וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות ההפסד, הוכיחה מכבי חיפה שמקומה בליגת האלופות: הטור של דני דבורין

15.9.2022 / 13:21

דני דבורין על אלופת ישראל שלא ביישה את הפירמה מול כוכביה של פריז, וברק בכר שלא בא להפסיד בכבוד אלא לנסות לנצח

תיקתקנו, סיכום אירועי היום בספורט, 15.9/ספורט1

פריז סאן ז'רמן עשתה הקיץ כל מאמץ להשאיר בשורותיה את קיליאן אמבפה, וזאת כדי לזכות סוף סוף בליגת האלופות של אירופה. אבל אם פריז תמשיך להפגין את אותה רמה שהפגינה אמש (ד) באצטדיון סמי עופר, מוטב שתשכח מהזכייה בכתר. אמנם מסי אמבפה וניימאר, ניצחו עבורה 1:3 את מכבי חיפה, אולם כמעט כל שחקניה האחרים ניראו זוועה, בשעה שבה כדורגלני מכבי חיפה נתנו את משחקם הטוב ביותר מזה שנים רבות.

הירוקים התמודדו בגאווה על כל כדור וכדור, ובדקות רבות היו הטובים יותר, ואף עלו ליתרון של 0:1 משער נפלא של צ'ארון שרי. היתרון נבע מהעובדה שמכבי חיפה הגיעה דרוכה יותר ומוכנה יותר מאשר יריבתה מבירת צרפת. אלופת ישראל שיחקה כדי לנצח ובתחושה שאם תשקיע את המקסימום, היא אף תוכל להבקיע. כשבשורותיה שרי, כמוציא לפועל, שכבר הוכיח בעבר את יכולתו, היא חתרה קדימה, ובכך הפתיעה עד מאד את סאן ז'רמן, והוכיחה שאלופת צרפת אינה קבוצה מושלמת.

אין לדעת האם הקבוצה האורחת ציפתה לטיול בעיר הכרמל. אם אמנם הרעיון הזה ליווה אותה על כר הדשא, הוא נוצל כהלכה על ידי מכבי חיפה. שלושת הגדולים של פריז הם שהבקיעו לזכותה את השערים, ובכך הצילו אותה ממבוכה גדולה, שהייתה עושה כותרות ענק בכל עיתון ספורט באירופה.
תחושתי בתום המשחק הייתה שמכבי הצליחה לחשוף את מיגרעותיה של פריז, בעיקר בהגנה. המסקנה המתבקשת: ללא מסי ,ניימאר ואמבפה, פריז היא קבוצה בינונית לגמרי! הערך הכספי הגבוה של כל אחד ואחד משחקניה האחרים, נובע כנראה מפזרנותה של הנהלתה, ולשם דוגמא אוכל להצביע על צ'ארון שרי, כמי שיכול בנקל להשתלב בהרכבה הראשון. אני גם יכול להבין טוב יותר מדוע היא לא זכתה עד כה בליגת האלופות, ואין ספק שכדי לזכות בתואר הנחשק עליה לקוות ששלושת הטנורים יהיו בשיאם, במיוחד בשלבים הבאים של המשחקים.

שחקני מכבי חיפה. מאור אלקסלסי
אין במה להתבייש. מכבי חיפה/מאור אלקסלסי

למרות שהירוקים עדיין ללא נקודה בשלב הבתים, אל להם ליפול ברוחם.המעבר מליגת העל לליגת האלופות אינו פשוט, מכאן שלמרות שני הפסדיהם, לבנפיקה ולסאן ז'רמן, הם לא ביישו את סמל המועדון. להיפך: הם ניראו ככדורגלנים אירופים לכל דבר. הקבוצה פעלה בתיאום ובנחישות כמתבקש במעמד כזה.

ברק בכר לא בא להפסיד בכבוד אלא לנסות לנצח. לא להתגונן בבונקר, אלא לתקוף בנועזות, בעיקר על ידי שחקני מרכז שדה שהתייחסו לכדורגלני פריז, לפחות כשווים אל שווים. כדורגל כזה מביא אלפי אוהדים לאיצטדיונים, ובכר מאותת למאמני הכדורגל בישראל שאין דבר העומד בפני הרצון. שהמטרה היא שער היריב ולא רגליים רועדות מפחד, גם לא מול הקבוצה הנוצצת של פריז. ככזה הוא מוציא מכל אחד משחקניו את המקסימום, דווקא בהתמודדויות הנחשבות קשות במיוחד.

עתה מוטל על אלופת ישראל להמשיך באותה תנופה. לא פשוט לשמור עליה לאורכה של כל העונה, שתמיד יש בה עליות ומורדות. אך כל עוד ישקיעו כדורגלני מכבי חיפה את המקסימום שלהם, כולל בקרוב, בטורינו מול יובנטוס, אף אחד לא יוכל לבוא אליהם בטענות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully