וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עסק ב"ש: הסיבות מאחורי הסגל הדליל של הפועל באר שבע בקונפרנס

13.10.2022 / 13:50

המחסור בשחקני בית שאילץ את אליניב ברדה לגרוע שחקנים בכירים מהרשימות, ההעדפות שעליהן מכים על חטא והטעות שנעשתה עם ספורי: מחזיקת הגביע תארח את לך פוזנן (22:00, ספורט4) עם הצורך לאלתר ו-16 שחקני שדה בוגרים בלבד, אבל לא מוותרת על השלב הבא

תקציר: הפועל באר שבע - הפועל חיפה 2:2/ספורט1

בסוף חודש אוגוסט התיישבו אנשי הפועל באר שבע לשיחות כדי להחליט את מי הסגל הקיים הם משאירים בלית ברירה מחוץ לרשימת השחקנים לקונפרנס ליג. בשל העובדה שהפועל באר שבע לא עומדת בדרישות של אופ"א בכל הנוגע למספר שחקני הבית שבסגל, נאלצו האדומים לרשום רק 23 שחקנים מתוך 27.

המאמן אליניב ברדה היה צריך להיות זה שיכריע מי משחקנים ימצאו עצמם מחוץ לקמפיין האירופי וההתלבטות הייתה רבה. חאתם עבד אלחמיד לא הסתיר את רצונו לעזוב את הקבוצה, אבל מכבי חיפה ירדה מהפרק ובבירת הנגב והיו משוכנעים שהדבר מבטיח את הישארותו לפחות לתקופה הקרובה. בקישור ברדה העדיף את דוד קלטינס על רועי גורדנה ואנדרה מרטינס. בפועל, אלחמיד חתם בהפועל חיפה, קלטינס עבר להפועל תל אביב וברדה נותר רק עם 21 שחקנים בוגרים ליתר הקמפיין.

"אין ספק שבדיעבד אנחנו מתחילים עם חסרון בעומק הסגל באירופה", מודה גורם בבאר שבע, "ברור שבדיעבד היינו מכניסים את מרטינס ואת אביב סולומון, אבל אלה דברים שאפשר לומר בדיעבד".

מאמן הפועל באר שבע אליניב ברדה. רויטרס
"דברים שאפשר לומר בדיעבד". בבאר שבע מגנים על ההחלטות/רויטרס

ההחלטה של באר שבע התבררה כקריטית, כי בנוסף לשחקנים שלא נרשמו הקבוצה גם סובלת מפציעות וכך מוצא את עצמו ברדה מתייצב לקרב קריטי מול לך פוזנן (22:00, ספורט4) עם סגל שכולל לא מעט שחקני נוער. כאמור, גורדנה, מרטינס וסולומון לא נרשמו ואינם רשאים לשחק, רמזי ספורי פצוע וכמוהו גם אור דדיה שצפוי לחזור לאימונים בעוד כשלושה שבועות ולפעילות מלאה רק לאחר פגרת המונדיאל.

המשמעות מבחינת ברדה: היום הוא יעלה עם 16 שחקני שדה בוגרים, ביניהם גם איאד אבו עביד שלא כשיר במאת האחוזים. "אבו עביד לא היה מתלבש כנראה אם היה לנו סגל מלא", מעיד אותו גורם במועדון, "אבל במצב הנוכחי כל שחקן שיכול לשחק, חייב לעמוד לרשות הצוות". זו גם אחת הסיבות לכך שבבאר שבע החליטו לחלק כוחות במשחק הליגה האחרון, בו תומר חמד כלל לא נכלל בסגל כדי לא לסכנו ולייצר עומס מיותר. הערב הוא עשוי לפתוח בהרכב.

המכה העיקרית מבחינת ברדה היא היעדרותו של דדיה. המגן הימני קרע את השריר במשחק האחרון ולמעשה חשף את העובדה שהשינויים בסוף חלון ההעברות השאירו את ברדה בלי חלופות לעמדה. אם עד לפני חודש המאמן יכול היה להציב את אלחמיד, קלטינס או יוני סטויאנוב בתפקיד במקרה הצורך, הרי שהשלושה כבר כבר לא במועדון וברדה כעת יצטרך לאלתר או עם אבו עביד שאינו כשיר במאת האחוזים או עם אחד מבין שגיב יחזקאל ודור מיכה. "ברגע ששחקן שזה לא התפקיד שלו משחק כמגן ימני, זה משפיע על הביטחון של כל הקבוצה ואין ספק שזה משמעותי", אמר שחקן בקבוצה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
שחקן נבחרת ישראל רמזי ספורי. אודי ציטיאט
בבאר שבע מכים על חטא על יציאתו לנבחרת. ספורי/אודי ציטיאט

החיסרון השני המשמעותי הוא של רמזי ספורי. אם במקרה של דדיה לא ניתן לבוא בטענות לאף אחד על קבלת ההחלטות, הרי שבמקרה ספורי בבאר שבע מכים על חטא על כך שהקשר יצא לנבחרת כשלא היה כשיר לחלוטין. האדומים היו מעדיפים מראש שספורי יקבל את המנוחה הנדרשת, אך לא שיערו שישוב מהנבחרת עם פציעה חמורה פי כמה. "למרות כל החיסורים, עדיין יש שחקנים טובים שיכולים לעשות את העבודה הערב", הוסיף שחקן הקבוצה.

עם כל החיסורים הללו ברדה יהיה חייב לנצח הערב את אלופת פולין כדי להשאיר סיכוי להעפיל לשלב הבא. בקבוצה מקווים לתמיכה אדירה מהאוהדים שיגיעו הערב: "איתם נוכל לעשות את זה למרות כל החיסורים", אמרו במועדון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully