וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשהשחקן הכי אסתטי בעולם מותיר אותך ללא מילים

ארז מילר, פראג

7.9.2022 / 14:30

מספר הדקות של אבדיה עלול לעלות ביוקר, המספרים שלא מספרים את הסיפור של יוקיץ', המספרים שדווקא מעידים על מדר ועוד איזה מיציץ' אחד. ארז מילר מסכם מהיציע בפראג את ההפסד של נבחרת ישראל לסרביה

תיקתקנו: קליפ סיכום היום, 7.9/ספורט1

לבוש בגופייה של הג'וקר, הלכתי לצפות בו יחד עם אלפי אנשים נוספים. לא מדובר בחואקין פיניקס (האגדי), אלא בניקולה יוקיץ' נגד נבחרת ישראל, אמש (שלישי) בפראג. בניגוד לשלושת המשחקים הקודמים ביורובאסקט, הפעם הגעתי נטול ציפיות, שהרי סרביה נמצאת ברמה אחרת לגמרי מהיריבות שפגשה הנבחרת עד עתה. ואם בחורינו האמיצים גירדו בקושי ניצחון על הולנד והפסידו לפולין, מדוע שיצליחו להיות תחרותיים נגד הנבחרת האדירה של סווטיסלאב פשיץ'?

מעטים האוהדים הישראלים שחשבו לפני המשחק שיש סיכוי לניצחון, אבל למרות פערי הרמות הברורים, הכחולים-לבנים נתנו פייט לאורך כל 40 הדקות. גם כאשר פיגרו 15:5 ברבע הראשון, 50:38 במחצית או 65:53 בשלהי הרבע השלישי. בסוף, הפערים הכריעו והחניכים של גיא גודס מצאו את עצמם שוב בצד המפסיד.

שחקן נבחרת ישראל דני אבדיה מול שחקן נבחרת סרביה ניקולה יוקיץ'. FIBA, אתר רשמי
אם הוא יהיה עייף מחר, תזכרו את הדקות המיותרות מול יוקיץ' וסרביה. דני אבדיה/אתר רשמי, FIBA

1. הדקות של אבדיה

37, 32, 28, 31. אלו הם מספרי הדקות של דני אבדיה באליפות אירופה עד כה. כאשר סרביה פתחה הפרש דו ספרתי ברבע השלישי, האם לא היה כדאי להשאיר אותו לנוח על הספסל עד לסיום המשחק? גם כשישראל חזרה למשחק ברבע הרביעי, נראה היה שברגע שיוקיץ' יעלה על הפרקט - ההפרש יעלה יחד איתו.

ראינו את אבדיה במשחק מול פולין עושה שגיאות הגנתיות ומראה פסיביות בהתקפה, שככל הנראה קשורים לעייפות שסחב משתי ההופעות הראשונות. נגד הסרבים הוא נראה הרבה יותר טוב, אך האם נותר בו עוד כוח להופעה טובה מול צ'כיה? אם הוא לא יספק את הסחורה נגד החבורה של ננו גינזבורג, תזכרו את המשחק מאתמול.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
שחקן נבחרת ישראל ים מדר. FIBA, אתר רשמי
3.3 שלשות למשחק ב-59 אחוזים. ים מדר/אתר רשמי, FIBA

2. תופעת יוקיץ'

נראה שמבט בדף הסטטיסטיקה יכול לספר את הסיפור של יוקיץ': 29 נקודות, 11 ריבאונדים, 5 אסיסטים, 4 חטיפות, 2 חסימות, 12-10 מהשדה, מדד יעילות 46. אבל מי שרוצה באמת להבין, צריך לצפות בו כשהוא משחק. קשה לתאר במילים את השלמות שלו בהתקפה.

כל מסירה מתוזמנת. כל החלטה נכונה. הוא יודע מתי לזרוק ומתי למסור. ולמי למסור. ואיך למסור. כשהוא עם הגב לסל, הוא תמיד יביט אל הפינה הנגדית ויחפש שם חבר לקבוצה. הוא לא שומר מדהים, רחוק מזה. יש שיטענו שיש שחקני התקפה טובים ממנו באליפות הזאת (לוקה דונצ'יץ', יאניס אנטטוקומפו) ובכלל בעולם (קווין דוראנט, סטפן קרי).

אין שחקן שמשחק כל כך אסתטי, כל כך נכון, כל כך מדויק. בשתי מילים: שירה בתנועה.

שחקן נבחרת סרביה ואסילייה מיציץ'. FIBA, אתר רשמי
איך אפשר להגן נגד פיק אנד רול שלו עם יוקיץ'? ואסילייה מיציץ'/אתר רשמי, FIBA

3. נקודות לסיום

ים מדר והשלשות. בניכוי המשחק הראשון מול פינלנד, שבו שותף שבע דקות בלבד ולא קלע, שחקנה של פרטיזן בלגרד צלף בשלושת המשחקים הבאים 10 מ-17 לשלוש, כלומר 3.3 שלשות למשחק ב-59 אחוזים. נתון מדהים עבור כל שחקן בכל ליגה.

ואסילייה מיציץ'. באחת הפעמים שבהן הגיע לחסימה MVP מהליגה מעבר לים ל-MVP מהליגה השנייה בטיבה בעולם, אמר החבר שבא איתי למשחק: "איך אפשר להגן נגד פיק אנד רול של שניהם?". בדרך כלל אני איש של מילים, אבל הפעם שתקתי. זו לא הייתה אחת ההופעות המרשימות של הגארד, ועדיין הוא סיים עם 19 נקודות.

הקהל הסרבי. במהלך המשחק, האוהדים מהבלקן לא הציגו משהו יוצא דופן. אולם בסיום, בעודי עושה את דרכי חזרה למלון עם המטרו, הם פצחו בשירה אדירה. המקומיים שנקלעו לסיטואציה, ובכן - לא ממש הבינו מה נפל עליהם. כל מה שנותר לנו, הישראלים, היה לפתוח את הטלפון ולצלם. ולחייך.

איזה כיף זה כדורסל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully