וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אצילי שחקן לרמות הללו, בטובינסיקה השכיח את פלאניץ'"

11.10.2022 / 8:23

התחזית של חזיזה התממשה, במכבי חיפה ממשיכים להתמוגג אחרי יובנטוס ומאושרים מהזרים שהגיעו בקיץ. התכנית מחוץ לכר הדשא: להאיץ את המשאים ומתנים עם לביא ושרי על חוזים חדשים

קליפ סיכום היום בספורט, 12.10/ספורט1

1. לצד ההתקדמות המקצועית מתחילת העונה, דולב חזיזה התקדם גם מבחינת ההיררכיה החברתית בקבוצה והמעמד שלו עלה. כתוצאה מכך חזיזה נשלח פעמים רבות העונה להיות השחקן שיענה על השאלות במסיבת העיתונאים. בין שלל התשובות, חזיזה ענה שתי תשובות במסיבות עיתונאים העונה שידע שילוו אותו ויגרמו לבחון את ההצהרות שלו בהמשך. האחת הייתה לאחר ההפסד מול הפועל ירושלים ולקראת המשחק מול מכבי תלאביב. חזיזה נשאל על התבוסה הכואבת ואמר שהוא לוקח על עצמו שמשחק כזה לא יחזור יותר.

בשבת חזיזה עלה לחימום מול בני ריינה כדי להוכיח שהוא עומד במילתו, נפצע ולא החל את המשחק וראה איך חבריו לא עומדים במילתו. התשובה השנייה הייתה במסיבת העיתונאים. שעה קלה לאחר הגרלת ליגת האלופות, נשאל חזיזה על היריבות הקשות והבטיח. "אולי זה יישמע מוזר ומצחיק, אבל כל קבוצה מהקבוצות בבית שתבוא לסמי עופר תצטרך להקיא דם כדי לנצח". חזיזה עמד במילתו כשפריז כלשונו הקיאה דם כדי לנצח. אמש, בלעדיו, השחקנים של בכר בכר הוכיחו שהם לא רק רוצים להקשות על היריבה, הם רוצים לנצח אותה.

שחקני מכבי חיפה חוגגים. מאור אלקסלסי
ערב בלתי נשכח. מכבי חיפה חוגגת/מאור אלקסלסי

"מראש באנו בגישה שאנחנו נשחק מול כל קבוצה את המשחק הרגיל שלנו", הסביר גורם במועדון, "תכננו שבבית עם הקהל שלנו זה ידחוף את השחקנים גם להביא נקודות וזה אכן קרה". הירוקים חגגו זמן רב אחרי שריקת הסיום ואף אכלו ארוחה משותפת יחדיו בה חגגו את הניצחון". במכבי חיפה יודעים שהניצחון הזה ייחקק בהיסטוריה של המועדון כאחד מהגדולים ביותר והתחושה בחדר ההלבשה הייתה חגיגית במיוחד. "יש תחושה שעשינו משהו היסטורי", אמר שחקן בקבוצה, "זה הניצחון הכי גדול של קבוצה ישראלית? הוא בטוח אחד הגדולים ובגלל החשיבות של המשחק ליובנטוס הוא כנראה גם הכי גדול".

בחיפה החמיאו למאמן ברק בכר על הניצחון הראשון שלו בליגת האלופות ועל כך ששוב השיטה שלו ללחוץ מפתיחת המשחק גבוה את היריבה, גם אם קוראים לה יובנטוס, עבדה. גם צמד הבלמים שון גולדברג ודילן בטובינסיקה זכו למחמאות ובחיפה משוכנעים שההחתמה של הבלם הצרפתי מצטרפת להחתמות הטובות שנעשו הקיץ. "כולם חששו מאוד ובצדק כשפלאניץ' עזב", נזכר גורם בקבוצה, "אבל דילן מילא את החלל בצורה מושלמת". גם פייר קורנו זכה למחמאות גדולות על יכולתו ונראה שהשחקן אף הולך ומשתפר בחלק ההגנתי לצד רמה גבוהה בחלק ההתקפי. "קורנו הוא שדרוג אדיר התקפית לקבוצה", אמר אותו גורם, "ההצטרפות שלו היא ברמה הגבוהה ביותר והכנסות הכדור לרחבה ברמות הכי גבוהות של אירופה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
שחקן מכבי חיפה עומר אצילי חוגג. מאור אלקסלסי
אולי הוא כן מתאים לאירופה? אצילי חוגג/מאור אלקסלסי

2. תסכול גדול, כך אפשר להגדיר את התחושה של עומר אצילי בסיום המשחק בטורינו בשבוע שעבר. אצילי שיצא מצום יום הכיפורים ועלה לחצי השעה האחרונה במשחק רשם שלוש קורות וסחט הצלה אדירה משוערה של יובנטוס. אמש מספר 7 הגיע כדי להראות שלא מדובר בהבלחה והפעם גם להכניע את וויציך שצשסני. אחרי כמה דקות בלבד אצילי רשם את הראשון ולקראת סיום המחצית הראשונה סיים באומנות וקבע צמד מרשים במיוחד.

"עומר שחקן לרמות האלה בדיוק וכולם בקבוצה חושבים ככה" אמר אחד מחבריו לחדר ההלבשה "כשיש לך שחקנים כמוהו וכמו שרי וחזיזה בקבוצה אתה יודע שבכל רגע נתון שהכדור אצלנו יכול להתרחש קסם". השחקן הוכתר ל"איש המשחק" וזכה להרבה חיבוקים ואהבה מחבריו לקבוצה. אצילי מחזיק בחוזה עד סוף העונה הבאה אך במועדון צפויים לנסות ולהאריך את חוזהו. אצילי, כזכור כבר היה בעיצומו של משא ומתן עם חיפה על הארכת חוזה אך הדברים לא הבשילו לידי חתימה וכעת במועדון מבינים שיצטרכו להחתימו על חוזה ארוך טווח שכן הוא ממשיך, בדיוק כמו בעונה שעברה להיות המוציא לפועל העיקרי של הקבוצה.

גם שרי ונטע לביא זכו למחמאות גדולות. בחיפה יש כאלה שכבר מגדירים את ההולנדי-סורינאמי כזר הכי גדול בכל הזמנים של הירוקים וביציעים כלל לא בטוח שמתווכחים עם הקביעה הזו. לביא ממשיך בהתקדמות ואחרי שחזר לכושרו הטוב עושה רושם שהוא נמצא בכושר הטוב בקריירה שלו. שרי ולביא לא מחזיקים בחוזה לעונה הבאה, אך בחיפה יגישו להם הצעות רשמיות בניסיון להאריך את חוזיהם עוד לפני חודש ינואר. לביא שכבר "פספס" הצעה מצסק"א מוסקבה מכוון לאירופה בעונה הבאה אך לקבוצה מליגה גדולה וייתכן וימצא עצמו כשחקן חופשי עושה זאת בקיץ הקרוב.

מאמן מכבי חיפה ברק בכר חוגג. מאור אלקסלסי
ערב אדיר. בכר והצוות חוגגים/מאור אלקסלסי

3. לא רק גאווה הביא הנצחון של הירוקים על קבוצת הפאר מטורינו אלא גם לא מעט כסף ונקודות דירוג. הירוקים יזכו למענק מאופ"א על סך של 2.79 מיליון יורו וזאת כבר בנוסף לכל המענקים שהקבוצה זכתה השנה על המסע במוקדמות ליגת האלופות וההעפלה לשלב הבתים. בנוסף למענק הכספי, חיפה תזכה בשתי נקודות דירוג על הנצחון והיא כבר צברה שש נקודות דירוג העונה באירופה שיצטרפו לניקוד הקיים של הקבוצה כך שבשלב זה חיפה עם 13 נקודות דירוג. הירוקים ינסו לצבור לפחות עוד נקודה אחת כדי להיות עם 14 נקודות בעונה הבאה, ניקוד שעשו להפוך אותם למדורגים בשלב המוקדמות השני של ליגת האלופות בעונה הבאה אם תזכה באליפות בתום העונה. אם חיפה תצליח להמשיך ולהדהים ולסיים במקום השלישי היא צפויה לצבור לטובתה עוד נקודות דירוג משמעותיות שעשויות להקל עליה מסע אירופאי בעונה הבאה.

אם כבר כסף מליגת האלופות, הירוקים ספגו קנסות רבים במהלך המשחקים באירופה העונה, בעיקר על מופעים פירוטכניים. אמש הקהל הירוק ויתר על מופע שכזה, אך רשם עוד תצוגת עידוד מרשימה שסחטה מחמאות גם מהאורחים מאיטליה "הקהל שלנו הרעיד את האיצטדיון בלי פירו ומגיע לו יותר ממילה טובה" אמרו במועדון. ומה לגבי מענקים לשחקנים? כל שחקן שהיה אתמול בסגל יקבל מענק של 75 אלף שקל נטו, וזאת לאור סיכום עם השחקנים שעל כל נקודה בשלב הבתים הם יקבלו 25 אלף שקלים.

4. בית הדין של ההתאחדות לכדורגל גזר היום עונש של 20,000 שקל על מכבי חיפה בגלל התפרעות אוהדים, ועקץ בגזר הדין: " כשהועמדה הנאשמת לדין בגין בין היתר השלכות חפצים במהלך משחקי הקבוצה באירופה , נקנסה הנאשמת בסכומים גבוהים בעשרות ובאלפי מונים מן העונשים אלף יורו בגין מעשיי אוהדיה, זאת הנהוגים כאן (כך על פי פרסומים נקנסה הנאשמת לאחרונה בסכום של 53 אלף יורו לאחר מכן מצאו לנכון העומדים -כחלק מסכומים נכבדים נוספים ששולמו על ידה עד כה).

לא זאת אף זאת בראשה של הנאשמת לצאת בקול קורא לאוהדים לחדול מן המעשים (מבלי להשמיע קול כנגד פסיקות אופ"א) וראו זה פלא, אותה קריאה והידברות נפלה על אוזניים כרויות ובמשחק שנערך אתמול נגד יובנטוס, עם אצטדיון מלא לחלוטין, ועם תצוגת עידוד מדהימה לא הושלך דבר, לא הודלקו אבוקות ולא נעשה כל מעשה פורענות זה או אחר. האירופאית והמקומית- יהא -נדמה כי בזירה המקומית, הגישה הינה אחרת וחבל. ראוי היה כי בין שתי הזירות שיוויון וראשי המועדון אשר רואים לנכון לצאת בקול קורא כנגד מעשים אלו של אוהדיהם באירופה, ימצאו לנכון לעשות זאת אף בזירה המקומית, במקום לצאת במילים כנגד בית דין זה ופסיקותיו, כפי שקורה מידי פעם".

שני מחזורי הסיום בבית ח'

25.10

פריז סן ז'רמן - מכבי חיפה
בנפיקה - יובנטוס

2.11

מכבי חיפה - בנפיקה
יובנטוס - פריז סן ז'רמן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully