וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית"ר ואבוקסיס מבינים: אם ההגנה תתייצב, כל השאר יסתדר מעצמו

16.10.2022 / 6:45

הקבוצה סוף סוף ניצחה והורידה לחץ, המאמן מרוצה מ"משחק הלחימה הכי טוב" ומייחל להמשכיות של שועה. ישראלי יישאר השוער הבכיר?

ספורט1: בית"ר ירושלים - עירוני קרית שמונה 0:2/ספורט1

האווירה בבית"ר ירושלים לפני הניצחון אתמול (שבת) על עירוני קרית שמונה, הייתה אולי הלחוצה ביותר עד כה העונה. אבוקסיס התקשה לעצום עין בלילות, דגני עשה מאמצים כבירים כדי לחזור ולשחק למרות שלא היה כשיר ב-100 אחוז, והשחקנים דיברו בינם לבין עצמם על משחק שאין ממנו דרך חזרה. "צריך הרבה הקרבה וקצת מזל. אם נשיג 3 נקודות, נצא לדרך חדשה", אמרו במועדון לפני המשחק - וקיבלו.

אבוקסיס שינה הרכבים לאורך השבועות האחרונים, אבל אתמול הוא רצה לראות קודם כל את השחקנים שלא מבוהלים ויוכלו לעמוד בלחץ. אוראל דגני, אופיר קריאף וירדן שועה היו שם. בחצי השני אורי דהן עשה את העבודה במקומו של דגני והגיע גם הוא לעונה הזאת של בית"ר. טרזייה תומא עדיין לא בכושר למשחק מלא, אבל מוסיף לבית"ר המון במרכז השדה, והופך לשחקן שבא לכדור וכל כך היה חסר לה.

שחקן בית"ר ירושלים ירדן שועה לצד בר כהן. דני מרון
הופיע בזמן. שועה חוגג/דני מרון

אפשר לנתח את המשחק אתמול מהרבה כיוונים, אבל בסופו של דבר בית"ר ניצחה כי לא ספגה שער שטותי, וידיעה לעלות ליתרון. זה כל הסיפור. אין יותר פנדל מיותר, אין יריבה שמטיילת ברחבה, אין קבוצה רכה שהאמצע והאגפים שלה הם טיילת. את כל זה בית"ר ביטלה אתמול, וזה צעד ראשון בדרך להבנה שרק כך אפשר להתמודד בתחתית.

אם בית"ר תתגונן היטב, בליגה הזאת התקפות המעבר יספיקו לה. דנילו אספרייה כבר עם 4 שערים, יון ניקולאסקו עם 3 ולא מפסיק להגיע למצבים, גם אדוארדו גררו ייכנס לעניינים באיזשהו שלב. יחד עם שועה, בר כהן וסתיו נחמני, בית"ר תדע לייצר שערים. השאלה היא האם היא תוכל לשמור על השער כפי שעשתה אתמול.

אוראל דגני יצא במחצית בתיאום עם הצוות המקצועי. לפני המשחק דובר על כך שישחק 45 עד 60 דקות, והוא העדיף לצאת. במועדון הייתה שביעות רצון מהיכולת של איתמר ישראלי, אך התקווה היא שהשוער יגלה יציבות. בשלב זה לא מדברים על צירוף שוער נוסף, אלא אם תיפול הזדמנות יוצאת דופן להחתים שוער חופשי זר. עדי יונה היה חולה באימון המסכם ועדיין פתח, ובסיום זכה למחמאות על העבודה שהשקיע. בנוגע לאביאל זרגרי, אבוקסיס הבהיר כי הוא לא נפסל להמשך וכולם יצטרכו להוכיח את עצמם באימונים על מנת להיכלל בסגל. בהנחה שבאיזשהו שלב שי אייזן ייכנס לכושר ולסגל, זרגרי יהיה בבעיה. גם השאלה של שלו בינואר עשויה להיות פתרון, ולהוריד ממנו קצת לחץ.

עוד בוואלה

רוצים להנות מאינטרנט מהיר וחבילת טלווזיה בזול? זה אפשרי!

לכתבה המלאה
מאמן בית"ר ירושלים יוסי אבוקסיס. דני מרון
בצד אחד של המגרש יש לו מספיק כלים, עכשיו הוא צריך לייצב את הצד השני. אבוקסיס/דני מרון

כך או כך, יוסי אבוקסיס מרוצה בעיקר מהרוח. "זה היה אולי משחק הלחימה הכי טוב שלנו העונה. גם החלק הקדמי עבד קשה אתמול ולכן לקרית שמונה היה קשה להגיע למצבים, בזכות זה שכולם עבדו בהגנה" הוא ניתח. "אחרי השערים היה המון ביטחון וניסינו להבקיע עוד, כל פעם שאנחנו לא מקבלים שערים שטותיים אנחנו במשחק ויכולים לנצח, יש דרך ארוכה, אבל ראינו הרבה דברים טובים. אין דרך אחרת בכדורגל, קודם כל צריך לייצב את משחק ההגנה. זה נחמד לדבר על התקפה, אבל במצבנו קודם כל צריך לייצב את משחק ההגנה ורק אחרי זה להלביש את השאר".

המאמן הוסיף: "גם היום אני אגיד שלא נוח ולא נורמלי לבנות קבוצה תוך כדי תנועה, כל הזמן מצטרפים שחקנים, חלקם לא בכושר ומוקפצים ישר להרכב, יש הרבה בעיות, אבל זה לא תירוץ יותר. עשינו מספיק טעויות, קיבלנו גולים שטותיים ורדפנו, אבל עכשיו אני מקווה שנתייצב, נהיה מתואמים יותר ונביא יותר נקודות".

על ירדן שועה שהציג יכולת משופרת אמר אבוקסיס: "זה לא סותר ששחקן התקפה יכול לעזור בהגנה. הוא עזר לנו, סגר את המגן, עזר באמצע כשהיה צריך. אפשר לעשות הגנה וגם התקפה, כמו שירדן עשה בגול. הוא לקח את הכדור לאורך 30 מטר, והוציא לאספרייה. הוא מסוגל לעשות את זה, השאלה איך הוא שוכח מזה וממשיך את זה לאורך זמן, כבר במשחק הבא. יש לו את היכולות, וזה תלוי בו".

על הדיבורים על מעמדו אמר המאמן: "זה בסדר שמדברים על המעמד, זה הכדורגל וצריכים לדעת לעמוד בלחצים ולקבל דברים. כמו שבשנה שעברה קיבלתי מחמאות, השנה אני סופג אש וזה בסדר. יש לנו עוד חוב להשלים, אנחנו לא בין ארבע הראשונות בטבלה, אבל בטח לא צריכים להיות בין ארבע האחרונות. כל משחק הוא מבחן בשבילנו, גם עבורי כמאמן".

המשחקים שנותרו במחזור השביעי

מכבי נתניה - הפועל ירושלים (שני, 19:30)
הפועל באר שבע - סקציה נס ציונה (שני, 20:00)
מכבי חיפה - הפועל חדרה (שני, 20:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully