וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלכס חולה אהבה: אלכס באנה שוב יכבוש נגד קבוצה ישראלית?

27.10.2022 / 13:00

אלכס באנה כבש במשחק האחרון של ויאריאל והורחק בצורה ביזארית אחרי שהקדיש את השער לזכרו של סגן הנשיא המנוח. הערב (19:45, ספורט4) הוא פוגש את הפועל באר שבע וינסה לשמור על מאה אחוזי הצלחה מול יריבות ישראליות, נגדן הוא מאוד אוהב לשחק

תיקתקנו: קליפ סיכום היום בספורט, 27.10/ספורט1

שמעתם פעם על שחקן שקיבל את פרס השחקן המצטיין למרות שהורחק בתחילת המחצית השנייה? זה מה שקרה ביום ראשון לאלכס באנה, וכולם הסכימו שהתואר הגיע לו בזכות. הכוכב הצעיר של ויאריאל הוביל את הצוללת הצהובה במשחק הליגה מול אלמריה, השווה בדקה ה-56 בשער נאה, וחשף אחרי הכיבוש את החולצה עם כיתוב לזכרו של חוסה מנואל לאנסה. "תודה על הכל", כתב באנה לסגן נשיא המועדון שאחראי יותר מכולם על עצם קיומו והנהיג אותו במשך קרוב ל-30 שנה. לאנסה הלך לעולמו בשבוע שעבר בגיל 74, זמן קצר אחרי שאשתו מתה אף היא, וכל ויאריאל שרויה באבל עמוק. הקשר, שהצטרף לאקדמיה בהיותו ילד בן 10, הכיר אותו מצוין, ודמעות היו בעיניו כאשר הקדיש את הכיבוש לדמות כה אהובה ונערצת, והצביע לשמיים. ואז החליט השופט לשלוף לעברו כרטיס צהוב שני בגין המעשה.

האם היתה אי פעם הרחקה ביזארית יותר? באנה ניסה להסביר שאפילו לא הוריד את החולצה, כך שלא היתה לטעמו עבירה על החוקים, אבל זה לא עזר. ההלם על הדשא וביציעים היה מוחלט, והזעם עצום. איך אפשר לגלות חוסר רגישות בצורה כזו? הצדק נעשה כאשר ויאריאל ניצחה למרות הכל, עם שער ניצחון שהובקע עמוק בזמן פציעות וקבע 1:2, וכולם בעיר היו משוכנעים שגם הגורל רצה להקדיש את כל שלוש הנקודות לזכרו של לאנסה. אחרי שריקת הסיום, פירסם המועדון ציוץ מיוחד בו עודד את באנה והצהיר: "החולצה הזו שווה מיליון כרטיסים אדומים". וכך, בלי להתכוון, התעצמם מאוד מעמדו של הקשר המחונן בן ה-21, שחווה גם כך עונה פריצה מסחררת, אולי בדרכו לתהילה.

אלכס באנה שחקן ויאריאל חוגג שער. דני מרון
אוהב מאוד לשחק נגד קבוצות ישראליות. באנה/דני מרון

הערב הוא צפוי לככב שוב במשחק ביתי נגד הפועל באר שבע בקונפרנס ליג (19:45, ספורט1) ואולי יכין הקדשה נוספת לזכר לאנסה אם ימצא את הרשת. לנוכח הביצועים בעבר, הסיכויים לכך גבוהים. בחודש שעבר, באיצטדיון טרנר, היה באנה אדריכל ניצחונה של הצוללת צהובה על החבורה של אליניב ברדה. הוא הוכשל ברחבה במחצית הראשונה וסחט פנדל, ואז - מיד אחרי השיוויון הזמני של רותם חטואל - כבש שער מרהיב בדרך ל-1:2 בסיום.

וזה לא הכל, כי באופן כללי יריבות ישראליות מביאות לו המון מזל. לפני שנתיים, מצא באנה את הרשת בשני המפגשים מול מכבי תל אבי בליגה האירופית - תחילה ב-0:4 בספרד, ואז גם ב-1:1 בבלומפילד. קרלוס באקה בישל לו בשני המקרים, והיו אלה השערים הראשונים של בוגר האקדמיה המוכשר בסגל הבוגר. באנה, אז רק בן 19, בקושי קיבל הזדמנויות מהמאמן אונאי אמרי בליגה הספרדית, אבל צבר קצת ניסיון בזירה האירופית, ובסופו של דבר הרגיש שתרם את חלקו הצנוע לזכיה בתואר הראשון בהיסטוריה של המועדון - גם אם לא שותף בשני משחקי חצי הגמר מול ארסנל, ולא היה בסגל כלל בגמר מול מנצ'סטר יונייטד.

זו היתה התחלה ברגל ימין עבור נער שהוגדר כהבטחה גדולה מאוד באקדמיה מאז הגיע עוד ב-2011. ריאל מדריד הביעה בו עניין במקביל, אבל לא היתה נחרצת מספיק, וגם מבחינה גיאוגרפית איזור ולנסיה קרוב יותר לעיירת הולדתו, רוקטאס דה מאר בפרברי אלמריה. היה לו קשה להסתגל לחיים בפנימיה בגיל כה צעיר, אבל אימו הדגישה בפניו עד כמה ההזדמנות גדולה ויוצאת דופן. הוא זכה להערכה רבה מצד מאמני הנוער, וייצג את ספרד בכל הנבחרות הצעירות כולל הופעה מוצלחת באליפות אירופה עד גיל 17 לצידו של אריק גרסיה הקטלוני ב-2018, במהלכה הבקיע מול גרמניה ובלגיה.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
שחקן ויאריאל אלכס באנה. GettyImages
הרשים בכל משחק שבו הוא שולב. אלכס באנה/GettyImages

בחלוף שנה, הוא כבר כיכב בקבוצת המילואים של ויאריאל בליגה השלישית, והוכיח את עצמו לא רק בעמדה המקורית כקיצוני שמאלי, אלא גם מימין, כקשר מרכזי, כחלוץ שני וכפליימייקר. כאשר הושאל אשתקד לג'ירונה בליגה השניה, כיכב הבחור הרב גוני במגוון עמדות אלה, והיה אחד השחקנים הבולטים בדרך לעליה של הקטלונים לליגה הבכירה. ג'ירונה לא היתה מתנגדת להשאיר אותו לשנה נוספת, וגם אלמריה - הקבוצה אותה אהד כילד - לטשה לעברו את העיניים, אבל ויאריאל כבר לא התכוונה להעביר אותו למחוזות זרים הקיץ. היא רצתה אותו לעצמה, וידעה בדיוק למה היא עושה זאת.

באנה טרם תקע יתד קבוע בהרכב ויאריאל, אבל הרשים מאוד כמעט בכל משחק בו שולב, היה יעיל גם כמחליף, ונכון לעכשיו הוא הכובש המצטיין של הקבוצה עם 4 שערי ליגה. בקונפרנס ליג הבטיח לו מראש אונאי אמרי שהמקום יהיה שלו, וזה אכן המצב. בנוסף לחגיגה הכיפית בבירת הנגב, כבש באנה גם צמד ב-3:4 על לך פוזנאן, ולהט עם שער ובישול ב-0:5 על אוסטריה וינה. הביצועים גרמו לעניין לא מבוטל גם מצד הסקאוטים באנגליה, ובתקשורת הספרדית דווח כי ארסנל, ליברפול, צ'לסי ומנצ'סטר סיטי מגלות בו עניין.

קיקה סטיין מאמן ברצלונה. GettyImages
ההגעה של סטיין עשויה לעשות טוב גם לבאנה בגלל הסגנון היצירתי/GettyImages

עד כמה זה רציני? אין לדעת, אבל סעיף השחרור של באנה עומד על 35 מיליון יורו, ויש הגורסים שהוא נמוך ביחס לפוטנציאל - מה שעשוי לגרום למועדון פאר לשים את הצ'ק על השולחן. מאידך, ממש לא בטוח שזה יהיה צעד נבון מצד השחקן עצמו, כי בשלב זה בקריירה הוא חייב לקבל דקות משחק רבות ככל הניתן, ויהיה קל יותר לעשות זאת במועדון הביתי, בו הוא נמצא כבר יותר מעשור. יהיה מעניין לראות כיצד תשפיע עליו העזיבה של אמרי לאסטון וילה, וייתכן שזה יהיה דווקא לטובה. עבור קיקה סטיין שמונה במקומו, הסגנון היצירתי והמגוון של באנה יתאים כמו כפפה ליד, והוא עשוי לסמוך עליו הרבה יותר.

בינתיים, הפועל באר שבע מגיעה לביקור, וזה הזמן של באנה להרשים גם את הבוס החדש. הקהל, שאוהב אותו עוד יותר אחרי המחווה ללאנסה והכרטיס האדום האבסורדי, יתמוך בו בכל הכוח, והמוטיבציה תהיה גבוהה אפילו יותר. ייתכן שאנחנו צופים בנסיקה של כוכב שיגיע בעתיד הנראה לעין גם לסגל הנבחרת, אבל המטרה המרכזית של ברדה הערב היא למנוע ממנו לראשונה בקריירה לכבוש מול יריבה ישראלית.

  • עוד באותו נושא:
  • ויאריאל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully