וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפסד של דרך: בית"ר ירושלים הפסידה בצדק בדרבי, וכדאי שתתרגל למצבה

עודכן לאחרונה: 13.9.2022 / 19:40

שועה לא רץ, המחליפים חסרי ניסיון, בקישור יש בור, אבל הבעיה היא לא רק מקצועית: בית"ר ירושלים הפסידה את הדרבי בגלל ההתנהלות, בהשוואה להפועל ירושלים המסודרת והשפויה. בבית"ר מחכים להחלטות של פלייטר, ולתשובות ממכבי תל אביב

תקציר ניצחונה של הפועל ירושלים 0:1 על בית"ר ירושלים בדרבי/ספורט1

1. אחרי הפסד בדרבי בבית למרות תמיכה של 18 אלף אוהדים, שמצטרף לעובדה שבמחזור הבא תפגוש הקבוצה את מכבי תל אביב בבלומפילד, אין פלא שמצב הרוח בבית"ר ירושלים הוא לא בשמים. עם זאת, אולי ההפסד אתמול (שני) להפועל ירושלים היה לטובה, ויאפשר לבית"ר לחזור לפרופורציות, שכולם יבינו שזאת עונת הישרדות והסיכויים להתרומם מעבר לכך כמעט ולא קיימים.

30 דקות מוצלחות נגד נס ציונה קצת בלבלו אנשים. לבית"ר חסרים שחקנים איכותיים ומנוסים בכל העמדות - שוער, הגנה, קישור והתקפה. ועדיין, עם מה שיש, פלוס תומא שנחת ועוד שחקן או שניים שיצטרפו בהמשך, מוד ההישרדות שליווה את הקבוצה עם העברת הקבוצה לברק אברמוב הוא הסיכוי היחיד של הקבוצה לצלוח את העונה הזאת.

הדרבי הזה הוא ניצחון הדרך על הקפריזות. מועדון כמו הפועל ירושלים - בצניעות ועם דרך מקצועית וניהולית ברורה של שנים, עם בסיס סגל מהלאומית, השקעה במחלקת הנוער ואורך רוח שכל מועדון בכדורגל הישראלי צריך ללמוד ממנו - פשוט היה ראוי לניצחון על בית"ר. מה היה קורה אם אתמול בית"ר הייתה מגיעה לדרבי עם 2,000 אוהדים משלה מול 18 אלף אוהדי הפועל ירושלים? כנראה שאף אחד במועדון לא רוצה לחשוב על זה.

שחקן בית"ר ירושלים אבישי כהן עם דנילו אספרייה. ברני ארדוב
הבעיה היא לא רק אצלם. שחקני בית"ר ירושלים/ברני ארדוב
דנילו אספרייה, בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
תלויה רק בו? אספרייה/ברני ארדוב

2. יוסי אבוקסיס מאמן מצוין, הקהל של בית"ר מאמין בו, אך הוא לא קוסם. אולי בעונה השנייה של אברמוב זה ייראה אחרת, אך כרגע בית"ר עדיין משלמת על עידן חוגג. קבוצה שקיבלה אישור לקחת חלק בליגת העל באמצע אוגוסט, שמביאה רכש טלאי על טלאי בלית ברירה, עם שחקנים שלא עשו הכנה, מושכים פציעות, אינספור מושאלים שהם אולי מוכשרים אך לא מבינים לאן הגיעו - גם שהכל יידבק קצת יותר, זאת עדיין קבוצה למאבקי הישרדות, ולא מעבר. אם אבוקסיס בפיגור 1:0 בדרבי תחת לחץ יכול להכניס רק שחקנים כמו נחמני, עדי יונה, מדמון וחנצ'יס, מוכשרים ככל שיהיו, זאת מראה למצבה של בית"ר.

והצעירים הם לא עיקר הבעיה. במוד הישרדות, ייתכן שהגיע הזמן שגם ירדן שועה יירד לספסל. אבוקסיס לא מפסיק לתת לו צ'אנסים, והבחור לא מחזיר. זה לא רק עניין מספרים או יצירת מצבים. שחקן שלא מסוגל לרוץ 10-9 קילומטר בכל משחק, לא יעיל למצבה של בית"ר. אדוארדו גררו עדיין לא הגיע לבית"ר אך בצוות מאמינים בו. נראה שעד להודעה חדשה בית"ר תקום או תיפול על התנודות של דנילו אספרייה.

הבור של בית"ר הוא בעיקר בקישור. קריאף לא נכנס למשחק אתמול והוחלף במחצית. זרגרי נתן את משחקו הטוב ביותר בשנה האחרונה ועדיין לא היה מספיק טוב. זה לא יספיק והתקוות הן שטראזיה תומא ישנה באופן משמעותי את הקישור, שקיבל מכה עם היעדרותו של דן עזריה לחודשיים הקרובים.

ירדן שועה, בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
במוד הישרדות, שחקן שלא מסוגל לרוץ 10-9 קילומטר בכל משחק, הוא לא יעיל למצבה של בית"ר. שועה/ברני ארדוב
אבישי זרגרי, בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
המשחק הכי טוב שלו, ועדיין לא טוב מספיק. זרגרי/ברני ארדוב

3. ושוב, איך שלא מסובבים את זה, בית"ר בסגל הנוכחי בדרך לעונה קשה מאוד. עם מי בית"ר נאבקה בתחתית בעונה שעברה? עם הפועל ירושלים שככל הנראה לא תהיה שם, ריינה ונס ציונה עלו במקום מכבי פתח תקוה ונוף הגליל. קל לזלזל בריינה אך זאת קבוצה שהשקיעה הרבה כסף, צירפה ומצרפת שחקנים איכותיים (רק השבוע אוסאמה חלאיילה ושחקן זר ב-150 אלף דולר כל אחד), מינתה מאמן מנוסה ומכוונת לתקוע יתד בליגת העל.

נס ציונה, שכולם מסמנים כיורדת בטוחה, עשתה חיים קשים לבית"ר בשבוע שעבר, חדרה תעשה את הזעזועים שלה ותתייצב. שום דבר לא יהיה קל כדי לשרוד, במיוחד אם המוד שילווה את בית"ר יישכח מהר, אם אנשים יתבלבלו ולא יזכרו איפה המועדון הזה היה לפני חודש. אין קיצורי דרך, שכמעט כל הדרך לעונה הזאת הייתה עקומה. כל מה שמעבר להישרדות לא צריך להיות על הפרק.

מאמן בית"ר ירושלים יוסי אבוקסיס. ברני ארדוב
אין קיצורי דרך. אבוקסיס/ברני ארדוב

מי הוא ספורטאי השנה?

ארטיום דולגופיאט
בלסינג אפריפה
דני אבדיה
עומר אצילי
מארו טפרי
יונתן קפיטולניק
61832 משתתפים

מי היא ספורטאית השנה?

חנה קנייזבה מיננקו
לונה צ'מטאי
אנסטסטיה גורבנקו
רז הרשקו
תמנע נלסון לוי
דריה אטמנוב
48257 משתתפים

4. בבית"ר עדיין מקווים כי חליאופילו פלייטר יסכים לעבור ללאומית השבוע ויפנה תקציב לשחקן אחר. במידה וזה יקרה, במועדון מתלבטים אם לצרף שוער או שחקן התקפה, כאשר שתי האופציות נבדקות. בגזרת הישראלים השמות שעולים הם של אריאל הרוש ובוריס קליימן ובמקביל נבדקים זרים. במידה ויצורף שוער, במועדון יקוו לצרף את דור תורג'מן ממכבי תל אביב בהשאלה, כאשר ישנה בקבוצה גם ממתינים לתשובה ממכבי תל אביב בנוגע לרוי רביבו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully