וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם מכבי למדה את לקחי ההפסד לפנרבחצ'ה? הטור של דני דבורין

עודכן לאחרונה: 18.10.2022 / 15:00

הצהובים יארחו הערב את מונאקו, ודני דבורין מצביע על הפעולות שדורשות שיפור מיידי: משחק קבוצתי, ריבאונדים וחסרונו של קלעי טבעי • הטור של דבורין

עודד קטש מוצג כמאמן מכבי תל אביב במסיבת עיתונאים/צילום: רוני כנפו. עריכת וידאו: אביעד בלילי

מה חסר היה למכבי תל אביב במשחק ההפסד מול פנרבחצ'ה, באיסטנבול? בראש וראשונה משחק קבוצתי, אחריו חסרונו של קלעי טהור, שיצטרף ללורנזו בראון. חסרו לה גם הכדורים החוזרים מהלוח. די בשלושה דברים אלה כדי להסביר מה גרם להפסדה 86:71 באולמה של פנר.

הערב (ג') ב־21:00 מול מונאקו ביד אליהו, תנסה מכבי תל אביב להוכיח כי בזמן הקצר שעמד מאז לרשותה, היא הפיקה מסקנות, לפחות מחלק מאותם חסרונות.

היתרון הבולט שיעמוד לזכות הצהובים הוא בעובדה שאת שלושת משחקיהם הקרובים ביורוליג הם יקיימו ביד אליהו. בעוד יומיים הם יארחו את וילרבאן, וביום חמישי בשבוע הבא את פנאתינייקוס מאתונה, אלא שהביתיות כשלעצמה אינה חזות הכול. מונאקו לא באה הערב להפסיד, ומדובר במי שביכולתה לנצח כל קבוצה באירופה.

האמת היא שמכבי בנתה העונה סגל טוב ויש לעודד קטש עם מי לעבוד, אולם שחקנים טובים חייבים לתפקד כצוות מאורגן ומפרגן. זה היה כוחה של מכבי בימיה הגדולים. קראו לזה לשחק למען הסמל. משימתו של המאמן עודד קטש היא לזרז את בנייתה כקבוצה, ואולי לשחק עם שני מובילי כדור, אחרת התוצאות המקוות לא יגיעו. כאשר משחקים כקבוצה גם קוטפים בנחישות יותר כדורים חוזרים מהלוח, בהגנה ובהתקפה, ובמקביל מעמידים כל יריבה בפני קושי ממשי.

אשר לזריקות לעבר הסל, ישנו הרכז, לורנזו בראון, שביכולתו כמעט בכל זמן נתון לקלוע בדייקנות, אבל מול פנר חסר לקבוצה תפקיד הקלעי הטהור, הצלף, כפי שהיה לה, למשל, את ג'ים בוטרייט המנוח, בזכייתה הראשונה בגביע אירופה לאלופות. ג'ימבו לא שיחק כרכז, אבל כשנמסרו לעברו הכדורים הוא צלף ללא הרף, מכל עמדה, ובכך הרס פעמים רבות את כוח ההתנגדות של יריביו.

הצלחה ביורוליג תובעת איפוא שיפור גדול מאד, והדברים שהזכרתי הם רק חלק ממה שדרוש למכבי כדי להיות אחת מקבוצות הכדורסל הטובות ביותר ביורוליג.

הניתוח שביצעה לקראת העונה, היה כאמור עמוק ויסודי, ועם זאת על השחקנים להפנים שהקבוצה היא תמיד מעל כל אחד ואחד מהם. הרצון לשחק עבורה, הוא ללא ספק תנאי מוקדם להשגת ניצחונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully