וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"דניאל פרץ יכול להיות היהלום שבכתר": יצחק ויסוקר בריאיון

25.8.2022 / 7:00

לפני המשחק נגד ניס (21:00, ספורט1), בריאיון מיוחד לדני דבורין, מחמיא שוער העבר הגדול של הנבחרת, לשוערה הצעיר של מכבי תל אביב

תיקתקנו: קליפ סיכום היום, 25.8/ספורט1

האם דניאל פרץ יכנס בקרוב לרשימת שוערי הכדורגל הגדולים של ישראל בכל הזמנים? הוא בוודאי מוכיח כבר תקופה ממושכת את יכולתו ואת איכותו, בזכותם הוא ניצב בשערה של מכבי תל אביב.

בריאיון מיוחד שקיימתי עם יצחק ויסוקר, מספק לי שוער העבר הגדול של הנבחרת הלאומית כותרת המחמיאה מאד לשוער הצעיר: "פרץ יכול להיות היהלום שבכתר". כאשר בר-סמכא כויסוקר חושב כך, יש להתייחס לדבריו במלוא הרצינות. איציק, כפי שהוא מכונה, הגן על שערה של ישראל, בין היתר, במשחקי גביע העולם בכדורגל שנערכו ב-1970 במקסיקו. כבר בהיותו בן 19 לבש את אפודת השוער הלאומי, ובכרטיס הביקור שלו 69 הופעות בין ארציות. לוותיקים זכורות הופעותיו המרשימות גם במדי קבוצותיו, הפועל פתח תקווה ואחריה מכבי נתניה, עימה זכה באליפות ליגת העל.

דניאל פרץ, שחקן מכבי תל אביב. אריאל שלום
דניאל פרץ, שחקן מכבי תל אביב/אריאל שלום

"אני סומך מאד על אנשי המקצוע של מכבי תל אביב בהחלטתם להעניק לדניאל פרץ את ההזדמנות להיות בהרכבה הפותח של קבוצה כה טובה", הסביר ויסוקר והמשיך: "מעבר לעובדה שהוא שוער הקבוצה, הוא גם עושה חיל בנבחרת הצעירה, וצבר כבר העונה ניסיון במשחקי הקונפרנס ליג. שוער היה ונשאר נידבך מרכזי בהצלחתה של כל קבוצה בעולם, ופרץ לא סתם שותף במשחקים שחשיבותם כה גדולה".

מה עושה את פרץ לשוער מעולה?

"לפרץ משחק רגל בטוח, ובתקופה זו שוערים חייבים להצטיין במשחק הרגל. יש לו זריזות רגלים, תגובה מהירה וכח מתפרץ. ולא רק אלה: הוא מבין את המשחק, קורא את המפה ויודע בדיוק מה לעשות. אם הדברים ימשיכו להתנהל למיישרין, דניאל פרץ ישחק בעתיד לא במכבי תל אביב, אלא במקומות אחרים. אני אומר זאת מפני שנתוני הפתיחה שלו מצוינים".

sheen-shitof

עוד בוואלה

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
יצחק ויסוקר. באדיבות המצולם,
הגן על שערה של ישראל גם במונדיאל. יצחק ויסוקר/באדיבות המצולם

האם ניתן להשוות בין שוערי תקופתך לשוערי ההווה?

"הבסיס נותר אותו בסיס, וישנם דברים שאינם משתנים. שוער נולד להיות שוער. הוא אוהב את תפקידו. עם זאת, עליו לדעת להתגבר על כישלונות, שכן שוערים סופגים שערים באשמתם לא פעם ולא פעמיים. שגיאה שלהם עושה כותרות, ומכאן ששוער גדול מוכיח אופי המאפיין וינרים. כספורטאי עליו, גם בתקופות פחות טובות, לא להישבר, ולהביט קדימה. פרץ מקרין ונוסך ביטחון בשחקני קבוצתו, וזהו מרכיב מרכזי במה שהוא מביא עימו למשחק".

לקראת סיום השיחה עם יצחק ויסוקר הוא מוסיף ומדגיש: "אומרים ששוער שווה חצי קבוצה, ואני חושב שהוא שווה יותר מחצי קבוצה. יש לזכור שלנו לא היו בעבר מאמני שוערים וגם לא וידאו. אלה תוספות המסייעות עכשיו לשוערים להיות טובים יותר. כידוע סיגנון המשחק השתנה בהשוואה לימים עברו, ובכל זאת העיקרון כאמור נותר כשהיה: השוער הינו תמיד איש התחנה האחרונה של קבוצתו".

  • עוד באותו נושא:
  • דניאל פרץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully