וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השואו חייב להימשך: לוק שואו שוב יחזור לעצמו במדי הנבחרת?

23.9.2022 / 12:00

במנצ'סטר יונייטד איבדו בו אמון, ז'וזה מוריניו השפיל אותו והפציעות לא מפסיקות לנחות עליו, אבל במדי אנגליה המגן המושמץ הוא עדיין באנקר. אז למה סאות'גייט שומר לו פינה בלב ומה הוא מכין לשחזור גמר היורו בו כמעט הפך לגיבור לאומי (21:45, ספורט3)?

תקציר גמר היורו: איטליה גוברת 2:3 על אנגליה בפנדלים וזוכה בטורניר, אחרי 1:1 בתום 120 דקות/ספורט1

דמיינו מה היה כיום מעמדו של לוק שואו אלמלא היה מצליח לאונרדו בונוצ'י להשוות בגמר יורו 2020. המגן השמאלי של מנצ'סטר יונייטד הפציץ בוומבלי שתי דקות בלבד משריקת הפתיחה, ולאורך יותר ממחצית הובילו האנגלים בדרך למה שהצטייר כזכיה ראשונה היסטורית באליפות אירופה. לו היה המשחק מסתים בתוצאה המיוחלת 0:1, שואו היה הופך לגיבור האומה. שמו היה נרשם באותיות זהב בספרי ההיסטוריה לצד ג'ף הרסט שהפציץ שלושער בגמר גביע העולם ב-1966. איש לא היה מעז לומר עליו מילה רעה במשך זמן רב.

ואולי לאנגליה לא הגיע לזכות במדליות הזהב בקיץ שעבר, אבל לשואו בהחלט כן. אחרי כל מה שעבר מבחינה רפואית, הוא הפגין סוג של גבורה במהלך הטורניר והתגבר על כל המכשולים האפשריים בדרך לתהילה. לקראת פרסום הסגל ליורו, קרע המגן רצועות בכף ידו בגמר הליגה האירופית, וחשש שהדבר ימנע ממנו להיכלל ברשימה של גארת' סאות'גייט. המאמן בחר להמר עליו, וקיבל ממנו הופעות מצוינות - גם תוך כדי כאב.

בתום האליפות, נחשף כי שואו שבר את צלעותיו בשמינית הגמר מול גרמניה, אז בישל את שער היתרון הקריטי של ראחים סטרלינג. הוא שיחק עם שבר בצלעות ברבע הגמר נגד אוקראינה, וסיפק שני בישולים נוספים. הוא שיחק עם שבר בצלעות בחצי גמר נגד דנמרק, והיה אחד הבולטים במגרש. הוא שיחק עם שבר בצלעות בגמר - וחגג את שערו הראשון במדי הנבחרת בעיתוי פנומנלי. תחשבו על זה לרגע. שואו היה אחד הכוכבים הגדולים ביותר ביורו 2020, למרות שכל הנסיבות היו נגדו.

שחקן נבחרת אנגליה לוק שואו. רויטרס
טורניר חלומי. לוק שואו ביורו 2020/רויטרס

לא היה ראוי ממנו להיות בפסגה. במקום זאת, בונוצ'י כבש את השיוויון, אנגליה הפסידה בפנדלים, והחיים של שואו חזרו לשגרה לא נעימה במיוחד. האוהדים באולד טראפורד כבר מזמן הפסיקו להתחשב בשבר המזעזע ברגלו שעבר ב-2015. הם לא ממש מעריכים את רוח הקרב של שואו, והתרגלו לראות בו בעיקר נקודת תורפה. היו גם שניסו לעשות לו רצח אופי. האמירה של ז'וזה מוריניו היתה כה חריגה שאי אפשר לשכוח אותה אף פעם. "הוא שיחק עם הגוף שלו ועם המוח שלי", אמר הפורטוגלי על החניך שלו, ודי קשה יהיה להמציא משהו מעליב יותר.

לא קל להיות לוק שואו במנצ'סטר יונייטד. לא קל כאשר כל פציעה שלך מתקבלת בגיחוך ובהקנטות, במקום הבעת אמפתיה וסולידריות. לא קל להפנים עד כמה במועדון לא סומכים עליך. עצוב להבין שהקריירה המבטיחה די נהרסה בגלל אותה פציעה אומללה לפני 7 שנים, אשר ממשיכה להשפיע בכל יום ויום. "הייתי קרוב מאוד לאבד רגל", גילה המגן בדיעבד. עובדה היא כי לקראת סיום העונה שעברה עבר שואו ניתוח להוצאת שני ברגים שהוכנסו בה בזמנו על מנת לחבר את העצמות.

זמן קצר קודם לכן, כבש שואו שוב בנבחרת, הפעם בניצחון על שווייץ בליגת האומות. שני שערים יש לו בשנה וחצי, ושניהם הובקעו במדי אנגליה. זה לא ממש מפתיע, ודבריו אחרי החגיגה היו ברורים בהחלט. "אני תמיד נהנה מהאווירה אותה מייצר כאן גארת' סאות'גייט. כשאני מגיע לנבחרת, זה תמיד כיף, ואני משחק עם חיוך על הפנים. אני מתרכז רק במה שקורה כאן, בנבחרת. לדעתי, כל אחד מאיתנו עושה כך. חשוב מאוד להרגיש רצוי. אני לא אומר שזה לא כך במנצ'סטר יונייטד, אבל כאן התחושה הזו חזקה במיוחד", קבע שואו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
שחקן מנצ'סטר יונייטד לוק שואו מול שחקן לידס דניאל ג'יימס. רויטרס
פשוט לא סומכים עליו. לוק שואו במנצ'סטר יונייטד/רויטרס

זה אולי מסביר מדוע סאות'גייט זימן את המגן לסגל גם הפעם, לקראת משחקי ליגת האומות נגד איטליה וגרמניה, למרות שמצבו המקצועי והבריאותי לא מזהיר בלשון המעטה. אחרי שהחמיץ את סיום העונה שעברה בשל ניתוח, פתח שואו את העונה הנוכחית באופן קטסטרופלי. הוא היה שותף להפסד הביתי לברייטון ולתבוסה 4:0 לברנטפורד שהפכה מיד למיתולוגית. מאז תפס טיירל מלאסיה, הרכש החדש והנמרץ מפיינורד, את מקומו באגף - ונכון לעכשיו הוא מותיר רושם טוב הרבה יותר. בינתיים, נפצע שואו בכף רגלו, והוא לא יהיה בכושר אופטימלי לקראת משחקי הנבחרת. זה לא הפריע לבוס, שמעריך אותו מאוד, לזמן אותו מחדש.

סאות'גייט התייחס לסוגיה, וכלל גם את הארי מגווייר, קלווין פיליפס ובן צ'ילוול ברשימת שחקנים שלא משחקים מספיק העונה. "הם לא מקבלים דקות משחק רבות בקבוצותיהם, וזה אידיאלי, אבל אנחנו מרגישים שהם היו ונותרו שחקנים חשובים מאוד עבורנו. זה לא סופי, יש לנו עוד זמן להגשת הסגל למונדיאל בקטאר. בחרנו את הסגל הזה לפי תרומה וכושר לאורך זמן", הוא אמר. לשואו שמורות אצלו נקודות זכות רבות מאוד, במיוחד אחרי יורו 2020. לא קל לשבור את הברית הזו, וגם ממש לא בטוח שצריך. כאשר העסק רק הולך ונהיה מתסכל יותר במנצ'סטר יונייטד, הנסיעות לנבחרת הופכות להיות קריטיות עוד יותר עבור המגן, במיוחד מבחינה פסיכולוגית.

גארת' סאות'גייט מאמן נבחרת אנגליה. רויטרס
שומר אמון לשואו. גארת' סאות'גייט/רויטרס

הוא ישמח להוכיח את עצמו מחדש, אם יהיה כשיר להיות על המגרש, ואם המאמן יתן לו את המפתחות לאגף השמאלי. החוויה המכוננת שעבר באליפות אירופה לפני שנה גורמת לו לרצות עוד יותר לחזור לגביע העולם. אחרי אינספור שברים, קרעים ומתיחות שריר, הוא רוצה להיות חלק מהאווירה בחדר ההלבשה אותה הוא מרבה להלל. את המשחק הקודם מול איטליה ביוני הוא החמיץ בגלל הניתוח, לקראת המשחק הערב (שישי, 21:45, ספורט3) הוא נחוש להחלים ולקבל את הצ'אנס מסאות'גייט - כי השחזור הזה עושה לו טוב על הנשמה.

וכאשר הוא יהיה שם, מול הנבחרת שגזלה ממנו את מדליית הזהב, ייזכר שואו בכדור שהטיס לרשתו של ג'אנלואיג'י דונארומה בוומבלי. היה זה הרגע המופלא ביותר בקריירה שלו, וזה יכול היה להיות היום הכי מופלא בקרירה שלו. בעולם המקביל, הוא היה אמור לקבל פסל ליד אולד טראפורד, במקום לספוג ביקורת תוקפנית. ואם ירצה הגורל, הוא עוד עשוי להבקיע שוב מול העורף האיטלקי כדי לסגור מעגל. וגם אם יצפה בבונוצ'י מהיציע, השער מול איטליה יעבור בראשו שוב ושוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully