וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אזהרת עסק חי: השיקום הכלכלי שבית"ר זקוקה לו מתחיל מהאוהדים

28.8.2022 / 14:45

בית"ר ירושלים ניצלה מליגה א', אך מבינה שהיא נמצאת במשחק כלכלי מול הגדולות וחייבת להמציא את עצמה מחדש. ברק אברמוב יצטרך לשנות לא מעט דברים כדי שהקהל יקנה מנויים ויגיע בכמויות לאורך זמן, וזה לא הולך להיות פשוט

ברק אברמוב במסיבת עיתונאים ראשונה כבעלים של בית"ר ירושלים/צילום: שלומי גבאי; עריכת וידאו: אביעד בלילי

בימים הראשונים של ברק אברמוב בבית וגן הוא שוחח עם מספר ספונסרים קיימים ופוטנציאליים והופתע לגלות כמה קשה כל נושא החסויות והקהילה העסקית סביב בית"ר ירושלים. למי שמכיר את העסק מקרוב זה לא חדש, זאת תוצאה של שנים בהן הקבוצה אינה אטרקטיבית, עם הרבה בעיות ותדמית שלילית, כאשר רק בעלי ממון שהם אוהדים או בעלי אינטרס נשארו בסביבה.

בשנים הקרובות אברמוב יישא בנטל של החובות שיצר משה חוגג, אך מנגד, בכדי לייצר קבוצה ראויה, אפילו לפלייאוף עליון, הוא יצטרך להגדיל הכנסות ולהקטין הוצאות. קל להגיד אבל קשה מאוד לבצע, במיוחד לאור העובדה כי בשל ההוצאות הרבות השנה כל הצוות בבית"ר מצטמצם וכפיר אדרי יישא ברוב הנטל.

ברק אברמוב, בעלי בית"ר ירושלים. שלומי גבאי
קשה לגייס ספונסרים. אברמוב/שלומי גבאי

למשחק הערב (ראשון, 20:15) באצטדיון בפתח תקוה נגד הפועל באר שבע אזלו כל הכרטיסים לאוהדי בית"ר, כאשר אפשר היה למכור עוד כמה אלפים. זה לא מפתיע, לאוהדי בית"ר הרבה יותר נוח להגיע לפתח תקווה מאשר לטדי, ולא רק כי חלקם הגדול אינו מירושלים. הנוחות והגישה הם בסופו של דבר מאוד משמעותיים, להגיע לטדי ביום חול מחוץ לירושלים זה סיוט של פקקים והיעדר חניה שמוציאים לאנשים את החשק מראש.

וזה לא נגמר בזה, טדי עבור בית"ר לא משתלם כלכלית. דרישות האבטחה והשיטור בירושלים גבוהות בהרבה מאלה הנדרשות במרכז, בצפון או בדרום, כאשר 14 אלף איש בטדי מביאים להכנסה זהה לעשרת אלפים איש באצטדיון שלמה ביטוח, פערים עצומים בדרישות ובעלויות.

נושא האצטדיון הוא רק חלק מהבעיה, בית"ר ירושלים פשוט צריכה לחשב מסלול מחדש, להבין ששלוש הגדולות רחוקות ממנה בפער אסטרונומי לשנים הקרובות ולייצר משהו משלה. ברשתות החל לחץ חברתי גדול על אוהדים לעשות מנוי גם אם לא מגיעים למגרש. עד אתמול רכשו מנוי 4,400 איש, סביר להניח שעד הדרבי הירושלמי במחזור הבא זה יעבור את ה-5,000. יחסית לתקופה בה נמצאת הקבוצה והעונה ללא ציפיות זאת כמות סבירה לקהל שלא מזוהה עם רכישת מנויים. אם זאת תחילתה של דרך שבסופה לאורך השנים יוכלו להיות לבית"ר עשרת אלפים מנויים קבועים, זהו אולי גם כיוון לכך שבית"ר תוכל להתנהל עצמאית ולא תזדקק למושיעים.

עוד בוואלה!

רוצים להוזיל הוצאות משפחתיות? חבילת סלולר משתלמת במיוחד!

לכתבה המלאה
אוהדי בית"ר ירושלים. דני מרון
המועדון זקוק להם, בעיקר בצד הכלכלי. אוהדי בית"ר ירושלים/דני מרון

ומעבר למנויים, זה יצטרך להתבטא גם ברכישת כרטיסים. כבר שנים אומרים שרוב האוהדים גרים מחוץ לירושלים ובאים רק לכמה משחקים בשנה, הלוואי וזה היה נכון. אם למשחקים נגד הגדולות היו מגיעים לטדי 20 אלף רוכשי כרטיסים, רמת ההכנסות הייתה מתאזנת ובקלות מגיעה ל-20 מיליון שקל בשנה.

הבעיה היא שגם אלה שהיו באים כמה פעמים בשנה התייאשו מטדי ולקחו צעד אחורה. אתם תראו אותם במשחקי חוץ, באצטדיון שלמה ביטוח או בכל מקום אחר, אך אחרי מספר טראומות בהגעה, בפקקים ובחניה בטדי, הם ויתרו לתמיד. בית"ר תצטרך לשבת עם העיריה ולייצר משהו אחר לגמרי עם טדי כדי להחזיר כמות גדולה של אוהדים, או שלחילופין לבקש מהמנהלת לקיים את חלק ממשחקיה במקום אחר. במצב הנוכחי, כל עוד כלום לא ישתנה, ברוב המשחקים לא יגיע הרבה קהל לטדי מעבר למנויים.

אז זהו, חוגג בחוץ, אברמוב בפנים, אך בסוף הקהל מצטרף בכמויות כשיש קבוצה לא רעה ונוח להגיע, במיוחד כשהקבוצה לא רצה לאליפות. את הפלטפורמה הזאת אברמוב יהיה חייב לסדר לקהל, אחרת הוא לא יצליח לגרום לשינוי המיוחל. כעת הוא עדיין בשלב שאוהדים מתגייסים ובאים מתוך הערכה לכך שבית"ר הייתה בדרך לליגה א' והוא היה שם למנוע זאת, אף בהמשך אם אחד לא יסכים לסבול, בית"ר תצטרך לתת משהו אחר לאוהדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully