וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיליפ בנקוביץ' ומקסימיליאנו קופרייה מועמדים למכבי חיפה

27.8.2022 / 23:30

"נביא מחליף או שניים לפלאניץ'", הודה בכר לאחר ה-1:4 על נתניה. שניים מהמועמדים: בנקוביץ' (25), השייך לאודינזה ונרכש ב-2018 על ידי לסטר סיטי תמורת 14.5 מיליון יורו, וקופרייה הבלגי (25), שחקנה של ספרטק מוסקבה. מחמאות לאצילי

תקציר ניצחונה של מכבי חיפה 1:4 על מכבי נתניה/ספורט1

מכבי חיפה ממשיכה בחיפושיה אחר מחליף לבוגדן פלאניץ'. שניים מהמועמדים שנמצאים על הכוונת של הירוקים הם פיליפ בנקוביץ' ומקסימיליאנו קופרייה. בנקוביץ' (25) ששייך לאודינזה האיטלקית נמצא כבר לא מעט ברשימות של צוות הסקאוטינג של הירוקים, ולפני כמה שבועות, כאשר בחיפה קיבלו את המסר מבוגדן פלאניץ' שהוא עוזב לאחר קמפיין מוקדמות ליגת האלופות, החלו להאיץ בבדיקות על הבלם הקרואטי.

בנקוביץ', בוגר מחלקת הנוער של דינמו זאגרב, עלה לקבוצה הבוגרת ב-2015 והחל לבסס את מעמדו כאחד הבלמים הטובים בקרואטיה. בקיץ 2018 שילמה עליו לסטר סיטי לא פחות מ-14.5 מיליון יורו, אך הוא לא שיחק בשורותיה ולו פעם אחת. מאז הושאל לסלטיק (2018/19), בריסטול סיטי (2020), קרדיף (2020/21) ולובן (2021), לפני שחוזהו הותר בשנה שעברה. אודינזה החליטה להחתימו, ובשורותיה רשם שתי הופעות ליגה עד כה. במדי הנבחרת הבוגרת של קרואטיה יש לו הופעה אחת עד כה.

קופרייה הבלגי, גם הוא בן 25, שייך לספרטק מוסקבה לאחר שפרץ במדי בוורן. בקיץ 2021 נמכר מסינט טרוידן לקבוצת הפאר הרוסית תמורת 2.5 מיליון יורו, ובה רשם 17 הופעות ליגה אשתקד. בין היתר, סייע לספרטק לזכות בגביע הרוסי. עם זאת, העונה שותף פעם אחת בלבד, והשמועות על עזיבה החלו לפני מספר שבועות. "ראיתי את הדיווחים הללו, ומדובר בשטויות במיץ", טען סוכנו לפני כשלושה שבועות בתקשורת הרוסית. במשחק הליגה האחרון של ספרטק, אמש, אפילו לא ישב על הספסל, ובתקשורת הדעות היו חלוקות: חלק גרסו כי הסיבה היא עזיבתו הצפויה, ודיווחים אחרים טענו כי הוא סובל מפציעת שריר.

הבלם הקרואטי פיליפ בנקוביץ' במדי סלטיק. Mark Runnacles, GettyImages
שם גדול. בנקוביץ' חוגג תואר בסלטיק/GettyImages, Mark Runnacles
שחקן ספרטק מוסקבה מקסימיליאנו קופרייה. Francesco Pecoraro, GettyImages
עזר לספרטק לזכות בגביע. קופרייה/GettyImages, Francesco Pecoraro

מכבי חיפה החלה הערב (שבת) ברגל ימין את העונה שלה בליגת העל, כשנחלצה מפיגור והביסה 1:4 את מכבי נתניה. עומר אצילי היה חתום על המהפך עם שלושער ובישול לצ'ארון שרי, אחרי שאיגור זלאטנוביץ' העניק יתרון למארחת שניצחה באותה תוצאה את בית"ר ירושלים בשבוע שעבר. הירוקים המשיכו בסיום את החגיגות מהשבוע המופלא של המועדון, אחרי העלייה לשלב הבתים של ליגת האלופות וההגרלה היוקרתית שזימנה מפגשים עם פריז סן ז'רמן, יובנטוס ובנפיקה.

* בנפיקה, שתארח את הירוקים במחזור הפתיחה של שלב הבתים באלופות, הביסה את בואבישטה 0:3 - ניצחון שביעי ברציפות מאז פתיחת העונה בכל המסגרות, וכרגע היא צמודה לפורטו כשתי המושלמות היחידות בליגה הפורטוגלית. מוראטו כבש ראשון (30), ז'ואאו מריו הוסיף צמד (67 ו-82).

שחקני מכבי חיפה חוגגים. ברני ארדוב
החגיגות נמשכות. שחקני מכבי חיפה/ברני ארדוב

ברק בכר סיכם: "המחציות השניות? זה נובע מעניין הכושר הגופני, יש כאן את הצוות הכי טוב שיש. זה נובע מהעניין המנטלי, קבוצה שיודעת לחזור מפיגור בליגת האלופות וגם בליגה. ידענו שזו יריבה טובה וקשה שלוחצת. וגם העניין המקצועי. ניסינו דברים בהתחלה, במחצית השנייה חזרנו לבסיס והחילופים עזרו לנצח את המשחק".

על עומר אצילי שכבש שלושער ובישל: "כל שחקן רוצה להוכיח את עצמו, גם הוא ולמרות שהוא אחרי עונה גדולה. הוא נתן את הבישול אולי הכי חשוב בתולדות המועדון ועזר לעשות היסטוריה. כשאתה בא עם אנרגיות טובות, אז אתה גם מרוויח".

על השילוב בין אירופה לליגה: "ניסינו לעשות את ההכנה הכי טובה שיש. גם אנחנו מתעסקים בסדר המשחקים והיינו אחרי החגיגות, אבל הצלחנו לעשות את הסוויץ' וגם חזרנו מפיגור. בדוחא יהיה המשחק הכי קשה שלנו העונה. לא יהיה קל, אבל אני סומך על הצוות שלי. אנחנו רוצים להמשיך את ההתחלה הטובה. נמצא את הפתרונות להחליף את בוגדן פלאניץ', נביא שחקן או שניים".

ברק בכר מאמן מכבי חיפה. ברני ארדוב
החילופים עזרו לנצח. ברק בכר/ברני ארדוב

עומר אצילי, שחזר בגדול עם שלושער ובישול: "כיף לחזור להרכב, אני נהנה פה ושמח על התוצאה. מגיע לכולם אחרי השבוע הזה. הייתה לי פציעה קטנה בקרסול ועוד איזה עניין אישי, הקבוצה רצה בלעדיי וברור שמבחינה אישית היה לי קשה, אבל אני רוצה בהצלחת המועדון, שמתי את הדברים בצד וידעתי שאתן את ה-100 אחוז שלי כשיצטרכו אותי. אני שמח שזה בא ברגע הכי חשוב שלנו, עם קצת מזל. יכול להיות שזו הקבוצה הכי טובה ששיחקתי בה, מבחינה התקפית כיף לשחק פה. אנחנו נותנים שלישיות ורביעיות, חוזרים מפיגורים ואני שמח על זה. מסי? הבנתי שהסטורי הגיע אליו. מקווה שהוא ירצה את החולצה שלי".

בני לם מאמן מכבי נתניה עם המנהל הספורטיבי אלמוג כהן. ברני ארדוב
"באיזשהו מקום נשברנו". בני לם עם אלמוג כהן/ברני ארדוב

בני לם, מאמן מכבי נתניה: "זה כדורגל, אני לא אבוא ואגיד שהגול שנייה לפני המחצית והפנדל פירקו אותנו. זה לא צריך לקרות, אני מאוכזב מאיך שנגמר המשחק. נכון שהם היו טובים יותר במחצית השנייה, אבל באיזשהו מקום נשברנו ואני מקווה שנשפר את זה. זה לא מאפיין אותנו. זה עניין של מנטליות, לא שינוי מערך או חילופים. עמדנו יפה במחצית הראשונה והובלנו. נפלנו עם הפנדל וקרסנו. אף פעם לא אמרנו שנתניה בליגה של הגדולות, זה אתם אמרתם. נתניה תהיה קבוצה חזקה ותחזור לעצמה במשחק הבא מול הפועל תל אביב".

המגן שי קונסטנטין, שבישל את השער של נתניה: "התפרקות, אין מה להסביר. זה לא משהו שאמור לקרות, אנחנו לא קבוצה כזו. אני חושב שבעונה שעברה זה לא קרה אפילו פעם אחת. נשב עם הצוות המקצועי ונלמד מהטעויות. לא הופתעתי, מכבי חיפה קבוצה מעולה. לא התייחסנו לליגת האלופות ולמה שהם עשו לפני, התכוננו בשיא הרצינות. אנחנו לא אמורים לקבל רביעייה מאף קבוצה. אני מאמין שזה לא יחזור על עצמו. במשחק הבא תראו את מכבי נתניה שאוהבים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully