וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליפות אירופה בשחייה יוצאת לדרך. המטרה: להישאר בטופ

10.8.2022 / 15:33

אחרי שפספסה מדליה באליפות העולם, אנסטסיה גורבנקו רוצה לשמור על תוארה בתחרות שתחל ברומא. ד"ר בוקי צ'יש מנתח את סיכויי הישראלים ואת הצפי לרמת האליפות כולה

אליפות אירופה בשחייה שתצא לדרך מחר (חמישי), מתקיימת השנה בבריכה האולימפית של רומא, שם הוזנקו המשחים במשחקי 1960. בנבחרת הישראלית 17 שחייני בריכה וחמישה שחייני מים פתוחים.

כמו בכל תחרות ברמת השחייה העולמית העליונה, הנבחרת מורכבת מ"שחיינית על" אחת, אנסטסיה גורבנקו, מספר שחייני חצי גמר, בעיקר ותיקים יותר, כמה שחיינים צעירים ומספר שחייני נוער מוכשרים אך חסרי ניסיון. יש לשער שאלו לא יצליחו לעבור שלב.

אנסטסיה גורבנקו, שחיינית ישראלית. אודי ציטיאט
לשמור על הזהב. אנסטסיה גורבנקו/אודי ציטיאט

גורבנקו מגיעה כאלופת אירופה במשחה ל-200 מעורב אישי, מדורגת שנייה ומטרתה כפולה - להגן על תוארה, שוב לנצח ותוך כדי כך לשפר את שיא ישראל העומד על 2:09.99. היא נראתה בכושר טוב באליפות ישראל שנערכה לפני כשבועיים בוינגייט, ואנו מצפים ממנה להצליח בעיקר במשחה ל-200 מעורב אישי, אך גם במשחים הנוספים שבהם היא תשתתף (50, 200 גב).

השחייניות הנוספות בעלות סיכוי לעבור שלב הן אביב ברזלי ב-200 גב, לאה פולונסקי ב- 200 מעורב אישי ו-200 פרפר.

בין הגברים יחסרו תומר פרנקל וגל גרומי, אך אחרים, ובראשם רון פולונסקי (מקום 9 באליפות העולם ב-200 מעורב אישי, מסוגל לעלות לגמר), מירון חרותי (50 חופשי), דניס לוקטב (200 חופשי), מיכאל ליטברסקי (50 גב), כריס פיצ'וגין (50 חזה) מסוגלים לעבור שלב ופה או שם להתברג לשלב הגמר.
שחייני הנבחרת יהיו חייבים להתעלות בשחייה שאינה מוכרת להם: בוקר, במסלולים בצד, ובבריכה זרה עם יריבים קשים שלא כמו בוינגייט הנוחה והמלטפת.

מתן רודיטי שחיין מים פתוחים ישראלי. Al Bello, GettyImages
לא יהיה פשוט. מתן רודיטי/GettyImages, Al Bello

מבין שחייני המים הפתוחים אנו כמובן נתמקד במתן רודיטי, שסיים במקום הרביעי במשחה ל- 10 ק"מ במשחקים האולימפיים בטוקיו ב-2021. מתן היה חולה בקורונה באליפות העולם האחרונה, וזו תהיה הזדמנות עבורו להראות שהוא נשאר בצמרת האירופאית, שהיא למעשה גם הצמרת העולמית. בשלוש המדליות האולימפיות לפני מתן זכו שחיינים אירופאים שישתתפו במשחה גם השנה. הפעם זה יהיה אולי יותר קשה למתן, כי כל מדינה רשאית לשתף שני שחיינים, שלא בדומה למשחקים האולימפיים.

התמונה הכללית

כמו באליפות העולם שנערכה בבודפשט לפני כחודשיים, גם הפעם יחסרו כמה משחייני הצמרת האירופאים: הצרפתי אלוף העולם מארשאן, פיטי וסקוט האנגלים, הצ'כית ברבורובה, השבדית סוישטרום שתשחה רק 50 פרפר ו-50 חופשי, הדנית בלומה ועוד.

את חסרונם של אלו ימלאו שחיינים צעירים ומתקדמים, שיתנו קרב רציני לשחייני הצמרת הוותיקה של אירופה. כמובן, כמו באליפות העולם גם ברומא הרוסים והבלארוסים לא יהיו שותפים, ועובדה זו תפתח עוד יותר את משחי הגב והחזה לכוחות חדשים, בחלקם צעירים.

שני כוכבי אליפות העולם, דויד פופוביץ', אלוף העולם ב- 100 ו-200 חופשי, ההונגרי כרישטוף מילאק, אלוף העולם ב-100 ו-200 פרפר, והשיאן העולמי החדש ב- 100 גב, האיטלקי הצעיר תומאס צ'אקון, יתנו את הטון במשחים המוזכרים. במשחי החופשי הארוכים 800 ו-1500 נראה קרב אדיר בין ארבעה שחיינים מהמובילים בעולם - פלטריניירי (איטליה), רומאנצ'וק (אוקראינה) וולברוק ומארטנס הגרמנים. אולי, רק אולי, יצליח האיטלקי הצעיר בן ה-16 גלוסי להפתיע ולהתברג לתוך רביעייה זו.

ביתר המשחים שיהיו פתוחים יאבקו בעיקר שחיינים מהולנד, בריטניה, איטליה וצרפת.

כרישטוף מילאק, שחיין הונגרי. Maddie Meyer, GettyImages
ישחזר את ההישג בלי הקהל הביתי? מילאק/GettyImages, Maddie Meyer

בין השחייניות, הרמה באירופה נופלת בצורה ברורה ללא השחייניות האוסטרליות, האמריקאיות, הדרום אפריקאיות והרוסיות. לכן, התחרות תהייה ברמה נמוכה באופן בולט באיכותה (בהשוואה לגברים) אך לא תמנע מאבקים עד המאית האחרונה בין מספר לא קטן של שחייניות, שינצלו את הבמה להוכיח שלפחות באירופה הן הטובות ביותר.

דר' בוקי צ'יש הוא מאמן ופרשן שחייה בכיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully