וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרוקבן עד מוצי ליאון: כוכבי העבר עשו כבוד ליחזקאל קצב

14.9.2022 / 0:01

ותיקי מכבי יפו וגדנ"ע תל אביב הגיעו לחלוק כבוד לבלם העבר שהלך לעולמו בגיל 76. מוצי ליאון: "מנהיג שתיקן שגיאות שלי בהגנה". ציון דגמי: "חשתי רוגע וביטחון כשהוא שיחק בקו האחורי"

יחזקאל קצב. אשר גולדברג,
אל אל אל יחזקאל. זוכרים את קצב/אשר גולדברג

אירוע מרגש נערך אמש (שלישי) לזכרו של יחזקאל קצב, בלם העבר של גדנ"ע תל אביב, מכבי יפו ונבחרת ישראל, שהלך לעולמו לפני כשלושה חודשים בגיל 76. האירוע נערך בביתו של בני כנען ברמת גן ומיוזמתם של ד"ר ברוך פורמן ומוני ניניו. למפגש הגיעו שמות נוסטלגיים מהעבר, בהם בוכוס ג'וג'סיאן, צ'וצ'קו לוי, ציון דגמי, מוצי ליאון, יצחק אשכנזי, יעקב ווגן, שי קלונג'י, דודי שורוק, אברהם בוטביקה, מרקו ונטורה, שמואל רודיטי, צ'יקו פרקש, שלום רוקבן, מוני ניניו, סמי שאולי, זיקו בכור, יוסי סדרינה, גלילי דרחי, ג'קי פורטוגז, אלי שכטר, עמנואל מרזיוב, משה וולפריד, אריה מולאיוב, מיקי חיים ובני משפחתו של קצב.

משמאל: בוכוס ג'וג'וסיאן, מוצי ליאון, ציון דגמי. אשר גולדברג,
משמאל: בוכוס ג'וג'וסיאן, מוצי ליאון, ציון דגמי/אשר גולדברג

לאחר המפגש החברתי המרגש העלו דברים לזכרו של קצב ניניו, רעייתו של קצב סימון, פרקש ושאולי. "זהו ערב מרגש, אליו הגיעו חבריו של בעלי שהיו לצדו מגיל צעיר עד פרישתו ועד יומו האחרון. סיפורי עבר מדהימים", אמרה סימון. ליאון הוסיף: "לקח לי זמן לזהות חלק מהנוכחים. יחזקאל קצב היה הבלם לצידי, כדורגלן ענק ומנהיג שתיקן שגיאות שלי בהגנה, אדם וכדורגלן בלתי נשכח". פרקש הוסיף: "יפה שמכבדים את זכרו של שחקן עבר מנערותו, ומימי הבוגרים, ובאים מי שהיו איתו בכל צומת. קצב, שבוגר ממני בשנתיים, הגיע לביתי, הייתי שחקן נערים בן 15 בגדנ"ע ולחץ שאגיע לשחק עם הנוער. במשחק הבכורה שברתי את הרגל בארבע מקומות. קצב דאג לי, היינו חברים טובים".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
משפחתו של יחזקאל קצב. אשר גולדברג,
משפחתו של יחזקאל קצב/אשר גולדברג
ציון דגמי. אשר גולדברג,
ציון דגמי/אשר גולדברג

צ'וצ'קו לוי נזכר: "הגיע אלינו בלם צעיר שבזמן השרות שלו בצבא שיחק בנבחרת השריון ושוכנע על ידי ליאון ששיחק איתו להגיע למכבי יפו. קצב היה הבלם הטוב ביותר של הקבוצה, איתו היינו ממש קרובים לזכיה בתואר האליפות בעונת 1964. קצב היה דמות נערצת במגרש ומחוצה לו, אגדה יפואית". בוכוס ג'וג'וסיאן הוסיף: " ב - 1964 מכבי יפו הייתה בדרך לתואר האליפות , לא זכינו בגלל פנדל שהחמצתי נגד הפועל פתח תקווה, הפועל רמת גן הקדימה אותנו בנקודה. את כאב החמצת הפנדל שלי על פניו של קצב לא אשכח. היה אושר וכיף להיות לצדו באימונים ובמשחקים". ציון דגמי סיכם: "כשוער מכבי יפו, חשתי את הרוגע והביטחון בקו האחורי כשקצב היה במרכז ההגנה, אדם וחבר נהדר".

צבי פרקש עם שלום רוקבן. אשר גולדברג,
צבי פרקש עם שלום רוקבן/אשר גולדברג

משפחת קצב קיבלה תמונה מצוירת ממוסגרת של קצב ז"ל והובטח שההנצחה תימשך. בין סיפורי העבר המרתקים של הנוכחים, הופיע עם גיטרה עמי אסא, האיש שחיבר את השיר 'עוד שבת של כדורגל' שביצע השוער הרצל קביליו ז"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully