר המאמן רוג'ר שמידט. בין השורות, אפשר לקרוא סוג של השלמה. הפעם בטוחים העיתונאים בפורטוגל שהכוכב יתפתה להרפתקה חדשה בגיל 27.

שחקן בנפיקה אלכס גרימאלדו. CARLOS COSTA / AFP, GettyImages
אפילו השתדג העונה. גרימאלדו/GettyImages, CARLOS COSTA / AFP

לואיס אנריקה לא סופר אותו גם בנבחרת

הקבוצה שתזכה בשירותיו תקבל את המגן השמאלי הספרדי הטוב ביותר כיום, לדעת פרשנים רבים. גרימאלדו יעיל מאוד וממושמע בעורף, אבל מצטיין מאוד בתמיכה בהתקפות, עם אחוזי דיוק מצוינים בכדורי רוחב ויכולת טכנית משובחת בפריצות. בעונה שעברה הוא סיפק שיא אישי של 5 שערים ו-9 בישולים, והיה שותף גם להעפלה לרבע גמר ליגת האלופות. בשלב הבתים הקדימה אז בנפיקה את ברצלונה, והיו אלה שני המפגשים הראשונים שלו מול המועדון שגידל אותו. הם הסתיימו עם רשת נקיה בשני המקרים - ניצחון 0:3 מוחץ בליסבון ו-0:0 בקאמפ נואו.

גם העונה נפתחה נפלא מבחינתו, והיכולת אולי אפילו השתדרגה. לראיה - גרימאלדו בישל לרפא סילבה גם ב-3:4 על יובנטוס בשבוע שעבר, ובשבת הבקיע ב-0:5 הקליל על שאבש בליגה הפורטוגלית. בכושרו הנוכחי, היה הגיוני מאוד לשקול את זימונו למונדיאל, אבל זה לא יקרה. לואיס אנריקה לא רואה אותו ממטר גם כמאמן הלאומי, ועד עכשיו אין לו באופן שערורייתי למדי אפילו דקת משחק בנבחרת הבוגרת, וגם את גביע העולם הקרוב הוא יראה בטלוויזיה.

אולי זה דווקא לטובה. מנוחה לא תזיק לו לקראת המעבר האפשרי, או לקראת המשך הקרבות בליגת האלופות בתחילת השנה הבאה. כך או כך, כרגע המטרה היא לסיים במקום הראשון, ולשם כך צריך לנצח את מכבי חיפה גם בישראל. אחרי ההצגה במחזור הראשון, ברק בכר יודע היטב עד כמה הסכנה ממנו גדולה, אבל כלל לא בטוח שיש לירוקים כלים נכונים כדי להתמודד איתו.

עקבו אחרי יוכין בפייסבוק

  • עוד באותו נושא:
  • בנפיקה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully