וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסיון שני: המבחן הגדול של מכבי חיפה חוזר כעת באירופה

17.8.2022 / 10:45

אחרי שחוסר הניסיון כמעט ועלה לירוקים באליפות הראשונה מזה עשור ב-2021, כעת הקבוצה של ברק בכר מתייצבת לקרב על ליגת האלופות מול הכוכב האדום בלגרד - יריבה מנוסה בהרבה במעמד. אז מה בכל זאת מעודד את החיפאים?

תקציר: אפולון לימסול - מכבי חיפה 0:2/ספורט1

סוף מאי 2021- מכבי חיפה ספגה שער בדקה ה-93 במה שהיה אמור להיות משחק האליפות מול עירוני קרית שמונה. אלפי האוהדים שכבר ראו איך הגיעו לקיצם עשר שנים שחונות ראו את האדמה נפערת מתחתיהם וחזרו הביתה חפויי ראש לקראת המשחק המכריע מול הפועל באר שבע.

בימים שבין מפח הנפש בקרית שמונה ועד המשחק מול האדומים מהנגב הייתה מנטרה אחת שצצה בתקשורת בכל הזדמנות וכן אצל אוהדי הירוקים - והיא שהעובדה שאף שחקן ירוק מלבד עומר אצילי ורמי גרשון לא זכו באליפות מבין השחקנים שמשחקים בפועל גרמה לשער השוויון ולכך שהירוקים פשוט לא מסוגלים להרוג את מאבק האליפות.

"אין ספק שיש חשיבות לניסיון במעמדים כאלה ובזכייה בתארים", קובע גורם בחיפה, "הרגשנו את זה לאורך כל העונה של האליפות הראשונה של ברק בכר, הייתה תחושה שאם היו שחקנים קצת יותר מנוסים היינו הורגים את המאבק בשלב מוקדם בהרבה".

עם כל הכבוד לניסיון, כמה ימים לאחר מכן הירוקים פגשו את באר שבע והפעם לא נתנו לאליפות לחמוק להם מבין הידיים.

שחקני מכבי חיפה. מאור אלקסלסי
שאלת הניסיון חוזרת, הפעם באירופה. שחקני מכבי חיפה/מאור אלקסלסי

אם מישהו חיפש לראות מכבי חיפה אחרת, מנוסה ובוגרת יותר הוא אכן ראה. ההוכחה הגדולה ביותר הגיעה במשחק מול מכבי תל אביב - הירוקים פיגרו בשני שערים אך רשמו קאמבק אדיר ובדקות האחרונות ידעו למשוך את השעון כשמעל כולם מככב מוחמד אבו פאני. "אין ספק שזה חלק מבגרות", קובע שחקן מהאלופה, "אם היינו עם הניסיון הזה מול קרית שמונה, לא היינו מפחדים לשחק מכוער ולמשוך את הזמן עד השריקה שהייתה נותנת לנו אליפות".

קצת יותר מעונה עברה מאז המשחק ההוא בצפון הרחוק והירוקים יכולים לסמן לטובתם שחקנים עתירי ניסיון במאבקי אליפות עם שתי צלחות ביד. אלא שהשלב הבא מבחינת הירוקים הוא השתתפות שלישית בהיסטוריה בשלב הבתים של ליגת האלופות, ושוב החבורה של בכר ניצבת בפני אתגר כשמרבית הסגל ללא ניסיון במעמדים אלה.

האם זה ישפיע במאבק מול הכוכב האדום, שם השחקנים מנוסים בהרבה? כיצד הצוות מתכוון להתמודד עם הנושא ומי השחקנים שיכולים לספר לשאר על החוויות בשלב הבתים של ליגת האלופות? כל התשובות כאן.

sheen-shitof

עוד בוואלה

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנ

בשיתוף אאורה נדל"ן
שחקן מכבי חיפה בוגדן פלאניץ'. מאור אלקסלסי
מהמנוסים ביותר בזירה האירופית. פלאניץ'/מאור אלקסלסי

הסגל הנוכחי של הירוקים נושא עימו שחקנים שהניסיון האירופאי שלהם כולל בעיקר את שלב הבתים בקונפרנס ליג, מעמד בו היו בעונה שעברה. המעמד הזה, כך מרגישים במועדון, שיפר משמעותית את הבגרות של השחקנים בכל מה שנוגע גם למפעלים האירופיים. "ניסיון זה דבר חשוב", סיפר שחקן בחיפה, "אבל הקונפרנס נתן לנו את ההתחלה והרעב שיש לכולנו גובר על היעדר הניסיון". ואכן, בחיפה בונים בעיקר על הרעב וכן על "הקסמים" של הצוות המקצועי.

אם מסתכלים על הסגל של הירוקים, השניים היחידים שהיו בשלב הבתים של ליגת האלופות הם רמי גרשון ובן שהר - שניים שלא מתוכננים לפתוח בהרכב הערב וספק גדול אם ישחקו כלל בהתמודדות הכפולה.

מלבדם, מרכז ההגנה של הירוקים הם המנוסים ביותר במעמדים אירופאיים, כאשר בוגדן פלאניץ' ושון גולדברג היו בשלב הבתים של הליגה האירופית, הראשון בסטיאווה בוקרשט והשני בהפועל באר שבע. גם בעמדות הכנפיים הירוקים מחזיקים שחקנים עם ניסיון בשלב בתים במפעל המשני של אירופה- עומר אצילי עם מכבי תל אביב ומאוויס צ'יבוטה עם לודוגורץ אך גם שניהם לא אמורים להיות בהרכב הפותח הערב.

ברק בכר, מאמן מכבי חיפה. מאור אלקסלסי
פעמיים ירד מנוצח, ומה בפעם השלישית? בכר/מאור אלקסלסי

אם יש משהו שיכול לעודד את הירוקים בנושא הניסיון הוא העומד על הקווים. פעמיים ברק בכר התייצב במעמד בו יתייצב גם הערב, פעמיים הוא ירד מנוצח, אך בחיפה יודעים לספר שהרעב שלו והפוקוס גדולים יותר בשל כך.

בכר אמנם לא היה גם כן בשלב הבתים של ליגת האלופות אך היה שלוש פעמים בשלב הבתים של הליגה האירופית - פעם אחת בעונתו הראשונה כמאמן במדי עירוני קרית שמונה ופעמיים בהפועל באר שבע, שם רשם קמפיינים אדירים. "ברק הוא כנראה הכי מנוסה אצלנו במעמדים באירופה", מסכים גורם במועדון, "אבל בסוף על הדשא הערב תדבר היכולת, ידבר הרעב ותדבר הטקטיקה - הניסיון משמעותי אבל הוא לא זה שיכריע".

  • עוד באותו נושא:
  • מכבי חיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully