וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסאי דגו רוצה לסגור מעגל: "שיהיה מה לספר לילדים, כמו ברוך"

6.9.2022 / 12:30

כמעט 20 שנה אחרי שאחיו הבכור "הביא את המשפחה לגג העולם" עם קמפיין צ'מפיונס פורה, מאמן קבוצת הנוער של מכבי חיפה מפנטז על הפתעה בליגת האלופות לנוער. בריאיון פתוח הוא מספר על ההתרגשות, ועונה לכל מי שאומר שטעה כשוויתר על אימון קבוצת בוגרים

אימון מכבי חיפה בליסבון/שלמה וייס

מירב תשומת הלב בספורט הישראלי תופנה היום (שלישי) למשחק בין מכבי חיפה לבנפיקה ליסבון בשעה 22:00, אבל את מנת הפתיחה נקבל עוד קודם לכן - כשקבוצת הנוער של הירוקים תתמודד מול הפורטוגלים בשעה 17:00 במסגרת ליגת האלופות לנוער.

אם בקבוצה הבוגרת עוד תולים תקוות בכך שבנפיקה היא הקבוצה הפחות גדולה ביחס ליתר היריבות בבית ח', הרי שהפערים בקבוצת הנוער עשויים להיות גדולים עוד יותר: בנפיקה זכתה בליגת האלופות לנוער בעונה שעברה, ונחשבת לקבוצה החזקה ביותר במפעל.

את היתרון המובהק הזה ינסה לבטל מסאי דגו, מאמן קבוצת הנוער של חיפה. דגו רק בן 36, אבל במועדון מזהים אצלו פוטנציאל גדול. אתמול נכנס דגו ביחד עם חניכיו למתחם האימונים של בנפיקה שכולל איזור מיוחד ומפואר גם לקבוצת הנוער. עם הכניסה למתחם ההתרגשות הייתה ניכרת על כל השחקנים, ששלפו את הטלפונים הניידים שלהם והפנימו שיחוו מחר את רגע השיא בקריירה שלהם עד כה.

גם דגו התרגש מאוד, אך השתדל לשמור על פאסון. הוא מבין שההזדמנות שקיבל בליגת האלופות יכולה להזניק גם את הקריירה שלו בכמה צעדים, אם ירשום קמפיין טוב מול שלוש קבוצות פאר. בראיון בלעדי לשליח וואלה! ספורט לליסבון סיפר דגו על ההתרגשות, ההכנות והתחזית שלו למשחקי הקבוצה הבוגרת. כמו כן, הוא נזכר בימים שלו כאח הצעיר של ברוך דגו באותו קמפיין מפורסם בליגת האלופות, בו אחיו הבכור כבש ארבעה שערים בשלב הבתים במדי מכבי תל אביב.

מסאי דגו מאמן קבוצת הנוער של מכבי חיפה. שלמה וייס, מערכת וואלה
חוויה יוצאת דופן. מסאי דגו/מערכת וואלה, שלמה וייס

מסאי, כמה זה מרגש?

"בלי הבוגרים לא היינו פה, זו עובדה ומגיע להם את כל הכבוד. אנחנו שמחים להיות פה ויודעים שהוגרלנו בבית הכי קשה שיכולנו לקבל. כל שלוש היריבות הן קבוצות פאר, בטח במחלקות הנוער. אנחנו באים ליהנות, זה משהו שילווה את הילדים האלה המון שנים קדימה ואני מקווה שנוכל לתת פייט".

בבוגרים כולם סימנו את בנפיקה כקבוצה שאולי יהיה אפשר להפתיע בבית. בנוער היא זכתה בליגת האלופות.

"בנפיקה האלופה המכהנת וכנראה גם הקבוצה הטובה בבית, אבל אני מקווה שניתן פייט טוב ונחזור עם תוצאה טובה לארץ. הם זכו בליגת האלופות ויש להם דור מדהים, אתם רואים את המתחם ורואים איזו עבודת פיתוח עושים פה".

המתחם הזה מעורר קנאה?

"ברור. בכל פעם שאתה מגיע למקומות כאלה באירופה - גם כשהייתי שחקן בנבחרת הנוער - אתה תמיד אומר לעצמך שהלוואי שיהיה לנו 50 אחוז ממה שיש להם. כמובן שבמכבי חיפה יש תנאים הכי טובים שיש בסדר גודל ישראלי, זה קרוב לאירופה, אבל אין ספק שהמתחם פה זה משהו ענק".

מה אתה אומר לשחקנים שלך על המשחקים האלה?

"שאלה רגעים ומשחקים שיכולים לשנות להם את הקריירה, ושיחד עם זאת חשוב שאף אחד לא יעלה וישחק בשביל עצמו, אלא בשביל המועדון. שנהיה קבוצה אחת מגובשת. אם מישהו יבלוט וזה יוביל לכך שהוא ייצא למועדונים באירופה, אז אני בטוח שגם המועדון ישמח. הכי חשוב שנהנה ונלמד. זה הטופ של אירופה".

כ-2,000 אוהדים הגיעו לראות את הקבוצה הבוגרת היום, אתה מקווה שתהיה פה תצוגה של הקהל גם במשחק הנוער?

"ברור. אני קורא להם להגיע. גם במלון ראינו כמה אוהדים ואמרנו להם שיגיעו, כי זה יעזור לחבר'ה שלנו ויעלה להם את הביטחון. אני מאוד מקווה שיגיע כמה שיותר קהל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
ברוך דגו במדי מכבי תל אביב ב-2004. Stuart Franklin, GettyImages
זיכרונות נעימים מליגת האלופות. ברוך דגו/GettyImages, Stuart Franklin

בנימה אישית, בתור אח של ברוך דגו, איך אתה זוכר את הקמפיין של ליגת האלופות שהוא כיכב בו?

"אני זוכר את התקופה הזו, צפיתי במשחקים מהאצטדיון, הייתי גם במשחק מול אייאקס שהוא כבש בו צמד ואלו היו רגעים בהם כל המשפחה הייתה על גג העולם. עד היום כולם זוכרים לו את זה שהוא כבש ארבעה שערים בקמפיין ליגת האלופות. הזמנים משתנים ואני בטוח שהרמה של הכדורגל העולמי גבוהה יותר היום, אני בטוח שהבוגרים שלנו ייתנו פייט. יש להם משחקים נגד הטופ של הטופ. אני מאמין שהבוגרים שלנו יעשו משהו יפה בקמפיין הזה".

בסוף אלה הרגעים שברוך הכי זוכר מהקריירה שלו?

"אתה תמיד זוכר את הרגעים בהם אתה על גג העולם. זה משהו שהיום הוא מספר גם לילדים שלו. האמת, אני מקווה שלמרות שאני 'רק' בליגת האלופות לנוער אני אקח מהקמפיין הזה דברים וסיפורים שגם אוכל לספר לילדים שלי".

אימנת בוגרים בליגת העל ופתאום חזרת לאמן נוער. זו ירידה לצורך עלייה, או שהקריירה פשוט הובילה אותך לשם?

"שמעתי בזמן האחרון שהרבה נוגעים בזה וכולם אומרים שעשיתי טעות. אני יכול להגיד שמהרגע הראשון שהגעתי לפה קיבלתי תנאים גם מבחינת גודל צוות וגם מבחינת המעטפת - כולל המתקנים שאין ב-80 אחוז מקבוצות ליגת העל לבוגרים".

אז אתה לא מצטער על המהלך.

"אני בחור צעיר, רק בן 36, רציתי טיפה לעצור ולא להפוך לאחד שנודד בין קבוצות. חתמתי פה לשנתיים ואני מאוד מרוצה. אני שמח על הצעד שעשיתי, במיוחד עכשיו כשאני נמצא במקום ובקמפיין שלא חלמתי שאהיה בו בשלב הזה של הקריירה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully