וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בשבילנו הוא כמעט סרבי": הדרבי הפרטי של דני אבדיה

6.9.2022 / 13:30

המורשת שהותיר אביו בבלגרד, היחסים עם ניקולה יוקיץ', הבחירה בישראל ("לא נוטרים לו טינה") והחיבור לים מדר. אנשי הכדורסל בסרביה מתעניינים במיוחד במשחק הערב ב-22:00 בגלל אבדיה: איך נראים הדברים מנקודת מבטם, וכיצד הם היו משתמשים בכוכב הנבחרת?

קבלת שבת של נבחרת ישראל/איגוד הכדורסל

אתמול (שני), בשעה ששחקני ישראל ספגו את הפסדם הראשון ביורובאסקט 2022, מלאו 15 שנים בדיוק לניצחון האחרון של הנבחרת על סרביה במסגרת הזו; אז, ב-5 בספטמבר 2007, התאוששו הכחולים-לבנים מתבוסה קשה לרוסיה של דיוויד בלאט, והדהימו את היריבה המתפוררת והמסוכסכת בהנהגת דארקו מיליצ'יץ' ומילאן גורוביץ', שהודחה בבושת פנים בשלב הראשון.

הפעם, כך נראה, המשימה תהיה קשה בהרבה, ולא רק בגלל שסרביה טיילה לשלושה ניצחונות בהפרשים אסטרונומיים עד כה. כשהיא מציגה ה-MVP של ה-NBA ניקולה יוקיץ' לצד מלך סלי היורוליג ואסילייה מיציץ', אולי זה לא כל כך מפתיע שהמאמן סווטיסלאב פשיץ' בחר מיוזמתו לוותר על שמות כמו מילוש תיאודוסיץ' ונמאניה בייליצה. ניקולה מילוטינוב הצטרף אתמול לחבריו בפראג, וצפוי להיכלל בסגל הערב ב-22:00, אולם לא בטוח שיערוך מול ישראל את הבכורה שלו בטורניר.

דני אבדיה עם אביו, זופר אבדיה.
"אבא שלו אגדה כאן. כולם יודעים ששניהם אוהדי הכוכב האדום, ושדני קשור למדינה שלנו". זופי ודני אבדיה

מבחינתם של הסרבים, את רוב העניין במשחק הזה מרכז שחקן אחד, דווקא מהצד היריב - דני אבדיה. "כל העיתונאים שהגיעו לכאן הגישו לאיגוד הכדורסל הישראלי בקשות לראיין את דני", מספר פרשן "ספורטסקי ז'ורנל", מילון נסוביץ', בשיחה מפראג. "בוא נודה באמת - בלעדיו, המשחק נגד ישראל היה הרבה פחות מעניין. אבדיה לא זוכה בעינינו למעמד של שחקן נבחרת סרביה, אבל הוא הכי קרוב שיכול להיות לזה. אבא שלו הוא אגדה כאן, וכולם בסרביה יודעים ששניהם אוהדי הכוכב האדום בלגרד, ושדני קשור למדינה שלנו. הוא חבר טוב של יוקיץ', ונמצא בקשר עם בוגדן בוגדנוביץ', ככה שבשורה התחתונה הוא די סרבי", צוחק נסוביץ'.

זופי, אביו של דני, העניק אתמול ריאיון לנסוביץ' והוגדר על פיו "שגריר של הכדורסל האקס-יוגוסלבי בישראל". המנהל המקצועי של בני הרצליה סיפר כי "להיות אבא של שחקן זה הרבה יותר קשה מלשחק, והדבר הכי חכם שעשיתי היה לשתוק. בזמן שהורים אחרים התערבו, אני רק הסתכלתי מהצד, וזה היה צעד נכון". אגב, הוא דיבר גם על כדורגל והודה ש"בסתר ליבי רציתי שהכוכב האדום תנצח את מכבי חיפה ותעלה לליגת האלופות, אבל אני שמח שבמרחק חצי שעה נסיעה מהבית אוכל לצפות בפריז סן ז'רמן, יובנטוס ובנפיקה ליסבון משחקות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
זופר אבדיה עם בנו דני. באדיבות המשפחה
התמונות שבאלבום: זופי ודני אבדיה במדי הכוכב האדום בלגרד/באדיבות המשפחה

- כמה גדול האימפקט שאבדיה האב הותיר על הכדורסל שלכם?

"היו לי הכבוד והעונג להיפגש בסוף השבוע עם זופי. הוא אנציקלופדיה מהלכת לכדורסל היוגוסלבי לשעבר. הוא שיחק עם הנבחרת בגביע העולם ושימש במשך שנים רבות כקפטן של הכוכב האדום, ומעטים השחקנים שיכולים להתהדר בתואר שכזה. רק הטובים ביותר".

- הופתעתם כשדני החליט לשחק בנבחרת ישראל ולא בסרביה, אף על פי שהיה יכול?

"ההחלטה של דני לא הפתיעה איש. היא הייתה הגיונית וטבעית. הוא גדל בישראל, החברים שלו שם, ואני לא חושב שצפויה להתפתח איזו יריבות מיוחדת בינו לבין השחקנים שלנו. אף אחד לא נוטר לו טינה על הבחירה שעשה. נהדר שהנבחרת שלכם מופיעה עם כוכב כזה. אני רואה איך התקשורת הישראלית מסקרת את הקריירה שלו מקרוב ועם המון תשוקה, וזה יפה בעיניי.

"ברור שהוא לא נמצא ברמה של יוקיץ', לוקה דונצ'יץ' או יאניס אנטטוקומפו, והלוואי שהוא יגיע לשם יום אחד, אבל אני חושב שהחבר'ה האלה הפתיעו אפילו את עצמם. הם כל כך טובים וכל כך נדירים, וזה מטורף שכולם משחקים באותו זמן ובאותו עידן, וכולם מרכיבים את נבחרי ה-NBA, זוכים בתארי MVP ועכשיו מתחרים על אותו גביע ביורובאסקט. בשביל דני, עצם העובדה שהוא משחק נגדם ונמצא איתם על אותו מגרש, יכול לעזור לו להשתפר".

ניקולה יוקיץ' שחקן נבחרת סרביה. Srdjan Stevanovic, GettyImages
החבר הטוב של הכוכב הישראלי לא מכין לו טראש טוק? ניקולה יוקיץ' עם אוגניין ירמאז/GettyImages, Srdjan Stevanovic

לזווית הישראלית שמעניינת את התקשורת הסרבית יש עוד פנים, העונות לשם ים מדר, שחקנה של פרטיזן בלגרד. "העיתונאים הסרבים ביקשו לראיין גם את ים", מחייך נסוביץ'. "אני יודע שאני חוזר על עצמי, אבל זו האמת. הוא שחקן מעניין מאוד, גם מעבר לעובדה שהוא בפרטיזן".

- כמביט מהצד, אתה חושב שישראל פיתחה תלות מוגזמת באבדיה?

"אני לא אתיימר לנתח את המצב כמומחה לכדורסל ישראלי, אלא אענה כאוהד. אני חושב שהנבחרת שלכם צריכה להתבסס על אבדיה ומדר יחד. הצוות המקצועי צריך להציב את דני בעמדה שממנה הוא יכול לשחק מול כל אחד. הוא שחקן NBA שכבר התמודד עם הכדורסלנים הטובים בעולם, וזה חשוב שיש לו שותף איכותי וחבר טוב בעמדת הגארד.

"השחקנים האחרים צריכים לתת לדני את המרחב לשחק. אם הם ייהנו מזה, גם הוא ייהנה, כי הוא מעולם לא היה שחקן שרודף אחרי הסטטיסטיקות האישיות שלו. להפך, הוא אחד שאוהב לשפר את מי שסביבו. כיף לראות שחקנים גדולים כשהם גדלים ומשתפרים, ואין ספק שדני הוא שחקן גדול עבור ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully