וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זהירות, ספוילר: התחזית לעונה הקרובה בליגת העל

19.8.2022 / 16:00

כיצד ישפיעו ההצלחות האחרונות של הישראליות באירופה? מהו המשאב הגדול והחשוב ביותר בבית"ר ירושלים? (רמז: לא הקהל) והאם מכבי חיפה הנוכחית בדרך להפוך לאחת הגדולות בהיסטוריה? רון עמיקם לא מדלג על מוקשים בתחזית המלאה לעונת הכדורגל החדשה

תיקתקנו, 18.8/ספורט1

כבר הרבה זמן לא היה לנו קיץ כל כך מטריף בכדורגל הישראלי, עם התעצמות הגדולות, סאגת מכירת בית"ר ירושלים, וההצלחה האדירה של הכדורגל הישראלי - החל מהנבחרת בליגת האומות, דרך העפלת נבחרת הנוער לגמר אליפות אירופה וההופעה המצוינת, עד כה, של הקבוצות הישראליות במוקדמות גביעי אירופה. אז מה צפוי לנו העונה?

פרנזי פיירו שחקן מכבי חיפה. מאור אלקסלסי
הירוקים גדולים על הליגה, אבל העייפות עשויה להכריע אותם. פיירו/מאור אלקסלסי

מכבי חיפה

נדמה שהחודש האחרון הבהיר לנו היטב מה עוצמתה של מכבי חיפה, שנראית טוב יותר מכפי שנראתה בשנתיים האחרונות בהן כבר זכתה בשתי אליפויות. לירוקים ששה זרים ברמה גבוהה, שיהיה מעניין מי מהם לא יפתח בכל משחק (הימור שלי לאופציה ראשונה: פייר קורנו), שלא לדבר על ארסנל המתאזרחים שלה.

חיפה גדולה על הליגה, אבל היא תצטרך להתמודד עם שלושה מכשולים גדולים: 1. שלב בתים באירופה עד למונדיאל, עומס ושאיבת אנרגיות. 2. המעבר מאירופה לליגה, ולמשחקים מול קבוצות שיבואו להפריע, עניין שגורם לתחושת שובע. 3. העבר של ברק בכר מול ולאדן איביץ' ושל הקבוצה כולה מול ערן זהבי. חיפה תצטרך בהרכב שלה גם מגרש שדים.

אם האלופה תצלח את זה, זו תהיה האליפות הכי גדולה שלה אי פעם, ובוודאי כוכב שלישי מוצדק בהחלט על הסמל.

תחזית: מקומות 2-1

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
שחקן הפועל באר שבע תומר חמד. דני מרון
באר שבע צריכה להציג כדורגל תוסס. חמד/דני מרון

הפועל באר שבע

היו קבוצות אדירות בעבר - נאמר בית"ר ירושלים בעונת 1995/6, אפילו הפועל באר שבע עצמה בעונת 1993/4 - שלא הצליחו לגעת בתואר כי היו טובות ממנה. נדמה שזה המצב של מחזיקת הגביע: היא מסוגלת לנצח כל קבוצה, אפילו באירופה, אבל לאורך זמן המאבק שלה עלול להיתקל בקיר. היא קרובה בעצמה לשלב בתים באירופה, מה שישאב ממנה אנרגיות, והיא צריכה להתמודד מול שתי יריבות אירופיות טובות לאורך עונה שלמה.

הרכש של תומר חמד מעניין, אבל השאלה היא אילו מספרים הוא יספק. כך גם הרכש הטרי שאפי סוליימאנוב. ההגנה מבטיחה, השוער בנסיקה - אבל אם הכדורגל לא יתסוס ויתבסס בעיקר על מצבים נייחים זה לא יספיק.

תחזית: מקומות 3-2

ולאדן איביץ' מאמן מכבי תל אביב. אודי ציטיאט
כבר לא שובר שוויון. איביץ'/אודי ציטיאט

מכבי תל אביב

ולאדן איביץ', ערן זהבי, ניר ביטון, דור פרץ, אולי גם אלי דסה, בטח אוסקר גלוך. זה המון במושגים של מכבי תל אביב, אבל אין פה זר שובר שוויון חדש. יש פה ישראלים שמכירים, מוכנים וקשורים למועדון. גם איביץ' הוא כבר לא זר שובר שוויון מאז השנים הפחות טובות שלו אחרי הקדנציה הקודמת. הוא יפגוש את ברק בכר כשהוא מנוסה יותר.

הפרויקט של מיץ' גולדהאר תלוי בהמון מרכיבים עדינים ומתמודד מול שני מועדונים טובים וראויים. זה יכול להיגמר באליפות, זה יכול להיגמר גם בלי סגנות. הרבה פרמטרים עומדים כאן למבחן: גיל הכוכבים, איכות חלק מהזרים, רוטציה מדויקת, היכולת של איביץ' להתנתק מהאכזבה האישית ולייצר לעצמו שוב פלטפורמת זינוק למחר. וכן, צריך גם הרבה סבלנות. בעיקר מצד הקהל.

תחזית: מקומות 3-1

שחקן מכבי נתניה עדן קארצב. ברני ארדוב
בנתניה לא מצאו לו עדיין מחליף, וספק אם ימצאו. קארצב/ברני ארדוב

מכבי נתניה

במלוא ההערכה לרומנטיקה שהביא איתו בני לם כשפתח בסערה, בגיל 64, את הקדנציה האמיתית הראשונה שלו כמאמן בוגרים, מכבי נתניה לא התחזקה בקיץ האחרון ואפילו נחלשה. עדן קארצב היה לב הקבוצה, פארפה גיאגון נתן לה את הממזריות, זלאטן שחוביץ' נתן איכות.

לקארצב חיפשו מחליף בשבועות האחרונים מכל הבא ליד ולא בטוח שנמצא מישהו במימדים שלו על המדף. גם הזרים שהביא אלמוג כהן מגרמניה טרם הוכיחו עליונות, וההדחה המוקדמת מאירופה, ללא משחקים רשמיים עד לליגה יכולה לגמגם את פתיחת העונה. נתניה תשאף לעלות מקום אבל מול הקיר שמוצב מעליה ספק אם זה אפשרי.

תחזית: מקומות 5-4

שחקן הפועל תל אביב דורון ליידנר. מאור אלקסלסי
לא הספיק להשאיר חותם כדי שחסרונו יורגש. ליידנר/מאור אלקסלסי

הפועל תל אביב

אני דווקא מאלה שאוהב את העבודה של עומר בוקסנבוים בהפועל תל אביב, האיש הנכון להתאים בין היכולות התקציביות המוגבלות של מועדון הפאר לבין העתודה המרשימה שעולה מלמטה. הפועל תציג את סתיו למקין (ואולי אור ישראלוב), עומר סניור ואל ים קנצפולסקי שיתווספו לשחקנים שעלו זה מכבר לבוגרים, בתוספת לשחקני ליגה סבירים ויעילים כמו אדי גוטליב, דן איינבינדר, שלומי אזולאי, סינטאיהו סלליך, יהב גורפינקל ובעיקר קייס גאנם והישאם לאיוס (שעשוי להיות תגלית העונה).

דורון ליידנר עוד לא השאיר חותם כדי שמישהו יחוש בחסרונו. בסוף הפועל תקום ותיפול על איכות הזרים, חוצפת הצעירים וחוזק המערכת, שלא לדבר על הקהל הנאמן והמאמן המצוין. הפועל תהיה קבוצת צמרת. השאלה בליגה הזו היא מה זה באמת צמרת?

תחזית: מקומות 5-4

איהאב גנאים שחקן בני סכנין. ברני ארדוב
העובדה שסכנין צריכה למכור אותו כדי לעבור בבקרה היא הזיה. גנאים/ברני ארדוב

בני סכנין

אין בלוף בכדורגל. אתה לא יכול להגיע בכל קיץ עם הלשון בחוץ לבקרת התקציבים - אפילו אחרי בית"ר ירושלים - עם התפטרות שנתית של אבו יונס וצעקות קיפוח אינסופיות. בסוף סכנין היא לא קבוצת צמרת, אלא קבוצה שנאבקת על חייה ומעמדה מדי שנה עם גיחות פה ושם לפלייאוף עליון. בעניין הזה היא הפועל חיפה לעניים.

עם כל הכבוד לבירם כיאל - קלאסה בפני עצמה - ולטאלב טואטחה הפציע שטרם שיחק, סכנין נחלשה (למכור את איהאב גנאים בשביל לעבור בקרה זו הזיה). לא תרד, אבל שלא תשכח לומר בסוף העונה תודה שהכל נגמר רק בזה.

תחזית: מקומות 10-9

מנחם קורצקי מאמן עירוני קרית שמונה. דני מרון
השמיכה של קרית שמונה תמיד תהיה קצרה מדי. קורצקי/דני מרון

עירוני קרית שמונה

לקרית שמונה השמיכה תמיד תהיה קצרה מדי. לפעמים זה הבעלים, לפעמים המאמן, לפעמים סגל השחקנים, בוודאי היעדר הקהל והביתיות הלא קיימת. הקבוצה נמצאת באותו מקום שבו הסתיימה העונה שעברה, משהו בין מקום שישי למקום שמיני. פסגה של בינוניות - מלכת הביצה. סכנין תפנה מקום בפלייאוף העליון, אבל זה מכרז - והוא לא תפור.

תחזית: מקומות 8-6

סמי בוראר שחקן הפועל חדרה. שלומי גבאי
הבריק בגביע הטוטו, אבל חדרה לא תימדד לפי ההישגים במפעל כזה. בוראר/שלומי גבאי

הפועל חדרה

שגביע הטוטו לא יבלבל אתכם. בית"ר תל אביב בת ים זכתה בעונה שעברה בגביע הטוטו בלאומית וירדה בסערה לליגה א'. מפתה לכתוב קיץ חמישי ברציפות שחדרה מועמדת לירידה - כי הפעם היא גם נחלשה וגם מינתה מאמן חסר ניסיון - אבל היא טורפת קלפים ידועה, ולהמר נגדה זה קצת מפחיד. אז נסייג: חדרה איבדה את אוסמן, פלקושצ'נקו וגוזלן, וקיבלה את סמי בוראר שהבריק בגביע הטוטו וניקו אולסק שהגיע באיחור. לא מודדים יכולת לפי מפעל שבו לא משתתפות הגדולות וקבוצות רק מתארגנות. בסוף זה אסף נמני במבחן חייו.

תחזית: מקומות 13-11

מאמן מ.ס. אשדוד רן בן שמעון. לירון מולדובן
ברק בכר של התחתית. רן בן שמעון/לירון מולדובן

מ.ס. אשדוד

רן בן שמעון זה ברק בכר של התחתית. מאמן מוכח וחכם עם טביעת עין טובה ויכולות יוצאות דופן. ההישארות שלו באשדוד היא הכרה בטוב שיש בכך, עם סגל שתמיד מתחדש בצעירים ועם מועדון שבסוף יעדיף אקזיט על תוצאות. אשדוד שווה פלייאוף עליון, אבל לא בטוח שהעזיבה של קני סייף, עטאא ג'אבר ופיראס אבו עקל לא תפגע בה. כרגע הזרים שלה מסתמנים כהבטחה, הקבוצה פחות.

תחזית: מקומות 8-6

מאמן בית"ר ירושלים יוסי אבוקסיס. דני מרון
הנכס הגדול ביותר של בית"ר. אבוקסיס/דני מרון

בית"ר ירושלים

שוב, אין בלוף בכדורגל. מה שהולך כמו ברווז ומגעגע כמו ברווז, בסוף יקרטע כמו ברווז. הקיץ שעבר על בית"ר ירושלים נגמר איכשהו בלי פירוק וללא הורדת נקודות, אבל עם סגל מוגבל מאוד שאולי יחוזק בזרים - ספק אם יהיו מציאות גדולות. יוסי אבוקסיס זה המשאב הכי גדול של המועדון, יותר אפילו מהקהל שסימן שאלה גדול מרחף מעל הירתמותו לקבוצה בלי שאיפות זולת הישרדות. אז זה ייגמר בהישרדות, אולי הרואית, רק כדי שיהיה מעניין למטה.

תחזית: מקומות 10-9

אלון תורג'מן עם חנן ממן שחקני הפועל חיפה. דני מרון
הפועל חיפה טובה בהרבה ממה שנראה בגביע הטוטו. תורג'מן וממן/דני מרון

הפועל חיפה

כמו בעניין חדרה, אל תיתנו לגביע הטוטו לבלבל אתכם. להפועל חיפה סגל טוב מהרגיל, מאמן מנוסה ולא פראייר, אכסניה שהיא בסך הכול מכובדת ושאיפות להגיע לפלייאוף עליון. בשביל יותר מזה היא כבר תצטרך להחליף בעלים, ויואב כץ הוא לא אחד שמשחרר. לחנן ממן, אלון תורג'מן ולירן סרדל מתווספים גידי קאניוק, שובל גוזלן וזרים שכרגע חלקם נראה כמו פלופ, בטח לא כמו אוז'בלוט. בסוף זה יתחבר - אחרי שחרור פה ושם - השאלה מתי זה "סוף".

תחזית: מקומות 8-6

שחקני הפועל ירושלים. ברני ארדוב
סגל בינוני, אבל הרבה שחקני בית. שחקני הפועל ירושלים/ברני ארדוב

הפועל ירושלים

המועדון הכי בריא אחרי ארבע האירופיות שלנו - עם חזון, דרך ואג'נדה חברתית. רק חבל שאין לאדומים מהבירה כסף והם נאלצים להסתמך על סגל די בינוני, הגם שיש בו הרבה שחקני בית שרצים יחד כבר תקופה. בעונה שעברה זה נגמר בהישארות ברגע האחרון וזיו אריה - המאמן הכי צבעוני בליגה - מקבל אשראי עונה רביעית ברציפות, וזה לא דבר מובן מאליו. העזיבה של ויליאם אגאדה ואדוארדו גררו עלולה להתברר כקריטית, אם לא יתגלה זר שווה או שמחמוד סלמן יקפוץ שש מדרגות.

תחזית: מקומות 13-11

אדהם האדיה מאמן מכבי בני ריינה. ברני ארדוב
מישהו באמת מאמין שריינה תשרוד? האדיה/ברני ארדוב

בני ריינה

הפרויקט של סעיד בסול, שטיפס מליגה ב' לליגת העל בשלוש עונות, מגיע לפרקו ומגלה עובדות קשות מנשוא: הליגה הזו סגורה כמעט עד למקום השמיני, בתחתית יש מועדונים עם קהל שיש להם בית וגם שחקני בית, ואת אף אחד מהם לא רודף רשם העמותות. אז נכון שהסגל קיבל חיזוק - שצריך להתחבר - ואדהם האדיה הנהדר קיבל אישור לעמוד על הקווים, אבל בחייכם, מישהו מאמין שריינה תשרוד בליגה? מישהו חייב להאמין.

תחזית: מקומות 13-11

ניר ברקוביץ', מאמן סקציה נס ציונה. קובי אליהו
עם סגל בינוני, בלי מגרש ביתי ובלי כסף - לנס ציונה אין באמת סיכוי לשרוד. ניר ברקוביץ'/קובי אליהו

סקציה נס ציונה

אחלה ניר ברקוביץ', אבל אם הוא יסתכל מעליו הוא יבין שאין לו לאן להתקדם. עם סגל סופר בינוני ברמה של צמרת ליגה לאומית, בלי מגרש ביתי, בלי קהל תומך, בלי כסף יוצא דופן ועם סיכוי טוב שהוא אפילו לא יסיים את העונה. נס ציונה תרד ליגה, כי אין אחרת שתרד כל כך בטוח.

תחזית: מקום 14

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully