וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תורידו נקודות, אל תענישו את כולנו

28.10.2022 / 16:00

משחקים ללא קהל לא רק פוגעים בענף ובצופים, הם גם עלולים לגרום לעובדים הקטנים של המועדון לאבד את משרתם. אופיר סער מסביר דרך המקרה של הפועל תל אביב מדוע עדיף להימנע בכל דרך מענישה כזאת וללכת לכיוונים אחרים

תקציר: מכבי תל אביב - הפועל תל אביב 0:3/ספורט1

ביום רביעי הקרוב ידון בית הדין העליון של ההתאחדות לכדורגל בערעור הפועל תל אביב בעקבות העונש שספגה בדרבי, שבעיקרו עומד על שלושה משחקים ללא קהל. בית הדין כבול באיזשהו מקום במנעד האפשרויות שלו, אין לו שליטה על עבודת המשטרה ובתי המשפט, ולכן הוא מקבל החלטות ברמת המועדון והקהל בלבד.

ועדיין, משחקים ללא קהל הם משהו שאסור שיהיה כלול באפשרויות הללו. משחק ללא קהל מהווה נזק עצום, גדול בהרבה מענישת אוהדים, הוא משפיע על זכיין השידור, הצופים בבית, היריבות וקהל היריב, ובעיקר על החשק לראות כדורגל, העניין שלשמו כולנו התכנסנו.

שחקני הפועל תל אביב, בן ביטון, סתיו למקין בדרבי, ברקע רימון עשן. קובי אליהו
לשחק מול יציעים ריקים? נזק מכל כך הרבה בחינות. שחקני הפועל תל אביב בדרבי/קובי אליהו

שלושה משחקים ללא קהל, בהם אחד נגד בית"ר ירושלים, משמעותיים קודם כל כלכלית עבור הפועל תל אביב וגורמים נזק של 1.5 מיליון שקל לערך. יש שלוש קבוצות בכדורגל הישראלי שהסכום הזה לא ישפיע עליהן במיוחד - מכבי חיפה, מכבי תל אביב, הפועל באר שבע. מעבר לכך, כל מועדון אחר בליגה שיספוג עונש כזה יעשה סדר בתקציב, מה שעלול לעלות להרבה נושאי משרות בתפקידיהם.

אם נתייחס להפועל תל אביב, אחרי שייעשה סדר חדש, ככל שיהיה אחד כזה, שרון ואיציק ניסנוב לא ייפגעו. הם ימשיכו לגור בשכונות היוקרה שלהם, אך ידרשו קיצוצים ויגרדו את הראש בשאלה מהיכן ישלמו את המשכורות הבאות. מי שישלמו את המחיר הם העובדים הקטנים, אלה שמרוויחים 5-10 אלפים שקל. חלקם יפוטרו, אחרים יקוצצו במשרה, אנשים שחיכו להעלאות או לשדרוגים קטנים בתנאים כבר לא יראו זאת השנה, כל המועדון עובר למצב חירום תחת אווירה נוראית.

כשבונים תקציב עושים זאת עם שדרת עובדים ופיירול מסודר. החלטות כאלה של בית הדין, הרבה לפני הקהל והבעלים, פוגעות קודם כל בעובדים הקטנים של המועדון. כשניתן העונש עובדים בהפועל תל אביב מיד אמרו "וויי וויי, עכשיו יתחילו קיצוצים", וביטאו את התחושות והחששות של כולם. בסופו של יום, למועדון שמתקיים מההכנסות שלו בלבד, עונש שווה ערך ל-7 ספרות של נזק כלכלי הוא רעידת אדמה.

אלה לא רק העובדים, כמובן. זכיין השידור מאבד המון מהצופים, שנוטשים מהר משחק ללא קהל (גילוי נאות - וואלה! נמצאת תחת בעלות משותפת עם קבוצת צ'רלטון, הזכיינית של משחקי ליגת העל), אוהדי היריבה מנועים מלהגיע ולצפות בקבוצתם, השחקנים עצמם סובלים ללא האווירה והאטמוספירה שהם מחכים לה כל השבוע. כל כך הרבה נפגעים, ובראשם הענף עצמו וכל מי שלוקח בו חלק. זהו לא עונש ראוי.

sheen-shitof

עוד בוואלה

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
אלמוג כהן שחקן מכבי נתניה לשעבר עם הבעלים אייל סגל. לירון מולדובן
גם אייל סגל ואלמוג כהן יארחו ללא קהל השבת/לירון מולדובן

לפני החלטת בית הדין, דובר גם על האפשרות שיורדו להפועל תל אביב נקודות. יש כאלה שממליצים לתת לקבוצות לבחור בין נקודות לעונש כלכלי, אך זה לא יהיה הוגן ביחס לקבוצות עם הכסף הגדול. לפחות בסיבוב הראשון של העונה, עונש של הורדת נקודה או שתיים לא צפוי להיות זה שיכריע עונה של קבוצה. זהו נזק מקצועי שהמועדון יצטרך להתמודד איתו, אך הוא לא יפגע בכל כך הרבה גורמים מסביב ובמקביל יעשה עוול למותג ולאטרקטיביות של המשחק.

זה הכיוון שבית הדין צריך ללכת אליו במקרים חמורים - הורדת נקודות שהמועדון יצטרך להתמודד איתה, אך עונש שלא יפגע בכל כך הרבה גורמים נוספים. ואגב, זה לא אומר שהעונש צריך להסתכם בזה - משחקי רדיוס עם קהל יכולים להיות חלק ממנו. החלק החשוב בעונש הוא לא לגרום נזק ועוול לכל כך הרבה גורמים שזה לא מגיע להם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully