וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבהלה לזנב: מתי יבינו בהנהלת בית"ר והפועל ת"א את חומרת המצב?

29.8.2022 / 17:00

אבוקסיס ורפואה יודעים שהם עומדים לפני שוקת שבורה, אך לא נראה שמעליהם יש תחושת בהילות. עומר אצילי חזר להזכיר לנו כמה שהוא מפחיד, אבל בעיית הבלם טורדת, בצדק, את מנוחתה של מכבי חיפה ורותם חטואל הופך לחלוץ על. דוד רוזנטל עם הרשמים

תקציר ניצחונה של מכבי חיפה 1:4 על מכבי נתניה/ספורט1

למכבי חיפה, כיאה לאלופה גאה שבנתה את עצמה נכון במהלך הקיץ, יש עוצמות בלתי נדלות. הקלות שבה הקבוצה הזאת מבקיעה שלישיות ורביעיות, בין אם מדובר בכוכב האדום או במכבי נתניה, כמעט לא נתפסת, אבל מה שבכלל קשה לעיכול הוא שעומר אצילי עלה לאורך מוקדמות ליגת האלופות מהספסל. השחקן הכי נפיץ בליגת העל, זה שמסוגל להפוך קש לזהב, כמעט לא היה פקטור בהעפלה. זה לא ניתן להכלה בכל כך הרבה רמות.

תהיה הסיבה אשר תהיה, מדובר בשחקן-על שקיבל תפקיד משני באירופה. כשמחברים לכך את הדעיכה שלו בסיום העונה שעברה ואת החשיפה של אלמוג בוקר לשיחות הווטסאפ שקדמו לפרשת הקטינות, מייצרים ערפל שמספיק להשכיח כמה הוא טוב. והוא לא טוב, הוא אדיר.

עומר אצילי שחקן מכבי חיפה חוגג שער. ברני ארדוב
מכבי חיפה מפחידה איתו ובלעדיו. עומר אצילי/ברני ארדוב

מכבי חיפה, נכון לעכשיו, היא קבוצה מפחידה עם אצילי ובלעדיו. רבות דובר על גל אלברמן וצוות הסקאוטינג המשובח וכל מילה נוספת תהיה מיותרת, אבל למרות ההשתפכויות צריך לזכור שאנחנו רק אחרי המחזור השני (הראשון של חיפה) ושמכבי תל אביב והפועל באר שבע מאותתות על כך שתהיה ליגה מאוד מעניינת העונה.

נקודת התורפה של האלופה כרגע היא עמדת הבלם. העזיבה של בוגדן פלאניץ' התבשלה הרבה זמן, וכשהמהלך קרה הוא הותיר את אלברמן וברק בכר במרוץ נגד השעון. יש לירוקים עד 1:00 לפנות בוקר יום שישי למצוא שחקן זר בעמדה, או שיעלו לשלב הבתים בליגת האלופות עם הגנה מאוד חסרה. הפניית העורף של מקסימיליאנו קופרייה הבלגי והערך הכספי של המועמדים החדשים - סביב 4 מיליון יורו - המחישה כמה קשה להנחית פה שחקן איכותי בחלון זמן מצומצם כל כך, אפילו אם אתה משחק בליגת האלופות.

כרגע, זה האתגר הגדול ביותר של מכבי חיפה, והוא לא פשוט בכלל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

בני יהודה פינת בית"ר ירושלים

יוסי אבוקסיס לא תיאר בחלומותיו הגרועים ביותר שיפתח עונה עם תשעה שערי חובה לאחר שני מחזורים. מי שהפך את עמדת האנדרדוג לאורים ותומים בקריירת המשחק והאימון שלו מתקשה לעכל את העמדה שבה הוא נמצא, אם כי גם הוא יודע שהפתעה של ממש אין פה. הסגל של בית"ר ירושלים כרגע מתאים לליגה הלאומית.

יש משהו סמלי בתבוסה של אבוקסיס וברק אברמוב להפועל באר שבע. לפני קצת פחות משנתיים אבוקסיס שבר את ההגה מבאר שבע כדי לחזור לבני יהודה. הזהובים היו אז במצב קשה בטבלה והאמינו שהקוסם ישלוף עוד שפן מהכובע. רק שאבוקסיס לא באמת קוסם, הוא מאמן כדורגל שעובד עם החומר שיש לו, וכמו שהחומר בבני יהודה לא היה מספיק איכותי, כך גם זה שכעת בבית"ר ירושלים. גם אם יקראו לך פפ גווארדיולה ותאמן קבוצה שקיבלה אישור לשחק בליגת העל באמצע אוגוסט, סביר להניח שתחטוף רביעיות וחמישיות.

שוער בית"ר ירושלים נתנאל דלויה. דני מרון
זה לא נראה טוב. נתנאל דלויה/דני מרון

כשוער צעיר, יש לך שתיים או שלוש הזדמנויות שיקבעו לאן הקריירה שלך תפנה. עמדת במשימה? השמיים הם הגבול. נכשלת? אין לך סיכוי. דודו אוואט נכנס במקרה לשער הפועל חיפה במקום אבי פרץ שנפצע והפך לאחד הגדולים שבשוערי ישראל, דניאל פרץ לקח בשתי הידיים, תרתי משמע, את הצ'אנס שניתן לו על חשבון דניאל טננבאום כדי להפוך לשחקן מוביל במכבי תל אביב, כשטננבאום עצמו ניצל פציעה של אנדריאס יאניוטיס כדי להציג את אחת העונות הטובות אי פעם של שוער בליגת העל. וכן, גם לבית"ר היה אחד שהצליח. אריאל הרוש, היום על הספסל של הפועל באר שבע, פילס את הדרך להרכב הראשון. מנגד, צליל חתוכה, למשל, חטף שביעייה מהפועל תל אביב במשחק הבכורה שלו והידרדר במהרה לליגות הנמוכות.

נתנאל דלויה לא הוגדר כשוער העתיד של בית"ר ירושלים, אבל בגיל 24, בהיעדר אלטרנטיבות והכנה ראויה של המועדון, הוא נכנס ל-11. אכזרי ומאוד לא הוגן להפיל את התיק עליו, אבל דלויה, שגם רשם הצלה אדירה במחצית השנייה, היה האחראי הבלעדי לשער היתרון של הפועל באר שבע.

הבעיה של דלויה היא שבתפקיד שלו וללא בלמים ראויים מלפניו יהיה קשה להחזיר לו את הביטחון. בית"ר לא במצב של טפיחות עידוד על השכם, והעובדה שאבוקסיס עצמו אמר ש"נצטרך לחשוב אם להביא שוער" מעידה על כך שמבחינתו דלויה יקבל הזדמנות אחרונה, אם בכלל, נגד נס ציונה. המפגש הזה עלול להתברר כקריטי, על אף שאנחנו בסך הכול במחזור השלישי. עוד תצוגה כזאת של דלויה ובית"ר יכולה להשפיע על המועדון כולו, בטווח הקצר והארוך.

הקיץ שלנו היה מצוין. ושלכם?

איך היה הקיץ של הפועל תל אביב? זה באמת אחד מאותם מקרים שבהם תלוי את מי שואלים. עבור האחים ניסנוב, אלה היו החודשים הטובים ביותר מאז שנטלו את ההובלה במועדון, הנכס הניב תשואה בשיעור של מאות אחוזים, רק שבמקרה שלהם כשהקופה התעשרה ההון המקצועי התרוקן.

שני הניצחונות בגביע הטוטו העלו אופטימיות זהירה בקרב אוהדי הקבוצה. אם ההפסד להפועל חיפה עוד היה מובן איכשהו, המפלה הביתית מול סכנין שיקפה עד כמה המצב חמור. המשוואה של הבעלים הייתה פשוטה: נחסוך כסף והתוצאות כבר יגיעו לבד. ובכן, זה לא עובד ככה.

מאמן הפועל תל אביב קובי רפואה. אודי ציטיאט
הוא מבין, אלה שמעליו לא. רפואה/אודי ציטיאט

להפועל תל אביב מחכה כעת משחק חוץ נגד מכבי נתניה ואז היא מארחת את הפועל באר שבע. לא מן הנמנע שבתום ארבעת המחזורים הללו יהיו לה 0 נקודות במאזן וקובי רפואה יזומן לשיחה, אם נאמר זאת בלשון עדינה, אלא שגם זה לא יעזור. עזבו את זה שרפואה ממש לא אשם במצב, אם מישהו שם חושב שמהלך כזה ישיג תוצאות - זה לא המקרה. ממש כמו עם אבוקסיס, אתה יכול להיות מאמן מצוין, אבל אם אין לך את החומר הנדרש אתה תחטוף. רפואה, כנראה, ראה את זה מגיע.

בני ריינה טיפסה אמש בטבלה מעל בית"ר ירושלים והפועל תל אביב. הדברים אינם נכתבים כדי ללעוג למי מהקבוצות הללו, אבל תחושת הבהילות של שתיים מספינות הדגל של הכדורגל הישראלי אמורה להיות די ברורה. אמורה, כי לא בטוח שזה אכן המצב. אצל שתיהן.

רותם חטואל מבקיע מול בית"ר ירושלים/ספורט1

קטנה לסיום: רותם חטואל הפך למבקיע אמין במיוחד, אבל צריך לראות את השער שהבקיע אמש נגד בית"ר ירושלים כדי להבין מדוע. שחקנים רבים כובשים מכדור קרן בגלל מיקום או זינוק נכון. המיקום של חטואל בזמן ההגבהה לא היה מדויק, הוא היה רחוק מכך. החלוץ אמד את כיוון הכדור, רץ לאחור ונגח פנימה. זו לא רק טכניקה, זו קריאה מושלמת של הסיטואציה והתמצאות פנומנלית ברחבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully