וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרץ ששקל 100 ק"ג שבר שיא עולמי מדהים: 319 ק"מ ב-24 שעות

עודכן לאחרונה: 20.9.2022 / 10:24

אלכסנדר סורוקין בן ה-40, שהחל לרוץ לפני פחות מעשור, ניפץ את השיא שבעבר נחשב ל"בלתי שביר": 24 שעות רצופות בקצב של 4:30 דקות לק"מ. הליטאי בסיום: "אני עייף מאוד"

תיקתקנו: סיכום היום בספורט, 20.9/ספורט1

הרץ למרחקים האגדי אלכסנדר סורוקין ניפץ את השיא העולמי שהוא עצמו קבע, כשרץ 319 ק"מ - ביום אחד. הליטאי, המומחה בריצות אולטרה-מרתון, הדהים את חובבי הריצה השבוע כאשר ב-24 שעות עבר מרחק של 319.614 ק"מ. לשם המחשה, המרחק מתל אביב לאילת הוא כ-330 ק"מ. עבור רצים ותיקים ריצת מרתון היא אתגר לא פשוט, אבל הליטאי השלים למעשה כמעט שמונה מרתונים רצופים - ביממה אחת.

סורוקין בן ה-40 קבע בשנה שעברה שיא של 309 ק"מ ביממה, ששיפר את השיא שנחשב ל"בלתי שביר" - אותו קבע יאניס קורוס היווני ב-1997. עם זאת, הפעם הליטאי הצליח להוסיף עוד 10 ק"מ. מדובר בקצב של קילומטר ב-4:30 דקות - קצב גבוה לרץ ממוצע למרחקים קצרים, אבל סורוקין כאמור עמד בקצב הזה במשך 24 שעות ברציפות.

"אני עייף מאוד, אבל גם נרגש מאוד", אמר אחרי הריצה שנערכה באיטליה, "תודה על התמיכה, תודה רבה, הרגשתי אותה לאורך כל הדרך". סורוקין התחיל לרוץ רק בשנת 2013, כשניסה להוריד ממשקלו, "התחלתי לרוץ רק כדי להיכנס לכושר, שקלתי 100 ק"ג", הוא מספר, "לא עשיתי שום ספורט, רק שתיתי הרבה ועישנתי הרבה. אז התחלתי לרוץ. הקטע עם ריצה הוא שאתה תמיד יכול לעשות יותר ממה שאתה מסוגל".

בצעירותו הוא היה קייאקיסט, אבל לא הצליח להפוך למקצוען בגלל אורח חייו, שכלל כאמור הרבה שתייה ועישון. בריאיון ל"ניו יורק טיימס" השנה אמר: "יש רק מילה אחת שבה אפשר להגדיר את השעות האחרונות של ריצה כזאת: עינוי". אולי בגלל זה הוא עדיין מתנהג בצורה לא שגרתית, ובמהלך הריצות, בנוסף למשקאות הממריצים, הוא גם שותה קוקה קולה ואוכל עוגיות מתוקות. "לפעמים ג'אנק פוד זה הדלק שלי", סיפר, "זה מלא בקלוריות וסודיום, וזה בדיוק מה שאני צריך כשאני שורף בלי הרף אין סוף אנרגיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully