וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם העיט תנחת על הסמל? הדאגה "האמיתית" של בנפיקה לקראת מכבי חיפה

5.9.2022 / 13:58

לקראת המפגש בין שתי הקבוצות מחר (שלישי), במועדון מליסבון לא מתעסקים רק בכדורגל. הפורטוגלים חוששים שהמנהג המסורתי ישתבש: "נקווה שלא תטעה, כדי שלא נפסיד"

תיקתקנו: קליפ סיכום היום, 5.9/ספורט1

ללא מעט קבוצות בעולם יש מנהגים לפני משחקים. יש כאלה המארחות שחקני עבר, האחרות משמיעות שירים מיתולוגיים ויש כאלה שמעלות את הקמע לסיבוב מול הקהל. לבנפיקה, היריבה של מכבי חיפה מחר בפתיחת שלב הבתים של ליגת האלופות, יש את אחד המנהגים המפורסמים והייחודיים בעולם. לפני עליית השחקנים אל כר הדשא, משחררים במועדון הפורטוגלי עיט שעפה מעל הקהל ובסופו של דבר נוחת על סמל המועדון. במועדון הפורטוגלי מסבירים שזה סמל למזל והמנהג הפך לאחד המתוקשרים בעולם. העיט הראשי עונה לשם "ויטוריה" (נצחון) ולה שתי מחליפות במקרים מיוחדים העונות לשם "לוז" (אור, כשם של האיצטדיון) ו"גלוריה" (תהילה). באחד מהמשחקים האחרונים, "ויטוריה" ריחפה מעל הקהל, אלא שלא נחתה על הסמל ובמקום זאת על חלק אחר בדשא מה שגרם ללחץ גדול ביציעים. "כל האיצטדיון תפס את הפנים וקיווה שזה לא יביא מזל רע" ,מספרת מריה מערוץ הטלויזיה של בנפיקה, "כולם מקווים שמחר העיט תנחת על הסמל כדי שלא יהיו טעויות".

בבנפיקה מייחסים חשיבות גדולה לעיט ולמזל שהיא מביאה, כאשר גם מחר המנהג ימשיך, למרות שמדובר באירוע של אופ"א. "ברור שמחר זה גם יהיה" ,קובע ז'ואוו, שדרן ברדיו מקומי בליסבון, "אין משחק של בנפיקה שזה לא קורה. ברור שיש כאלה שמייחסים את הנחיתה על הסמל למזל, אבל מדי פעם העיט מתבלבלת ונוחתת במקום אחר, אני אישית לא חושב שזה משפיע על משהו".

"יש מקרים שהיא עפה מחוץ לאיצטדיון בכלל ולא נחתה" ,מספרת אחת מהעיתונאיות המקומיות, "אני זוכרת שלוש פעמים שזה קרה, האוהדים הפנאטיים של בנפיקה מאמינים שאם היא נוחתת קרוב לשער ולא על הסמל הם יפסידו, אז אם מכבי חיפה רוצים לנצח שידאגו שזה יקרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully