וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד שלוש נקודות: המגמות אחרי המחזור הרביעי בליגת העל

17.9.2022 / 11:00

מכבי ת"א לא יכולה להרשות לעצמה לקרטע כבר בשלב הזה של הליגה, אורן חסון הלבין את עומר אצילי באקט עם ריח לא ממש מחמיא, וברכות ליוסי אבוקסיס וברק אברמוב על עוד ציון דרך מרשים

סיכום גולים ליגת העל - מחזור 4/ספורט1

לא ברור איך מכבי ת"א הצליחה להרשות לעצמה את המשחק בשבוע שעבר באשדוד. בהנחה שהצהובים לא משחקים עם עצמם ב"לתת פור לליגה", כלומר למכבי חיפה - הרי שהתיקו באשדוד הוא חתיכת טעות. נכון שמדובר רק בשתי נקודות שהלכו לאיבוד, והעונה עוד ארוכה, אבל המטרה של איביץ' והשחקנים שלו צריכה להיות פתיחת פער מקסימלי ממכבי חיפה כבר עכשיו, עוד לפני שהירוקים מסיימים את הטיול באירופה.

לא שמשחק חוץ באשדוד הוא פיקניק, כן? המגרש מתאים לכדורגל של לפני 40 שנה, אשדוד עצמה היא קבוצה לא רעה ובאופן כללי ברור שאי אפשר לנצח כל שבוע. אבל גם איביץ' יודע שלאבד נקודות מול קבוצה ששבוע קודם לכן קיבלה שלישייה מהקייטנה של זיו אריה זה לא רציני, בטח לא במחזור הרביעי.

יש מצב, וצריך להגיד את זה בזהירות המתבקשת, שלאיביץ' יש פה ושם כמה קיבעונות שלא מאפשרים לו לגדול ולהתפתח. אפשר היה לראות את זה דווקא בהפסד של מכבי בניס - גם כשהתברר שהשד לא נורא כל כך, ואפשר היה להעז טיפה יותר, מכבי המשיכה לשחק באותו אופן, כאילו היא רק מחכה לפנדלים שיגיעו. וזה חבל, כי מכבי הייתה שווה שלב בתים. היא גם שווה אליפות, כנראה, אבל זה לא ממש יעזור לה אם היא לא תעזור לעצמה.

עומר אצילי שחקן מכבי חיפה. מאור אלקסלסי
מה עם הפן המוסרי? עומר אצילי/מאור אלקסלסי

היבט פלילי? באמת?

מי שניצלה בכיף ומכל הלב את המעידה של מכבי ת"א זו מכבי חיפה, שעדיין מושלמת בליגה וניצחה את נס ציונה הודות לצמד של המוזמן החדש־ישן לנבחרת, עומר אצילי. הסירחון המוסרי סביב הבחור מסרב לשקוע, והיטיב להגדיר זאת דווקא מי שהלבין עוד קצת את הג'יפה, יו"ר ההתאחדות לכדורגל, אורן חסון. חסון, שעומד בראש אחד משני קונגלומרטים שעניינם פרנסה מעסקנות כדורגל ונראה שהדבר שהכי רחוק מעניינם זה אוהד הכדורגל, הסביר כי הוחלט להחזיר את אצילי לנבחרת אחרי שבהתאחדות הרימו טלפון לפרקליטות המדינה והתרשמו כי אין היבט פלילי למעשים המיוחסים לאצילי. יפה.

מה שמר חסון קצת שכח זה כמובן את הפן המוסרי. טלפון להורים של הנערות המעורבות בפרשת אצילי ומיכה הוא לא הרים, כנראה, ואם כן - נראה שהתרשם שאין פה כל בעיה חינוכית־מוסרית וזה בדיוק מה שנבחרת ישראל צריכה כרגע. שיהיה ברור, זכותו של אצילי להתפרנס וברגע שיעקב שחר בוחר לסתום את האף ולשלם לו משכורת, זה עניינו בלבד. זו מהות העסק הפרטי והבעלות הפרטית בכדורגל, ואם זה מה ששחר רוצה לעשות עם הכסף שלו, אהלן וסהלן. אבל נבחרת ישראל, על פינוקיה - הטיסות, המלונות, הארוחות, המענקים (הו, המענקים!), היא לא עסק פרטי, והיא לא הכסף של יעקב שחר.

היא העסק שלי ושלכם, ממומנת מהמסים שלי ושלכם ושייכת, לכאורה, לי ולכם. ומה נאמר ומה נגיד, לי, לפחות, ונראה שלעוד לא מעט אנשים, יש בעיה עם אצילי - גם אם אין היבט פלילי למעשים המיוחסים לו. הרי על אותו משקל בדיוק, אדון דאבור מואנס לא עשה שום דבר פלילי עם הפוסט האלים שלו במהלך שומר החומות, הוא בסך הכל הביע את דעתו - אקט לגיטימי בדמוקרטיה. ועדיין היו לנו לא מעט בעיות - מוסריות! - עם הנוכחות שלו בנבחרת, שהייתה בלתי נסבלת לאור הדברים הללו, וטוב שהוא כבר לא שם. אז למה אצילי כן?

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
יוסי אבוקסיס, ברק אברמוב, בית"ר ירושלים. דני מרון
שוב עשו היסטוריה. אבוקסיס ואברמוב/דני מרון

והמנצחים הגדולים הם

אין ספק שהמנצחים הגדולים של המחזור הרביעי בליגת־העל הם לא זיו אריה והפועל ירושלים, וגם לא החבר'ה מאשדוד, וגם לא מכבי חיפה, אלא שני החבר'ה החביבים שהרסו עם הטעויות שלהם את בני יהודה וקברו אותה בליגה השנייה, ואז עברו להציל את בית"ר ירושלים - בלי רכש משמעותי, בלי חזון אמיתי ועם קצת יותר מדי ליטופים מהתקשורת - והצליחו להפסיד בדרבי בעיר הקודש לראשונה מאז הימים שבהם יצחק שמיר היה ראש ממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully