וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין הכרעה בעניין בית"ר: המשטרה ואברמוב טרם אישרו את המתווה

3.8.2022 / 18:30

הנאמן יונגר הציע ש-5 מיליון שקל יופקדו במועד העברת הזכויות, ויתר הסכום ישולם ב-24 תשלומים, החל מספטמבר 2023. נציגו של אברמוב: "הוא לא מסכים למתווה". גם המשטרה טרם השיבה, ותכריע עד יום חמישי ב-11:00

תיקתקנו: קליפ סיכום היום, 3.8/ספורט1

משה חוגג, שחקנים, עובדים ואוהדים הגיעו היום (רביעי) לבית משפט השלום בראשון לציון לקראת הדיון הבהול בבקשת בית"ר ירושלים להסיר את המגבלות שהטילה משטרת ישראל על מכירת המועדון. דווקא הרוכש המיועד, ברק אברמוב, לא נכח במקום ובמקומו הגיע עורך הדין רועי רוזן שמייצג אותו.

בית"ר ירושלים פנתה לבית המשפט כדי שיתערב בהתניית המשטרה לעסקת הרכישה של המועדון על ידי ברק אברמוב. כרגע המשטרה דורשת ערבויות בגובה 11 מיליון שקל ומסכימה להעברת הבעלות רק לאחר שלוש שנים, כשהעסקה תושלם סופית מבחינה כלכלית.

אברמוב כבר הצהיר שלא יהיה מוכן לתנאים הללו וכעת הוא תולה תקוות בבית המשפט. בית"ר קיבלה ארכה להסדיר את ענייניה עד ה-10 באוגוסט, אחרת היא תורד ליגה ללא אפשרות לערער. לכן להחלטת בית המשפט היום יש משקל גדול על עתיד המועדון - אך החלטה סופית טרם התקבלה, ועושה רושם שתתקבל רק מחר, שכן אברמוב והמשטרה מתנגדים למתווה החדש שהוצע.

משה חוגג, בעלי בית"ר ירושלים, בבית המשפט. אודי ציטיאט
חוגג בבית המשפט/אודי ציטיאט

18:29 - דחיה נוספת: גם היום לא תתקבל הכרעה. עד מחר ב-11:00 תצטרך המשטרה להשיב האם היא מקבלת את המתווה שהוצע. יש לציין שאברמוב עצמו טרם אישר את המתווה.

18:24 - וולוובסקי נציג המשטרה: "אנחנו מנסים לברר את מה שקשור לזכויות השידור, לא הצלחנו עדיין לבדוק, אנחנו צריכים עוד זמן לעשות זאת מחר בשעות הבוקר".

18:23 - רועי רוזן: "כנציגו של ברק אברמוב אני אומר שכל המתווה הזה לא מאושר על ידי הלקוח שלי נכון לרגע זה, ברק אברמוב נכון לעכשיו לא מסכים לו".

18:21 - יונגר: "דבר נוסף, העברנו מכתב עדכון ממנהלת הליגות, לפיו הסכום לפני מענקים יעמוד על 6.7 מיליון שקל בעונה הקרובה, למעדה יתרת הטוב מובטחת ומספקת מעל ומעבר".

18:19 - יונגר: "הצענו את ההצעה הבאה ויש רוח חיובית מצד יחידת החילוט, הם צריכים לבדוק אותה. ההצעה היא ש-5 מיליון שקל יופקדו במועד העברת הזכויות לאברמוב ביחידת החילוט. יתרת הסכום בסך שבין 5 ל-6 מיליון שקל ישולם ב-24 תשלומים החל מיום 1.9.23. להבטחת התשלומים יינתנו המחאות לפקודת יחידת החילוט, בנוסף יירשם שעבוד לטובת יחידת החילוט על זכויות חברת בית"ר ירושלים וכל סימני המסחר של הקבוצה. בנוסף יינתן ליחידת החילוף שיעבוד משני בדרגה על כל זכויות השידור של הקבוצה ממנהלת הליגה".

15:39 - החלטת השופט: "מתוך תקוה שהצדדים יגיעו להבנות ביניהם, ניתנת להם ארכה עד הדעה 18:00 אחרת אקבל החלטה".

15:37 - רועי רוזן: "ברק אברמוב לא יעמיד ערבות אישית, זה לא ישתנה".

15:36 - וולוובסקי: "נהיה מוכנים לתת לברק אברמוב את המניות במיידית בכפוף לבטוחה, זאת ההצעה שלנו". יונגר השיב: "ההצעה הזאת כבר עלתה, אני מבקש שהשופט יקבל החלטה".

15:36 - השופט: "אני חושב שהאינטרס של שני הצדדים ייצא לפועל. אני מציע שתיקחו מספר שעות לשבת ולנסות לקדם את הדברים".

15:35 - ראש צוות החקירה הוסיפה: "אומרים שערך הקבוצה נפגע בעקבות הצווים, חשוב שייאמר שלא הם פגעו בקבוצה, אלא תיק חקירה של עבירות מרמה והונאה שבמרכזו עומד משה חוגג, חשוב שזה ייאמר. אני מפנה את כבודו לסעיפים במסמך הסודי להבין זאת".

15:28 - רועי רוזן: "האוזן שלי מתקשה לשמוע את הדברים שנאמרו על הלקוח שלי. 'שיטת מצליח', אכיפה גסה, ניהלנו מו"מ לגיטימי, להגיד שהעיסקה לא הגיונית זה רק ברמת האומץ. הוא לוקח חובות של עשרות מיליונים ומוכן לשים בבקרה בטוחות במיליונים. לבוא ולהטיל דופי זה לא ראוי, יכול להיות שגם ה-30-40 יתגלו בעתיד כ-60-70 והעסק יילך לפירוק, הוא לוקח סיכון, בית"ר זה נכס לאומי, אז לפחות שיראו קצת כבוד כלפיו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
חומרי המשטרה בדיון של בית"ר ירושלים בבית המשפט. אודי ציטיאט
חומרי המשטרה בדיון/אודי ציטיאט

15:21 - וולוובסקי: "מבחינת המדינה לא ביקשנו מאברמוב בטוחה אישית. אמרנו לו תביא בטוחה אחרת, חיצונית, נבדוק אותה בעין מקצועית ונחליט. יונגר הבהיר שאברמוב מוכן להעביר 5 מיליון שקל, אני מוכן להקל עליו, אל תביא אותו עכשיו, תעביר את כל ה-11 בפריסה של שנתיים או שלוש כדי שיהיה לקבוצה תזרים מזומנים להתקיים. אם הבטוחה שיונגר מציע זה הקניין הרוחני וסימני המסחר של המועדון ואין לו ספק שהוא יקבל את שכר טרחתו, שהוא ייקח את הבטוחה הזו. זה לא רציני, יש עקיפה גסה של צווי בית משפט. אנחנו מוכנים לעזור לעסקת המכירה ובגלל זה לא הקפאנו את חשבונות החברה. השווי של החברה לא ירד, גם לפני הצווים מצבה של בית"ר לא היה כל כך מזהיר, מנסים להלך כאן אימים על בית המשפט ולייצר דרמה".

15:11 - קפטן בית"ר, אופיר קריאף: "אני קפטן וקודם כל אוהד הקבוצה. אני בבית"ר מגיל 6, יש מאות אלפי אוהדים שהולכים אחריה בטוב וברע. אנחנו השחקנים קיצצנו לא פעם מהכסף של המשפחות שלנו כדי שהמועדון יתקיים. הבקשה היחידה שלי היא אל תכבו לנו את המנורה, המועדון הזה חשוב לכל כך הרבה אנשים".

שחקן בית"ר ירושלים, אופיר קריאף, בבית המשפט. אודי ציטיאט
אופיר קריאף: "אל תכבו לנו את המנורה"/אודי ציטיאט

14:52 - וולובסקי: "התנאים של ההסכם שעשו לא סבירים. שמעתי על הנדיבות הרבה של חבריי כיצד באו לכיוונה של המדינה. אנחנו לא רוצים להביא לקריסתה של הקבוצה. שמנו בצד את ה-25 מיליון, שמנו בצד את העדפת הנושים, כשומר סף יש בעיות קשות עם ההסכם הזה. הוא מלא בחורים ונראה רע".

14:47 - וולובסקי הציג שני נספחים חדשים והסביר: "סעיף 4 ד' להסכם מדבר על התספורת הנדיבה מאוד בה משה חוגג הסכים לוותר על קרוב ל-25 מיליון שקל בסינגולריטים. זו לא החלטה שלו, איך הגיעו לסכום בכלל? באיזה אישור עשו זאת תחת צו תפיסה? יש פה שיטת מצליח של הרוכש. הוא ניהל מו"מ, הגיע להסכמה ובא להעמיד תנאים למשטרה ולבית המשפט".

14:43 - אורי וולובסקי מיחידת החילוט של המשטרה: "יש התחייבות מאוד נדיבה של אברמוב להלוואות ושכר הטירחה של הנאמן בהעדפה לפני שחקנים, עובדים וכו'. למה פה מסכים ברק אברמוב להתחייב חוזית להלוואות? למה יש הסכמה להעביר ערבות אישית? הרשיתי לעצמי להדפיס שני הסכמים שהם נספחים שלא הוגשו לבית המשפט, התחייבויות חוזיות שנעשו עם עמותת אוהדים וגוף נוסף. אין שם שיעבודים והדברים שם שונים לגמרי".

נציגי המשטרה בדיון של בית"ר ירושלים בבית המשפט. אודי ציטיאט
המשטרה לא מוותרת בקלות/אודי ציטיאט

14:41 - אורי וולובסקי מיחידת החילוט של המשטרה: "אנחנו בדיון על פוטנציאל החילוט בעסקיו של חשוד בהלבנת הון. תפקידה של יחידת החילוט הוא לשמש גוף אובייקטיבי ולסייע לבית המשפט לבדוק האם ההסכם משרת את הצווים - ולדעתנו התשובה היא חד משמעית לא. ההסכם לא מכבד את הצווים, אלא להיפך. הצדדים חתמו על ההסכם כשהם ידעו שיש צווי תפיסה פליליים בתוקף, כולל ברק אברמוב. המדינה עשתה צעדים גדולים מאוד כדי לאפשר לעסקה לצאת לפועל, אין לנו רצון לפגוע בקבוצה ובאוהדים, אנחנו רק דורשים שצווי החילוט ימולאו".

14:33 - מזור המשיך: "הגענו למקסימום של התנאים למכור את בית"ר, אי אפשר לקבל יותר. בית"ר שווה אפס, הקבוצה שנה על המדף, היא לא ברצלונה ובסינגולריטים המצב מאוד נוקשה. את החשבון של החברה תפסו, לקחו מה שצריך ושחררו, כך שלמשטרה אין זכות להתערב. ועדיין, בגלל שלמר חוגג אכפת מבית"ר והאוהדים, הוא מוכן שהכסף שיעביר אברמוב יחולט על ידי המשטרה. אם לא יאפשרו את העסקה, בית"ר תקרוס והמשטרה אחראית לכך כי תפסה את הנכס".

14:30 - משה מזור, עורך הדין של חוגג: "יש פה כמה עקרונות. כבר עכשיו במשטרה רוצים דפוסים שאמורים להתבצע 3 שנים קדימה. יש חופש חוזי, זכות דיונית וקניימית, במקום זאת המשטרה מתנהלת כבעלים של בית"ר. אסור לה לעשות את זה, יש חופש חוזי".

עו"ד יצחק יונגר בדיון של בית"ר ירושלים בבית המשפט. אודי ציטיאט
"אם היום המגבלות לא יוסרו, לא נוכל להתמודד עם זה". יונגר/אודי ציטיאט

14:25 - עוד מיונגר: "יש עובדים למועדון, יש כאן את הקפטן אופיר קריאף כנציג השחקנים, יש כאן עובדים, כולם ויתרו על חלק משכרם כדי שהקבוצה תשרוד. מה שהמשטרה עושה זאת התאבדות כי העסק הולך לפירוק. יש להם אחריות לשמר את הנכס. מה יקרה למדינה אם לא תקבל 11 מיליון שקל? כלום, אם בית"ר תיפגע המון אנשים ייפגעו. אנחנו בנקודה שאם היום המגבלות לא יוסרו, לא נוכל להתמודד עם זה ולמצוא פתרונות בזמן. אנחנו על הקצה".

14:23 - יונגר המשיך: "בתחילת הדרך סינגולריטים רצו את כל שטר ההון בסך 34 מיליון. עם הזמן סוכם שזה יירד ל-4 מיליון דולר, כאשר ברק אברמוב הסכים לשלם 11 מיליון, סכום שגם ירד ל-10.25 מיליון. המשטרה שואלת איך סינגולריטים ויתרה על החוב? אני לא מייצג אותם, זה מה שקרה במו"מ. יש מתעניינים אחרים בקבוצה שגם את ה-10.25 מיליון לא מוכנים לשלם. זה נס עבור המשטרה, חוב נדחה שיינתנו עבורו צ'קים ושיעבוד משני".

14:18 - עו"ד יצחק יונגר, הנאמן שמונה לבית"ר ירושלים: "התפלאתי לראות את תגובת המשטרה כאילו עשינו דברים לא תקינים. עדכנתי את המשטרה לאורך כל הדרך, הם קיבלו את כל הנתונים. אחרי שחתמנו, ביקשנו דיון ומאז התחיל שבוע של שיחות והתכתבויות, כאשר קיבלנו כמעט את כל בקשות המשטרה. ואז ביום חמישי קיבלנו נוסח חדש עם הערות נוספות ושני התנאים המתלים. הנושא השלישי זה הדרישה של אברמוב לדעת שהקבוצה חופשית והוא יכול לנהל אותה ולא תחת מגבלות. פה נתקענו, הלכנו לבית הדין העליון של ההתאחדות לקבל ארכה כדי לפתור הכל. החוב לסינגולריטים הוא חוב נדחה, מעצם זה שהרשות לבקרת תקציבים חייבה את חוגג וסינגולריטים לחתום על שטר הון שיאפשר את משיכת הכסף אך ורק כאשר יהיה עודף תקציבי לעשות זאת".

עו"ד רועי רוזן בדיון של בית"ר ירושלים בבית המשפט. אודי ציטיאט
"אברמוב מסרב להיות צד במחלוקת בין המשטרה לחוגג". עו"ד רועי רוזן/אודי ציטיאט

14:13 - עו"ד רוזן, שמייצג את אברמוב: "כל המתלים של משטרת ישראל מציירים נרטיב לא נכון ואפילו מטריד. ברק אברמוב עשה מה שאף אחד אחר לא עשה, לקחת עליו את בית"ר ירושלים ללא בדיקת נאותות. הוא אוהד בית"ר ונקרא לדגל להציל אותה מכליון. הוא מנהל מו"מ, לא מעבר לזה. לא עברנו על צו המניעה, יצרנו קשר עם המשטרה, היא דרשה דברים לא סבירים בעיני הלקוח שלי, הוא מסרב להיות צד במחלוקת בין המשטרה לחוגג".

14:07 - המשטרה מבקשת להגיש לשופט דו"ח סודי לפני פתיחת הדברים.

14:00 - אחרי המתנה ארוכה, החל הדיון בראשות השופט טל ענר. עו"ד יצחק יונגר מייצג את בית"ר ירושלים, עו"ד משה מזור מצד משה חוגג, ועו"ד רועי רוזן מצד ברק אברמוב.

בית משפט השלום בראשון לציון, דיון בית"ר ירושלים. אודי ציטיאט
אוהדים מחוץ לבית המשפט היום/אודי ציטיאט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully