וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנכס הביתי: החשיבות של מייסון מאונט בצ'לסי

מאז שפרנק למפארד נתן לו את המושכות בעקבות איסור ההעברות, תוצר האקדמיה מלונדון לא מפסיק לספק את הסחורה. במשחק מול מנצ'סטר יונייטד (19:30, ספורט1) הוא ינסה להוכיח שמקומו גם בהרכב נבחרת אנגליה

תקציר ה-0:0 של ברנטפורד מול צ'לסי/ספורט1

''זה מוזר בעיניי, אולי אפילו תמוהה - כמות הביקורת שמופנית כלפי השחקן'', שיתף מאמן צ'לסי החדש, גרהאם פוטר את תחושותיו הכנות באשר לסימני השאלה שעסקו ביכולת ובעיקר, בעקביות שמייסון מאונט מסוגל להפגין לאורך פרק זמן ממושך במדי הבלוז. ''הדעות החצויות לגביו מגיעות כנראה מהתקשורת, אני מסוגל להעיד באופן אישי על שחקן שמספק מאוד לעבוד איתו, הוא אוהב לשחק כדורגל עבור המועדון הזה, הגישה שלו חיובית, הבנת המשחק שלו אבסולוטית, ומעל הכל בעיניי - הוא אדם פנטסטי'', אמר פוטר בימים האחרונים. צמד השערים שמאונט כבש בוילה פארק לרשת של קבוצתו של סטיבן ג'רארד, אסטון וילה, לא רק העניק לצ'לסי שלוש נקודות יקרות, אלא היווה עדות נוספת שכשהבלוז זקוקים לשירותיו של הקשר בן ה-23, הוא שם על מנת לספק את הסחורה.

עבור אוהדי הבלוז, חלף זמן ממושך מדי מאז אקדמיית המועדון המפוארת ניפקה כישרון ממשי שאף זכה לייצג באופן עקבי את הקבוצה לאורך פרק זמן כל כך ארוך. שמות מוכרים כגון טמי אברהם ופיקאיו טומורי, שחוו את טעם האקדמיה במערב לונדון מגיל צעיר, וסיימו בהצלחה יתרה את שלבי ההתפתחות השונים עד שהגיעו לקבוצת הבוגרים, סומנו מתחילת דרכם ככישרונות עילאיים שעתידים להוביל את המועדון לעתיד מבטיח. אולם, חוסר הזדמנויות (ויש שיאמרו, חוסר הסובלנות) הובילו לכך ששני השחקנים נאלצו לנדוד ליעד מחוץ לגבולות הפרמיירליג ומציגים יכולת מרשימה בליגה האיטלקית. האקדמיה של צ'לסי נחשבת לאחת המפוארות ברחבי אירופה, אבל סובלת מתדמית שלילית על מחסור בנתינת הזדמנויות ממשיות לבוגריה שלרוב מוכרחים לחפש דקות משחק בקבוצות נחותות או לחילופין בליגות נמוכות יותר, מה שמעצים אף יותר את הבגרות והאיכות שמאונט מציג בהמשכיות יוצאת דופן.

''חביבו של המורה'', כונה בסרקאזם מסוים הקשר בן ה-23, כאשר סיים את עונת הבכורה המוצלחת שלו בהשאלה לדרבי קאונטי מליגת המשנה תחת הדרכתו של אגדת הבלוז, פרנק למפארד. היו שהטילו ספק גדול ביכולת של מאונט בגיל כה צעיר להתמודד עם הפיזיות והתובענות של הצ'מפיונשיפ, ועל אף העובדה שהיה ממובילי הקבוצה בעונה שהסתיימה באכזבה עם אי העפלתה לפרמיירליג, המינוי של למפארד לתפקיד מאמן צ'לסי נתן איתות מובהק לכך שמאונט ישוב לקבוצת האם שלו ויזכה להזדמנות שמעטים מתוצרי המועדון זוכים בה - לשחק ולהנהיג בעקבותיו את הבלוז בעונת הבכורה של למפארד כמאמן בליגה הבכירה.

מייסון מאונט שחקן צ'לסי חוגג שער. רויטרס
המנהיג של הבלוז מהרגע שחזר מדרבי קאונטי. מייסון מאונט חוגג/רויטרס

אמברגו החתמת השחקנים שהטילה פיפ''א על צ'לסי בעונת 2019/20 (לצד עזיבתו של כוכב הקבוצה דאז, אדן הזאר), כפתה על למפארד מציאות מורכבת שמנוגדת לד.נ.א. המוכר של צ'לסי - שימוש תדיר בתשתית הקיימת של הקבוצה לצד מתן הזדמנויות על בסיס שבועי לבוגרי האקדמיה השונים, כשמאונט המוביל שביניהם. צ'לסי לאורך כל שנות רומן אברמוביץ' הייתה מכונת תארים משומנת נטולת סובלנות כלפי מאמנים שמתקשים לעמוד במטרות המועדון, אולם לנוכח הנסיבות החיצוניות, העובדה כי הבלוז סיימו במקום הרביעי שהוביל למקום בליגת האלופות בעונה הבאה והגעה לגמר הגביע האנגלי, העונה נתפסה כמוצלחת באופן יחסי. פיטורי למפארד באמצע העונה הבאה ומינויו של תומאס טוכל למאמן הקבוצה בינואר 2021, הובילו לגל הערכות כי מאונט עתיד להיות "השחקן הראשון שישלם את מחיר שינוי המאמנים", מתוקף היותו התכשיט המוערך ביותר תחת למפארד.

בפועל, המציאות הייתה שונה לחלוטין. מאונט לא רק כבש שערים רבים יותר לאחר הגעתו של המנג'ר הגרמני המנוסה, אלא הפך למעורב באופן ישיר יותר בבישולים, כשהבישול שלו לקאי האברץ בשער הניצחון בגמר ליגת האלופות נגד מנצ'סטר סיטי, נרשם באותיות זהב בדפי ההיסטוריה של המועדון. בנוסף, הוא זכה עם קבוצתו בסופר קאפ האירופי ובגביע העולם לקבוצות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
שחקן צ'לסי מייסון מאונט. GettyImages
ההישג הגדול שלו בצ'לסי. מאונט בערב הזכייה בליגת האלופות/GettyImages

טוכל עצמו, שצבר לאורך שנותיו כמאמן בקבוצותיו השונות מוניטין של דמות ישירה שלא מהססת להתעמת עם שחקניו ומנהליו, נהג להלל את מאונט בפומבי באופן תדיר כשאמר: ''מבחינתי, מייסון מאונט הוא החבילה השלמה - הוא מגיע למתחם האימונים של הקבוצה מדי יום עם סקרנות ורצון עז ללמוד משהו חדש, היכולת שלו להתאושש ולהתמודד עם עומס המשחקים מרשימה, יש לו מנטליות של ווינר אמיתי''.

צ'לסי אמנם פתחה את העונה הנוכחית בצורה מאכזבת, אך הפיטורים של תומאס טוכל נתפסו כצעד מפתיע וזעזוע ראשוני בעידן הבעלים האמריקאי החדש, טוד בוהלי. האחרון אפשר לטוכל יד חופשית ונדיבה בחלון ההעברות של הקיץ האחרון, ולמעשה העניק למאמן הגרמני לפעול בשטח כמנהל מקצועי עם עצמאות כמעט מוחלטת בנושא הרכש וההתחזקות של הבלוז לקראת עונת המשחקים החדשה. המינוי של גרהאם פוטר התקבל ברגשות מעורבים במועדון לאחר ההודעה על הצטרפותו. מצד אחד, מאמן אנגלי מבטיח שסייע משמעותית לקדם את ברייטון מקבוצת תחתית אפורה למועדון תחרותי עם אופי משחק אטרקטיבי. מצד שני, חוסר ניסיון בולט כמאמן בקבוצת צמרת יומרנית עם מסורת של זכייה בתארים במסגרות השונות באופן עקבי.

שחקן צ'לסי מייסון מאונט ופרנק למפארד. GettyImages
קיבל את ההזדמנות תחתיו, גם יירש את גדולתו? פרנק למפארד ומייסון מאונט/GettyImages

בהיבט האישי של מייסון מאונט, שפתח את העונה הנוכחית תחת טוכל באופן מאכזב ביחס לעונות העבר, המינוי של פוטר בן ה-47 מעניק הזדמנות לשדרוג מחדש בהיבט קבוצתו הנוכחית ובהיבט לא פחות חשוב - המקום שלו בנבחרת אנגליה. כשהמונדיאל בקטאר נמצא מעבר לפינה ועמדות הקישור של הנבחרת הלאומית משופעות בכישרון ובמגוון אפשרויות, התצוגות המשכנעות של מאונט מובילות לכך שהוא מסתמן כאחד השמות הבטוחים ביותר בהרכב הפותח של שלושת האריות בטורניר הקרוב.

השחקן עמו מאונט נאבק על המקום בנבחרת הוא ג'יימס מדיסון מלסטר סיטי. אמנם הקשר מעורב ב-27 שערים ובישולים במדי קבוצתו מתחילת העונה הקודמת, אולם היכולת הקבוצתית של קבוצתו, שממוקמת בתחתית הפרמיירליג, ומבנה אישיותו שמעלה תהיות (הוצהב לאחרונה על התחזות שהובילה להיעדרותו ממשחקה הבא של קבוצתו, זאת בזמן שגארת' סאות'גייט צפה ביציע), מותירים אותו כעת אף מחוץ לסגל של הנבחרת הלאומית ומעצימים את הסיכוי של מאונט להיות האיש שיופקד על הנהגת הקישור של הנבחרת האנגלית בגביע העולם הקרוב.

בזמן שצ'לסי מנסה כמועדון לגבש זהות ויעדים מקצועיים בעידן טוד בוהלי החדש, היכולת של מאונט להגיב ולהתעלות לשינויי מצבים ושינויי מאמנים תכופים, מהווים את אחד הנכסים הגדולים ביותר שקיימים כעת בסטמפורד ברידג'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully