וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גד עמוס פותח לראשונה עונה כשוער בכיר: "עדיין חולם להגיע לנבחרת"

18.8.2022 / 18:15

שוער בני סכנין מוכן לעונה החדשה: "המטרה היא להיות בפלייאוף העליון. אירופה? הליגה קשה יותר". ומה הוא חושב על אוהדי מכבי תל אביב?

תקציר: בני סכנין - בני ריינה 1:2 (גביע הטוטו)/ספורט1

לפני כ-15 שנים נשאל ניר דוידוביץ' אם הוא רואה מישהו שיוכל להחליף אותו כשוער הראשון של מכבי חיפה כאשר הוא יפנה את המקום. דוידוביץ', מבלי להתבלבל, סימן את השוער הצעיר דאז גד עמוס כיורשו והבטיח שמדובר בשוער שיכול להגיע רחוק. מאז עמוס הפך אמנם לשוער יציב ומוערך מאוד, אך לא הצליח לבסס את עצמו כשוער ראשון בליגת העל. בעונה שעברה חתם בבני סכנין והצליח לבסס את עצמו כשוער הראשון של הקבוצה אחרי תצוגות מרשימות במיוחד.

כעת לפני שהוא פותח עונה בה יתמודד עם מחמוד קנדיל על אפודת השוער הראשון ויקבל את הקרדיט בין הקורות לפחות בפתיחת העונה, עמוס התיישב לראיון מיוחד עם וואלה!ספורט על הכל - על הקריירה שעבר, בירם כיאל וגם היחסים עם אוהדי מכבי תל אביב.

גד עמוס שוער בני סכנין. מאור אלקסלסי
פותח עונה לראשונה בליגת העל כשוער הבכיר. עמוס/מאור אלקסלסי

זו הפעם הראשונה שלך שאתה פותח עונה כשבהגדרה אתה שוער ראשון בליגת העל.

"נכון זו פעם ראשונה בליגת העל. יש התרגשות בכל פתיחת עונה וזה לא משנה אם זו ליגת העל או ליגה לאומית , אבל מבחינתי השגתי את המטרה שלי וזה לפתוח עונה כשוער ראשון בליגת העל ואני נמצא כרגע במקום הטבעי שלי".

למה זה לא הגיע עד היום?

"הכי קל יהיה לבוא ולהפיל את האשמה על אנשים אחרים אבל כדורגל זה הרבה מזל, להיות במקום הנכון בזמן הנכון. הרבה שנים ניסיתי, בהפועל חיפה, עכו , קרית שמונה, ותמיד קרו דברים שפגעו".

ובסוף העדפת לא מעט פעמים לשחק כשוער ראשון בליגה הלאומית.

"אני מאוד אוהב את סכנין ומתרגש מאוד לקראת העונה החדשה. אני בטוח שנעשה עונה טובה ודברים יפים ביחד וזה מה שחשוב עכשיו".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
גד עמוס שוער בני סכנין. מאור אלקסלסי
לא הסכים להתפשר על דקות וירד ללאומית. עמוס/מאור אלקסלסי

יש שוערים שהוגדרו בקריירה כשוערי משנה, אתה לא הסכמת לבסס את עצמך ככזה.

"יש אנשים שאוהבים לקחת על עצמם ויש כאלה שפחות. אני באופי שלי תמיד רציתי לקחת על עצמי, גם בחדר ההלבשה, גם מבחינת דוגמא לצעירים, זה האופי שלי ולכן היה קשה לי לבוא לקבוצה ולהיות שוער שני".

אבל בסוף זו התמודדות.

"ברור, ידעתי שאני צריך להתמודד כדי להיות שוער ראשון ועשיתי את זה כמה פעמים, עד שנה שעברה זה לא הסתדר אבל העדפתי ללכת לליגה הלאומית- יש כאלה שאמרו שהתפשרתי אבל מבחינתי זו לא התפשרות כשאתה מחליט שאתה מעדיף לשחק".

ניר דוידוביץ הכתיר אותך בזמנו כיורש שלו, מה התפספס? מה היית עושה אחרת?

"המון דברים התפספסו בדרך. קודם כל כשאתה עולה לבוגרים במכבי חיפה ויש לך את ניר דוידוביץ' כשוער ראשון זה כמעט בלתי אפשרי להזיז אותו מהשער. אני מאמין שהייתי משנה קצת את קבלת ההחלטות שלי והייתי יותר סבלני".

שוער בני סכנין גד עמוס. דני מרון
לא בא כדי להקניט. עמוס בבלומפילד/דני מרון

העונה שעברה היא עונת השיא שלך?

"מבחינת עונה בליגת העל כן, מבחינת יכולת הייתה לי עונה טובה אבל הכי חשוב זה שהייתה עונה טובה מבחינה קבוצתית והצלחנו להגיע לפלייאוף העליון . נהניתי מכל רגע בעונה, אני מאוד נהנה בסכנין".

מדברים הרבה גם בהקשרים חיוביים וגם שליליים על הקהל שלכם.

"יש לנו קהל מטורף ופשוט כיף לשחק כשיש לך קהל כזה איתך. הוא דוחף אותו והוא הכוח שלנו. אני מאמין שהעונה נעשה גם עונה טובה מבחינה קבוצתית ואני מאוד מקווה שגם מבחינה אישית".

עם יד על הלב, כמה אהבת שכל בלומפילד שרק לך בוז?

"כששורקים לך בוז, ובטח קהל כמו של מכבי תל אביב, בטוח שזה אומר משהו אבל לא באתי במטרה להקניט אותם. הכי חשוב מבחינתי היה שלא הפסדנו בשני המשחקים. בסך הכל אני עושה הכל כדי לעזור לקבוצה שלי וזו בני סכנין. אני מעריך את כל הקהלים בארץ כי בסוף אנחנו משחקים בשביל הקהל".

אוהדי בני סכנין. מאור אלקסלסי
אצטדיון דוחא ישוב להיות מבצר? אוהדי בני סכנין/מאור אלקסלסי

אתה כבר בן 33, יש חלומות על נבחרת או אירופה או שבגיל הזה כבר ויתרת?

"אני חושב קודם כל להיות הכי טוב במקום שאני נמצא בו ולהצליח עם הקבוצה. אני לא חושב יותר מדי קדימה אלא מהרגע להרגע, ככה כדורגלן צריך לחשוב לדעתי. ברור שחלום של כל שחקן זה נבחרת וזה כמובן גם חלום שלי עדיין".

פעם דוחא היה מבצר שאי אפשר לקחת שם נקודות, בשנים האחרונות זה לא ככה.

"אני דווקא חושב שבעונה האחרונה זה התחיל לחזור. הקהל חזר למגרשים ובהמוניו, היה מאוד קשה לקחת נקודות אצלנו. גם בפלייאוף העליון ראו את זה. מאוד קשה לשחק נגדנו בדוחא, כשהאצטדיון מלא זה מגרש מאוד ביתי וזו לא קלישאה שהקהל הוא השחקן ה-12 שלנו".

אז אולי כדאי להימנע מרדיוסים.

"אנחנו מאוד רוצים להימנע מזה ורוצים לשחק רק במגרש הזה, אנחנו חייבים את הקהל איתנו. עם הקהל שלנו בדוחא השמיים הם הגבול מבחינתנו".

מאמן בני סכנין חיים סילבס עם בירם כיאל. מאור אלקסלסי
סכנין תגיע שוב לפלייאוף העליון? סילבס וכיאל/מאור אלקסלסי

מה המטרות העונה?

"כשאתה רואה שבשנה שעברה פספסנו בנקודה או שתיים את הכרטיס לאירופה אז אתה צריך לחלום על יותר גבוה. הכרטיס לאירופה יהיה הישג גדול מבחינתנו אבל זו לא המטרה המוצהרת כרגע".

אז מהי?

"להיות בפלייאוף העליון ולעשות עונה טובה. חיים סילבס הוא מאמן מעולה ויש לנו צוות מצויין שנותן לנו את כל הכלים ואני בבטוח שאיתם השמיים הם הגבול".

יש לכם שני זרים בהגנה מהטובים בליגה, אנטה פוליץ' ופביאן ספורקסלדה.

"יש לנו בכלל זרים מאוד איכותיים וזה לא רק מקצועי, יש להם אופי אדיר והם תורמים לחדר ההלבשה. הם התחברו למרקם. מה אפשר להגיד על אנטה? יש לו שנים של ניסיון וזה כיף שיש לנו שחקן כזה בקבוצה. פביאן הצטרף בינואר ועשה חצי עונה מעולה".

יש לכם בכלל קבוצה עם שחקנים עתירי ניסיון גם באירופה.

"יש שחקנים וחדר הלבשה מאוד מגובש. יש שחקנים עם הרבה ניסיון. מה אפשר להגיד עוד על בירם כיאל? זה בן אדם שהשיג הכל ועבר הכל בכדורגל והוא מביא ווינריות. אין אצלו כזה דבר להוריד רגל מהגז. בכל אימון, למרות שהוא השיג הכל, הוא רוצה עוד ועוד וזה גורר את כולם יחד איתו. זה לא רק הוא, גם מרואן קבהא ואחרים וזה מדביק את כולם. כיף לשחק ליד שחקנים כאלה".

שוער בני סכנין מחמוד קנדיל. מאור אלקסלסי
תחרות על המקום בשער. קנדיל/מאור אלקסלסי

מחמוד קנדיל מתחרה איתך על האפודה, איך היחסים בינכם?

"היחסים בינינו טובים מאוד. היום כל קבוצה צריכה שני שוערים טובים ושנינו רתומים להצלחת הקבוצה וזה הדבר החשוב".

עושה רושם שיש הרבה יותר עניין לקראת העונה הקרובה.

"לפי כמות מנויים שמכרו והביקוש של הקהל כבר רואים שיש יותר עניין. הרבה שחקים טובים חזרו לארץ וכל הקבוצות עשו החתמות יפות. תהיה ליגה יותר קשה ויותר מעניינת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully