וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסיון או כישרון: ההחלטה של הנבחרת הצעירה תעמוד הערב למבחן באירלנד

עודכן לאחרונה: 23.9.2022 / 15:32

קמפיין מוקדמות 2023 התאפיין בקבוצתיות ובחבורה מגובשת, אך דווקא במאני טיים גיא לוזון עשה מהפכה ו-ויתר על חלק מה"וותיקים" לטובת כוכבי הנוער - ובמוקד כמובן אוסקר גלוך. בנבחרת אופטימיים: "אם נעפיל ליורו אפשר לעשות שם משהו שלא עשינו בעבר"

הנבחרת הצעירה מתכוננת למשחק מול אירלנד/ההתאחדות לכדורגל

בהתכנסות הראשונה של הנבחרת הצעירה לקראת קמפיין מוקדמות יורו 2023, הפתיע המאמן דאז אלון חזן את השחקנים והבהיר להם: "יש פה נבחרות גדולות כמו גרמניה ופולין אבל אני מאמין בכם, אנחנו ברמה של כל אחת מהנבחרות האלה ונוכיח את זה בקמפיין הזה". ספק אם השחקנים עצמם, שהיו אלמונים באותם ימים, האמינו באמת לנאום המוטיבציה של מאמנם, או שמא חשבו שהוא רק מנסה לדרבן אותם. כך או כך, על כר הדשא הוכיחה הנבחרת הצעירה שחזן לא טעה, ולו בקצת.

המאמן שהבין שלגרמנים והפולנים יש שחקנים מנוסים יותר ומוכרים יותר קיבל החלטה ללכת על קו אחר, והוא לבנות קבוצה שתרוץ ביחד עם שינויים מינוריים. התיאום וחדר ההלבשה היו אמורים לכפר על הכישרון והניסיון. שמות כמו אושר דוידה, גיל כהן, מאור לוי, תמיר גלזר, סתיו נחמני ואחרים אולי לא היו מוכרים לקהל הרחב, אך ביחד הצליחו ליצור קבוצה שהקשתה על כל יריבה. "הסוד של הנבחרת היה חדר ההלבשה", קובע אחד השחקנים בנבחרת הצעירה. "היה ברור לנו שביחד יהיה קשה לכולם לנצח אותנו".

אושר דוידה שחקן הנבחרת הצעירה של ישראל עם גיא מזרחי. קובי אליהו
עד לפני מספר חודשים נראתה הנבחרת הצעירה אחרת. דוידה/קובי אליהו

ואכן, לאורך כל הקמפיין הנבחרת של חזן איימה על המקום הראשון ורשמה קמפיין אדיר, השאירה את נבחרת פולין החזקה ואת נבחרת הונגריה המבטיחה מחוץ לתמונת היורו והעפילה לפלייאוף מול אירלנד - בזכות אותו חדר הלבשה, כך לפי השחקנים. כך, למשל, כאשר ליאל עבדה הגיע לשחק עם הנבחרת הצעירה לקראת המפגש מול גרמניה הוא נכנס מיידית לחדר ההלבשה והבין שאין כוכבים. שחקן סלטיק ביקש לקבל את החולצה מספר 10, ומאור לוי נענה בחיוב באופן מיידי. "אין אגו בנבחרת הזו", קובע גורם בנבחרת. "באמת היה מדובר על חבורה שכולם ביחד כבר הרבה שנים, משחקים אחד נגד השני מגילאי ילדים ומכירים אחד את השני. היה כיף לראות את זה מהצד".

אם עד היום הקבוצתיות היא זו שהביאה כאמור את הנבחרת להצלחות, הרי שהמאמן הנוכחי גיא לוזון שהחליף את חזן החליט ללכת בפלייאוף על שינוי קו. הפעם הכישרון היווה שיקול מכריע בזימונים לקראת צמד המפגשים מול אירלנד והצעירה עברה סוג של מהפכה, כשכוכבי נבחרת הנוער שסיימה רק לפני כמה חודשים כסגנית אלופת אירופה הם אלו שצריכים להשלים את המשימה ולהצעיד את ישראל ליורו 2023. בעוד ששחקנים כמו נדב נידם, הקפטן אור בלוריאן, מאור לוי, תמיר גלזר, עילאי אלמקייס ואחרים מצאו עצמם מחוץ לצמד המפגשים, דווקא שחקנים צעירים מאוד דוגמת עידן טוקולמטי, אל ים קנצפולסקי, תאי עבד ואחרים זומנו ויצטרכו לתת את הטון. מעל כולם, כמובן, הכוכב העולה של הכדורגל הישראלי - אוסקר גלוך. "אין ספק שהרבה מוטל על הכתפיים של אוסקר", קובע גורם בהתאחדות. "יש דור חזק ומדהים וזה טבעי שהם יזומנו למשחקים כל כך חשובים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
שחקן הנבחרת הצעירה אוסקר גלוך. ההתאחדות לכדורגל,
כל העיניים עליו. גלוך/ההתאחדות לכדורגל

בימים האחרונים עבדו בנבחרת גם על הגיבוש, אך היה ניכר על שחקנים דוגמת דניאל פרץ, אושר דוידה, גיל כהן והאחרים שהחברים הנוספים שעשו איתם את הדרך חסרים להם והבדיחות הפנימיות שכל כך אפיינו את הקמפיין כמעט ולא נשמעו. עם זאת, גם בקרב "הוותיקים" יודעים לספר שהשחקנים הצעירים מנסים להשתלב ומדובר בחבורה טובה מאוד, לא רק על כר הדשא כי אם גם בחדר ההלבשה. "בסוף הצעירים הם שחקנים מצוינים וגם ילדים טובים. נכון שאין גיבוש כמו שהיה, כי אי אפשר ליצור את זה בכמה ימים, אבל כולם חדורים לקראת המטרה שהיא יורו 2023", הסביר אחד השחקנים ה"וותיקים". "אם אכן נעשה את זה, ליורו עצמו כבר כל השחקנים, הוותיקים יותר והצעירים יותר, יהיו מגובשים ונהיה שוב חבורה מלוכדת ומגובשת. יש פה דור באמת טוב, כזה שיכול לא רק להעפיל ליורו, אלא לעשות שם הישג שעוד לא עשינו בעבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully