וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיאן בודירוגה מונה לנשיא היורוליג במקומו של ג'ורדי ברתומאו

14.9.2022 / 13:37

כוכב העבר הסרבי, שעל מועמדותו לתפקיד פורסם כאן לראשונה, החליף את הספרדי שסיים כהונה בת 22 שנים בעקבות "מרד" המועדונים

תיקתקנו, קליפ סיכום היום 14.9/ספורט1

בעלי המניות ביורוליג מינו היום (רביעי) רשמית את דיאן בודירוגה לנשיא החדש של הארגון. על מועמדותו של שחקן העבר הסרבי לתפקיד פורסם כאן לראשונה בחודש מאי. מאז פרישתו ממשחק פעיל, בודירוגה בן ה-49 שימש כסגן נשיא איגוד הכדורסל הסרבי בין 2011 ל-2015, כאשר לאחר מכן עמד בראש ועדת התחרויות של פיב"א אירופה. לצדו מונה מרשל גליקמן לתפקיד המנכ"ל הזמני, והוא יסייע לבעלי המניות באיתור מנכ"ל קבוע.

"אנו נכנסים לעידן חדש ביורוליג", מסר בודירוגה לאתר היורוליג עם כניסתו לתפקיד אותו מילא ג'ורדי ברתומאו ב-22 השנים האחרונות. "שני העשורים האחרונים ראו את המפעל הבכיר בכדורסל האירופי מבסס את עצמו כמעצמה בספורט העולמי. ברצוני להודות לג'ורדי ברתומאו והצוות שלו על החזון והעבודה הקשה, ומצפה להמשיך לעבוד על בנייתן והרחבתן של היורוליג והיורוקאפ".

שחקן העבר דיאן בודירוגה. ברני ארדוב
כוכב העבר הסרבי יעמוד בראש היורוליג. דיאן בודירוגה (משמאל) ב-2011/ברני ארדוב

בימיו כשחקן רשם בודירוגה את אחת הקריירות המפוארות של כדורסלן אירופי בכל הזמנים: הסרבי זכה בין השאר בשלושה תארים ביורוליג, שניים עם פנאתינייקוס (2000, 2002) ואחד עם ברצלונה (2003), כאשר בשניים האחרונים נבחר ל-MVP של הפיינל פור. בזירת הנבחרות, בודירוגה הוביל את סרביה לזכייה בשתי אליפויות עולם, שלוש אליפויות אירופה (לצד מדליית ארד נוספת) ומדליית כסף אולימפית.

כזכור, הדחתו של ברתומאו מנשיאות היורוליג קרתה בעקבות "מרד" שהנהיגו חלק מבעלי המועדונים במפעל, ביניהם מכבי תל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully