וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משה חוגג: "בית"ר גוססת. ברק אברמוב הוא האופציה האחרונה"

9.8.2022 / 19:05

לאחר ההודעה של ברק אברמוב כי הוא לא ירכוש את בית"ר ירושלים, משה חוגג כינס מסיבת עיתונאים מיוחדת: "פנינו לכולם, אבל קיבלנו תשובה שלילית פעם אחר פעם. אם אברמוב מגיע הוא המושיע". הבעלים פנה למשטרה: "שימו את החקירה בצד, אל תפגעו במאות אלפי אוהדים"

מסיבת העיתונאים של משה חוגג/צילום: יותם רונן עריכת וידאו: טל רזניק

לאחר ההודעה הדרמטית של ברק אברמוב לפיה הוא יורד מרכישת בית"ר ירושלים, כינס הערב (שלישי) בעלי הקבוצה מהבירה משה חוגג מסיבת עיתונאים בה התייחס לתסבוכת בה מצוי המועדון וגם לעתיד. אוהדי בית"ר ירושלים התקבצו בכפר המכביה, שם מתקיימת מסיבת העיתונאים, כדי להפגין נגד הבעלים משה חוגג לאור המצב אליו הגיעה הקבוצה. חוגג התעכב בהגעתו למקום, וטען בחיוך כי "המשטרה לא הכניסה אותי".

"קראתי לכם הערב לא כדי לעשות סיכומים, אלא כדי להסביר את למי שעוד לא הבין, באיזה מצב המועדון נמצא כרגע", אמר חוגג בפתיחת דבריו. "לצערי יש תחושה קשה שיש פער אדיר בין כמות האנשים שאומרת שאיכפת לה מהמועדון הזה, לבין מה שקורה בפועל. קרוב לשנה כבר לא דיברתי. לא זאת הייתה הכוונה כשרכשתי את בית"ר ירושלים. הייתי משוכנע שאמשיך במועדון הזה עשרות שנים. תכננתי להעביר יום אחד את המועדון לבן שלי".

משה חוגג בעלים בית"ר ירושלים. יותם רונן
"היו לי הכוונות הכי טובות". חוגג/יותם רונן

"השקעתי עשרות מיליונים במועדון הזה", המשיך חוגג. "היו לי הכוונות הכי טובות בעולם, באתי מתוך אהבה לעיר ירושלים. הפיצוץ הראשון שלי עם הקהל הגיע כשרכשתי את עלי מוחמד. חלק מהקהל התנהג בצורה בעייתית מאוד כלפי השחקן, ושם נוצר פער ביני לבין החלק הזה של הקהל. הפיצוץ המאסיבי ביות קרה כשרציתי להוסיף שותף מוסלמי לניהול הקבוצה, כשהמטרה הייתה נטו טובת המועדון. וגם כן, להסיר את התווית הגזענית של המועדון. לא צפיתי את ההתנגדות, הקהל אמור היה להיות מאוחד במהלכים כאלה".

"בעונה שלאחר מכן הבאתי עוד שחקן מוסלמי, וספגתי קללות כלפיי, כלפי הוריי וכלפי בתי שהייתה בת ארבע. בעקבות הקללות הללו חזרתי הבייתה עם אשתי והחלטנו יחד שדי. לא יעלה על הדעת. גם גדול אוהדי בית"ר, אם היה סופג קללות כאלה על בני משפחתו - לא היה ממשיך. כל החובות של בית"ר שולמו, הכול שולם כמו שעון שוויצרי תמיד".

על הניסיונות למכור את הקבוצה: "הרבה לפני המעצר קיבלתי החלטה למכור את המועדון. מיניתי את עו"ד יונגר וזזתי הצידה לחלוטין. כשזה קרה, יצחק (יונגר) החל במסע למצוא רוכש. פנינו לכולם - והתשובה של כולם הייתה זהה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
עו"ד יצחק יונגר בדיון של בית"ר ירושלים בבית המשפט. אודי ציטיאט
"מיניתי אותו וזזתי הצידה לחלוטין". עו"ד יצחק יונגר/אודי ציטיאט

חוגג הצהיר: "אני את דרכי במועדון סיימתי. הקהל צריך להבין איפה נעשו הטעויות לקראת הבעלים שיבואו אחריי. מתנצל מראש בפני אלה שאמרנו שלא נעשה את זה. עד יום ראשון האחרון התקיימו שיחות עם המיליארדר לארי מייזל. ולא רק הוא. גם סילבן אדאמס. פעם אחר פעם אחר פעם, תמיד התשובה הייתה - לא, בגלל התנהגות הקהל. לא חובות, ולא כלום. אם אתם רוצים עתיד אמיתי למועדון, חייבים להילחם בקהל הגזעני".

חוגג המשיך: "לאחר מכן פניתי לברק אברמוב, שאוהד את הקבוצה מילדות. הוא כמובן מאוד רצה. כולם מסביבו אמרו לו שלא כדאי לו, אבל הוא אמר כן. היו לו אמנם תנאים - למצוא בעלים חלופיים לבני יהודה, שמשטרת ישראל תאשר את העסקה ושנארגן לו הלוואה או ערבות להלוואה בעקבות גובה התקציב של העונה שעברה. ברגע שנבצר ממני לשלם את המשכורות עם כל המעצר, לא יכולתי לשלם ואם זה לא היה קורה אז זה היה מטופל".

על מעורבותו במכירת בני יהודה: "העסקה של בני יהודה, מא' עד ת' - אני עשיתי אותה. ברק הפסיד כסף על העסקה הזו כדי לתת את בני יהודה ולפנות את הדרך כדי לרכוש את בית"ר. בזמנו חשבתי שזה המכשול הכי קשה. המשטרה חילטה כספים שהיו שייכים לי שיועדו לענייה של בית"ר ירושלים. הם לא מוכנים לשום פיתרון. איפה יעלה על הדעת שהמשטרה תיכנס לעניינים האלה? הקבוצה שלה? לצערי בשל המצב אליו נקלעתי, ובשל הניסיון של המשטרה לפגוע בי - החלטנו אני ומשפחתי שאנחנו רוצים שקט. לא רוצה לפגוש אתכם (העיתונאים) יותר. רוצה לסיים את הפרק הזה בחיי".

ניר ברקת באולפן וואלה!, 22 בפברואר 2022. ראובן קסטרו
גם אליו פנה חוגג בבקשה לעזרה. ניר ברקת/ראובן קסטרו

על העירייה: "ברק ביקש עזרה, קצת עזרה ריבונו של עולם. העירייה אמרה שהכותל ובית"ר הם שני הנכסים הגדולים של העיר, אבל איפה הם עכשיו? אברמוב רק ביקש המחאת זכות על סכומים שממילא מגיעים לקבוצה. תנו לנו את זה כדי שנוכל לפנות לגוף מממן שיוציא אותנו מהצרה הזו. הפער בין ברק לבין העירייה עומד על סכום של מיליון שקלים. זה מגוחך".

על המכירה לאברמוב: "נכון לעכשיו, ברק אברמוב הודיע שהוא יורד מרכישת בית"ר ירושלים. מתקשרים אלינו מכל עבר ושואלים איך אפשר לעזור. 95 אחוזים כבר פתרנו. פנינו לכולם, אבל קיבלנו תשובה שלילית פעם אחר פעם".

חוגג הזהיר מפני גורל הקבוצה לקראת הדדליין: "כינסתי את מסיבת העיתונאים הזו לא כדי לכעוס על משטרת ישראל ולא על העירייה ובטח לא על אברמוב שעשה הכול. הקבוצה בגסיסה. אין לנו זמן, אם יבוא רוכש חדש הוא יצטרך לעבור לילה לבן, אבל נעשה את זה. אנחנו צריכים מספר גופים שיכניסו את היד לכיס כדי לעזור. היחידים שבית"ר מעניינת אותם והם הציעו פיתרונות, שאמנם לא מספיקים, אבל אולי נוכל להציל את המצב. אני פונה לניר ברקת, הפוליטיקאי היחיד שגם דיבר וגם עשה. חברת צ'רלטון - בהחלט ניסו לעזור. אני מבקש שתהפכו את הניסיון הזה לעזרה".

בעלי בני יהודה ברק אברמוב. אריאל שלום
"הוא האופציה האחרונה של בית"ר, אם הוא בא צריך להגיד לו תודה". אברמוב/אריאל שלום

על אובדן ההכנסות במקרה של הורדת הקבוצה לליגה א': "בית"ר אחד משלושת המועדונים הגדולים מבחינת הקהל. זה אומר פגיעה בהכנסות. כל קבוצה שאין לה בעלים תיפגע והתוצאה תהיה הרת אסון לכולם. אני פונה לחברת צ'רלטון - אל תוותרו על הנכס הזה. זה מיליונים בודדים, צריך לפתור את זה. תתנו לברק".

חוגג גם פנה למשטרת ישראל: "שימו את החקירה שיש כלפיי בצד. טוב שיש אותה, אבל תפרידו את בית"ר. אל תתנו לבית"ר לסבול בגלל שאתם בודקים משהו לגביי. אל תפגעו במאות אלפי אוהדים חפים מפגע שלא קשורים לזה בשום צורה. שימו בבקשה את האגו בצד. ברק צריך עזרה? לכו איתו. לא כל דבר צריך להגיע לבית משפט".

חוגג הוסיף פנייה לברק אברמוב: "אם לא הוא, הקבוצה תרד לליגה א'. אם הקבוצה לא תעבור בבקרה לליגת העל, היא לא תעבור גם לליגה הלאומית. סביר להניח שמליגה א' היא תפורק, ואז תתחיל במינוס 12 נקודות בליגה א' - מה שעשוי להוביל אותה לליגה ב'. היו הרבה מועדונים גדולים שהיום הם בגדר זיכרון רחוק. אל תתנו לבית"ר להפווך למקרה דומה. אני פונה לברק - אני יודע שאין פה שום עניין עסקי. מאהבה למשחק - אני קורא לך לבוא לקחת את בית"ר ירושלים".

האזינו: אופיר סער על מסיבת העיתונאים של משה חוגג

על מתקן האימונים של הקבוצה: "יש צו בית משפט מ-2018 או 2019 שבית"ר צריכה לפנות את בית וגן ולקבל מתקן חלופי. המתקן הזה לא ראוי לקבוצה בליגת העל. לבית"ר נורדיה יש מתקן ראוי יותר מלבית"ר ירושלים, הלוואי ויפנו אותנו משם. יש חברה שקנתה ויש לה אינטרס בקרקע, השיבה בשלילה ונגמר הסיפור. לא ביקשנו אגורה מעיריית ירושלים".

על המאבקים נגד האוהדים בנושא הגזענות: "לדבר כולם יודעים, אני גם ניסיתי לעשות, הייתה הצלחה חלקית. היה חלק בקהל שקיבל את מוחמד מאוד יפה והרים אותו על הכתפיים. הקהל חצוי, חלקו תמך בעסקת השייח', בקמסו מארה. יש חלק בעייתי, יש פתרון? ניסיתי ונכשלתי".

על המשך הדרך: "גורמים במועדון אמרו לי להעביר למישהו את זכויות הניהול, כלכלית צריך להזרים כסף. בסוף יש חובות כלפי שחקנים, כלפי רשויות. לא מכיר מישהו שאני יכול למנות כמחזיק זכויות שיכניס את היד לכיס ויביא כמה מיליונים. זה הכל על ברק אברמוב. פניתי לכמה אנשים, ניר ברקת הביא מישהו, אולי נלקט כסף והקהל יחזור בו מהטירוף. אני לא אופטימי, אין קסמים, הגענו ליישורת האחרונה".

עוד אמר חוגג: "17 שעות לא נישן, זה מספיק זמן כדי לעשות הכל. צריך שאברמוב, העירייה והמשטרה תגיד כן. היו פערי ענק, עכשיו הפערים הם קטנים. הם עד כדי כך קטנים ששחקן אמר שהוא מוכן אישית לשים את הכסף כדי לגשר על הפערים. יש פה שחקנים, ספקים, עורכי דין, אתם חושבים שזה קל לפרק, זו פרנסה של אנשים. עכשיו לבוא ולמחוק את העבודה הקשה של האנשים האלה, אני לא חושב שזה הדבר הנכון לעשות. מבקשים מהמשטרה להירגע, במקום 5 מיליון שקל, 4.125 מיליון שקל".

* גילוי נאות: וואלה! נמצאת בבעלות משותפת עם קבוצת צ'רלטון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully