וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לנצח את האהבה: דיאן קולוסבסקי מוכן לקרב מול צ'לסי בדרבי

14.8.2022 / 11:00

הוא אוהד צ'לסי מאז שהוא זוכר את עצמו וביקר ביציעי סטמפורד ברידג' כנער, אבל הערב (18:30, ספורט1) מגיע דיאן קולוסבסקי לדרבי הגדול של לונדון ככוכב מרכזי של היריבה המושבעת טוטנהאם. המטרה שלו: לשבור בצורת בת ארבע שנים נגד הבלוז

תקציר ניצחונה של טוטנהאם 1:4 על סאות'המפטון/ספורט1

ניצחון הליגה האחרון של טוטנהאם על צ'לסי היה אי שם בנובמבר 2018. ניצחון החוץ האחרון נחגג חצי שנה קודם לכן, באפריל 2018. דלה עלי, אז עדיין כוכב מרכזי ובורג קריטי בנבחרת לקראת גביע העולם, כבש צמד. מוסא דמבלה כיכב בקישור התרנגולים. אנטוניו קונטה עדיין אימן את הכחולים, וההפסד 3:1 ליריבה העירונית היה הפיאסקו הביתי האחרון שלו בקדנציה המרתקת - הוא עזב והוחלף באותו קיץ על ידי מאוריציו סארי. על דיאן קולוסבסקי מעטים מאוד שמעו אז, כי הוא היה נער בן 17 באקדמיה של אטאלנטה, אבל השבדי עצמו התעניין מאוד במשחק - והתאכזב עד עמקי נשמתו.

כי קולוסבסקי הוא אוהד צ'לסי שרוף. אביו, סטפן, מעריץ את הכחולים מזמן, ולכן לקח את בנו למשחקיהם מספר פעמיים במסגרת נסיעות משפחתיות ללונדון. אדן הזאר הפך באופן טבעי לאלילו הגדול של הנער הג'ינג'י שניסה לחקות בפריצותיו את התחבולן הבלגי. במשך שנים, הוא חלם להגיע לפרמיירליג ולככב בסטמפורד ברידג' לצידו. זה כבר לא יקרה, אבל הערב (ראשון, 18:30, ספורט1) הוא יתכבד לשחק לראשונה בהרכב באצטדיונו האהוב, כאשר הוא לובש את החולצה הלבנה של היריבה המושבעת ביותר. קונטה, כמנג'ר טוטנהאם, חולם לשחזר את התוצאה שהשיגה הקבוצה נגדו לפני יותר מארבע שנים, והוא סומך על השבדי שיעשה את העבודה בשלישיית החוד הפנטסטית עם הארי קיין ויונג מין סון. אחרי הכל, הוא יזם את הבאתו בינואר, ומאושר מכל רגע.

מאמן טוטנהאם אנטוניו קונטה עם דיאן קולוסבסקי. James Williamson - AMA, GettyImages
סומך עליו. קונטה עם קולוסבסקי/GettyImages, James Williamson - AMA

למעשה, קונטה השתוקק לעבוד עם קולוסבקי כבר קודם, כאשר הדריך את אינטר. השבדי המחונן פרץ לתודעה בסערה בעונת 2019/20, כאשר הושאל מאטאלנטה לפארמה וליהטט באגף הימני. אקס צ'לסי היה שמח מאוד לראות אותו בסן סירו, אבל אקס צ'לסי אחר גבר עליו במאבק. סארי, שנזרק מסטמפורד ברידג' אחרי עונה אחת והגיע ליובנטוס, סבר כי השבדי יהיה מושלם לטקטיקה שלו, ושוחח אישית עם הכוכב הצעיר כדי שיצטרף לגברת הזקנה. כך נפלה ההחלטה, אשר התבררה בדיעבד כבעייתית.

קולוסבסקי העדיף את יובנטוס דווקא כי סבר במידה רבה מאוד של צדק, שהשיטה של קונטה לא תתאים לכישוריו. אינטר שיחקה אז בעיקר במערך 2-5-3, ולקיצוני כמוהו פשוט אין בו מקום. הוא לא ממש יכול לסגור את כל האגף כמו אשרף חכימי, אבל גם לא ממש יכול להיכנס לנעליים של חלוץ שני סטייל לאוטרו מרטינס. לעומת זאת, ב-3-3-4 המפורסם של סארי הוא היה אמור להשתלב באופן מושלם. תוסיפו לכך את העובדה כי יובה הייתה האלופה הקבועה ואינטר נתפסה כלוזרית, ותקבלו את הבחירה.

מה קרה בסוף? העסקה עם אטאלנטה בוצעה בינואר 2020 תמורת 35 מיליון יורו, בעוד קולוסבסקי הושאר בכל מקרה להמשיך את ההשאלה בפארמה עד תום העונה. כאשר הצטרף מעשית ליובנטוס, הוא גילה כי סארי כבר פוטר, ובמערך של אנדראה פירלו כבר היה לו קשה יותר להתאקלם - בין היתר כי המאמן חסר הניסיון היה הרבה פחות מגובש בדעותיו, ושינה את הדגשים כל שני וחמישי. בחלוף שנה הגיע במקומו מסימיליאנו אלגרי, והמצב הפך לבלתי נסבל עבור השבדי. הוא קיבל דקות ספורות כמחליף ברוב המשחקים, ולא נהנה אפילו מהביקור בסטמפורד ברידג' בשלב הבתים בליגת האלופות, אז נכנס לקראת הסיום בתבוסה 4:0. זה היה אחד המשחקים האחרונים שלו ביובנטוס, כי קונטה קרא לו ללונדון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
שחקן יובנטוס דיאן קולוסבסקי. Chris Brunskill/Fantasista, GettyImages
לא מצא את עצמו. קולוסבסקי במדי יובנטוס/GettyImages, Chris Brunskill/Fantasista

הפעם כבר לא היו לו ספקות, וההשאלה לשנה וחצי עם אופציית רכישה אורגנה בשלהי ינואר - שבוע אחרי שטוטנהאם הפסידה שוב לצ'לסי בסטמפורד ברידג', 2:0 . הפעם גם השיטה הייתה טובה הרבה יותר מבחינתו, כי במקום 2-5-3 מיישם האיטלקי באנגליה את המערך הגמיש 3-4-3. הוא הולם את כישוריו של קולוסבסקי טוב יותר אפילו בהשוואה ל-3-3-4, כי השבדי אוהב מאוד לחתוך מימין למרכז ולנצל את רגלו השמאלית החזקה, תוך שהוא מפנה את הקו לשחקן אגף קלאסי שמשחק מאחוריו. "דיאן יביא איתו כוח פריצה ויכולת טכנית, ויוכל לתרום הרבה שערים ובישולים", אמר קונטה כאשר בירך אותו. ואכן, הכל הלך לפי התוכניות.

קולוסבסקי שותף ב-18 משחקי ליגה אחרי שהגיע באמצע העונה, אך זה לא הפריע לו להתברג בצמרת בכל הקשור לבישולים. שמונה אסיסטים היו לו - בדיוק כמו לקווין דה בראונה, אליו הושווה פעם במולדתו בעיקר בגלל צבע השיער, ואחד בלבד פחות מקיין. השבדי אפילו הקדים את סון, שסיים את העונה שעברה לשם שינוי עם שבעה בישולים - והתמקד בעיקר בשערים. קולוסבקי עצמו מצא את הרשת חמש פעמים, וכך היה מעורב ישירות ב-13 כיבושים - נתון נהדר בכל קנה מידה עבור שחקן חדש שהוגדר על ידי עיתונאים איטלקים לא מעטים כפלופ בקבוצתו הקודמת.

חשובה עוד יותר הייתה ההשקעה העצומה של קולוסבסקי בכל דקה על הדשא. הוא עונה מצוין על הדרישות הבסיסיות ביותר של קונטה - רוח הלחימה, הנחישות, הנכונות לעבוד למען הקבוצה. התברר גם כי השבדי נהנה מהאימונים הקשים, על אף שבקושי עמד על רגליו בשבועות הראשונים אחרי המעבר ללונדון. "אני אוהב לסבול", הוא הצהיר בפברואר, והשתמש בתרגילי היוגה - תחביבו הגדול - על מנת להירגע בשעות הפנאי. בנוסף, דווח כי קונטה השפיע גם על הרגלי התזונה של השבדי. הג'ינג'י היה חסון ואתלטי עוד מימיו בנוער של אטאלנטה, אבל השתדרג עוד יותר מאז המעבר לאנגליה, והשילוב של כוח פיזי טהור ויכולת כדרור תוך כדי תנועה מהירה הופך אותו לשחקן מאתגר מאוד עבור היריבים. האוהדים התאהבו, ורואים בו צלע שלישית נהדרת במשולש עם סון וקיין. הם שחקנים שונים מאוד באופיים, אשר משלימים זה את זה.

שחקני טוטנהאם הארי קיין, יונג מין סון חוגגים עם דיאן קולוסבסקי. Visionhaus, GettyImages
משלימים זה את זה. עם סון וקיין/GettyImages, Visionhaus

היה מובן מאליו, אם כך, שטוטנהאם תנצל בקיץ את האופציה להחתים את קולוסבסקי באופן מלא, אך זה טרם קרה. שיקולים פנימיים כלשהם מנעו זאת, ולכן בינתיים הוא עדיין נמצא לכאורה "במבחן". ואם זה המצב, הרי שמשחק הפתיחה של העונה החדשה היה אמור להסיר את סימני השאלה הקלושים, אם עוד נותרו כאלה. קולוסבסקי זהר מעל כולם ב-1:4 על סאות'המפטון, בישל במסירה מושלמת את שער השוויון של ריאן ססניון, הבקיע בעצמו את הרביעי ושיגע לאורך כל ההתמודדות את הגנת הקדושים. הטריו עם קיין וסון נראה מסוכן אפילו יותר כעת, ולצ'לסי יש סיבות טובות לחשוש מפגיעה במאזן המצוין נגד טוטנהאם.

עבור קולוסבסקי, זה העיתוי המושלם לבקר את קבוצתו האהובה. לאביו עדיין קשה להשלים עם העובדה כי דיאן משחק במדים הלא נכונים, אבל מבחינת השחקנים יש הנאה מיוחדת להכניע את המועדון אותו הם אוהדים מילדות. הביקור במדי יובנטוס בשנה שעברה אפילו לא ממש נחשב כעת - הוא מרגיש כמו היסטוריה עתיקה ולא רלוונטית. קולוסבסקי מתכונן לקרב מול צ'לסי כאילו היה הראשון בקריירה שלו, ובטוטנהאם מקווים שיהיו עוד הרבה כאלה. בקצב הנוכחי, השבדי נמצא בדרך הבטוחה להפוך לאחד הכוכבים החשובים של המועדון לשנים ארוכות - ואיש לא יעלה בדעתו לוותר עליו לטובת צ'לסי, גם אם ההצעה הזו תגיע מתישהו.

עקבו אחרי יוכין בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully