וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שתיים קדימה, אחת אחורה: לקראת העונה החדשה בליגה ההולנדית

5.8.2022 / 12:00

גם בעונה הקרבה נראה ככל הנראה מאבק משולש בין אייאקס, פ.ס.וו ופיינורד, אך בעוד השתיים הראשונות החזירו שחקני בית והוציאו סכומים נאים על רכש, הקבוצה מרוטרדם איבדה את מרבית שחקני ההתקפה שלה. לפחות מרציאנו נשאר, בינתיים

תקציר מהסופר קאפ ההולנדי: אייאקס - פ.ס.וו איינדהובן 5:3/ספורט1

כשערן זהבי הודיע על חזרתו למכבי תל אביב הקהל הצהוב היה מאושר. הסמל הגדול והכוכב שהעניק כל כך הרבה רגעים גדולים לאוהדים חזר הביתה. באותו הזמן, בקבוצתו הקודמת של זהבי, קרה דבר דומה. כוכב עבר, סמל, האיש שהאוהדים חיכו לו חזר הביתה. אחרי שלוש שנים בספרד, לוק דה יונג חזר לפ.ס.וו איתה זכה בשלוש אליפויות ובמדיה כבש 112 שערים. דה יונג הוא חלק מגל שחקנים שחוזרים לליגה ההולנדית, כוכבים ותיקים לצד צעירים שרוצים להרים את הקריירה שלהם.

הקבוצות בליגה ההולנדית לא חוששות לתת לשחקנים צעירים דקות משחק משמעותיות ומוכרות אותם בסכומים גבוהים לליגות טובות יותר. אבל ההיסטוריה מלמדת שלצד אלה כוכבים ותיקים אוהבים לשוב לקבוצותיהם לריקוד אחרון. דירק קאוט ורובין ואן פרסי לפיינורד, פיליפ קוקו לפ.ס.וו ורייקארד, ליטמאנן והונטלאר לאייאקס. כולם זכו בתארים כששבו לקבוצותיהם. כמו דה יונג לפ.ס.וו, שחקנים נוספים שחזרו לליגה ההולנדית העונה הם סטיבן ברחוויין לאייאקס, אוסמה אידריסי וג'ביירו דילרוסון לפיינורד, ג'ונתן דה גוזמן לספרטה ובאס דוסט לאוטרכט.

משחק אלוף האלופים שנערך בשבת הזכיר מדוע אנו אוהבים את הליגה ההולנדית: שמונה שערים, קבוצות שכל הזמן מחפשות את השער וכישרונות גדולים שדואגים להצגת כדורגל ברמה גבוהה. זה מה שצפוי לנו גם העונה. שלוש הגדולות עברו שינויים רבים ויצטרכו להמציא עצמן מחדש. לצד ניסיון לשחזר את ההצלחות האירופיות מהשנים האחרונות (אייאקס באלופות, פיינורד בגמר הקונפרנס ליג), המטרה העיקרית היא לזכות באליפות. אייאקס פייבוריטית, פ.ס.וו לא רחוקה ממנה ופיינורד תשתדל להמשיך את ההישגים מהעונה שעברה.

שחקן אייאקס סטיבן ברחוויין. Soccrates Images, GettyImages
חזר לקבוצה בה גדל תמורת סכום שיא. ברחוויין/GettyImages, Soccrates Images

אייאקס

האלופה ובעלת התקציב הגדול ביותר ממשיכה במסע שלה להפוך ל"באיירן של הולנד". כלומר - רכישת השחקנים המקומיים הטובים ביותר והבטחת האליפות מדי עונה. הקבוצה מאמסטרדם איבדה את המאמן אריק טן האח וזו האבידה המשמעותית ביותר. במקומו מונה אלפרד סחרודר שהיה בעבר עוזרו של טן האח וכמאמן ראשי זכה באליפות בלגיה עם ברוז' בעונה שעברה. אייאקס איבדה 5 שחקני הרכב: חראפנברך ומזראווי לבאיירן, מרטינס ליונייטד, האלר לדורטמונד ואוננה לאינטר. במקומם הגיעו כמה שחקנים ובראשם סטיבן ברחוויין בשיא העברות היסטורי - 31 מיליון יורו.

ברחוויין גדל באייאקס ונזרק ממנה בגיל 14, אז עבר לפ.ס.וו. משם נמכר לטוטנהאם ובקיץ הזה הוא חזר להולנד, וייתן לאייאקס אופציות נוספות בהתקפה. את אנתוני בינתיים הצליחו לשמור באמסטרדם ואין כוונה למכור אותו עד אחרי המונדיאל. בראיין ברובי שגדל במועדון ועזב אותו בחינם עם סיום החוזה שלו נרכש חזרה מלייפציג. כל אלה הופכים את אייאקס למפלצת התקפית עם אופציות כמעט בלתי נגמרות. הבעיה שלה היא בהגנה: במשחק מול פ.ס.וו כמעט כל הגבהה לרחבה הסתיימה בשער חובה. אייאקס סובלת מנחיתות פיזית במרכז ההגנה ובעיקר מבעיה בעמדת השוער.

יש לה כרגע שלושה שוערים בסגל: רמקו פסבייר בן ה-38, מארטן סטקלנבורח בן ה-39 וג'יי חורטר בן ה-22. שני השוערים המבוגרים פספסו לא מעט משחקים בעונה שעברה בגלל פציעות. הצעיר לא הרשים במשחק מול פ.ס.וו והיה אשם בלפחות שניים מהשערים שספג. לאייאקס יש כסף בחשבון ויכולה עד סגירת החלון להתחזק בשוער נוסף לצד מגן ימני, שתי העמדות המשמעותיות ביותר בהן היא עוד צריכה להתחזק. עוד הגיעו בקיץ: קלווין באסי בלם מריינג'רס, פרנסיסקו קונסייסאו מפורטו והמגן השמאלי אואן ויינדאל מאלקמאר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
שחקן פ.ס.וו איינדהובן לוק דה יונג עם צלחת הסופרקאפ. Soccrates Images, GettyImages
הסמל של המהפכה ההולנדית בפ.ס.וו. לוק דה יונג/GettyImages, Soccrates Images

פ.ס.וו איינדהובן

אחרי שנתיים תחת רוג'ר שמידט (שהביא את שני הכוכבים והמרוויחים העיקריים בקבוצה ערן זהבי ומריו גצה), המועדון מאיינדהובן עובר מתיחת פנים. כוכב העבר רוד ואן ניסטלרוי מונה למאמן אחרי שהשתפשף בקבוצת המילואים. השחקנים המזוהים עם שמידט עזבו, ובמקומם פ.ס.וו החליטה לחזור להיות יותר "הולנדית". לוק דה יונג חזר, צ'אבי סימונס הגיע מפ.ס.ז', חוס טיל אחרי עונה נהדרת בפיינורד וקי-יאנה הובר מוולבס. לצידם הוחלט גם להמר על הכשרון הברזילאי סאביו. את הבעיה הגדולה של השנתיים האחרונות - שוערים לא מספיק טובים - פתר ואן ניסטלרוי בהבאת וולטר בניטס הארגנטינאי המנוסה מניס.

ואן ניסטלרוי משנה את כל חשיבת הכדורגל באיינדהובן. חוזרים ל-4:3:3 הולנדי, החזקה בכדור ומשחק התקפי אמורים להחזיר את החיבור בין הקהל למועדון ולהביא את הקבוצה להאבק עד הסוף עם אייאקס על האליפות. הניצחון במשחק הסופרקאפ בשבוע שעבר פתח לאוהדים את התיאבון והשילוב ההתקפי בין דה יונג לטיל צפוי להסתיים בכמות אדירה של שערים.

שוער פיינורד אופיר מרציאנו. John Berry, GettyImages
פתח עונה שנייה בפיינורד, אך פתוח להצעות. אופיר מרציאנו/GettyImages, John Berry

פיינורד

העונה האירופית המופלאה הסתיימה בהפסד כואב לרומא בגמר הקונפרנס ליג, אבל ההצלחה בהגעה לשם עולה לקבוצה מרוטרדם ביוקר: היא איבדה את כל שחקני ההתקפה שלה לטובת קבוצות אחרות. סיניסטרה נמכר ללידס, דסרס חזר לגנק, טיל בפ.ס.וו, נלסון בארסנל. המגן השמאלי מלאסיה עבר ליונייטד, הקשר האחורי אורסנס לבנפיקה. המאמן הנהדר ארנה סלוט צריך לבנות קבוצה חדשה לגמרי, עם קופה ריקה אחרי שנים של ניהול כושל של המועדון. פיינורד היא היחידה מהשלוש שלא החליפה מאמן אבל כשכמעט כל ההרכב התחלף, יהיה קשה לשחזר את הישגי העונה האחרונה. אופיר מרציאנו פותח עונה שניה בקבוצה, אך פתוח להצעות מעניינות.

כמדי עונה, אלקמאר, טוונטה ואוטרכט בנו קבוצות שינסו להיצמד לצמרת ולהיכנס לטופ 3. קל זה לא יהיה, אבל עם כדורגל התקפי וחיובי ועם קידום כוכבים שכל אירופה תכיר בעוד כמה שנים, הן ינסו לעשות עונה טובה נוספת. פורטונה סיטארד תנסה להפתיע את כולם גם בכדורגל שלה, את הכותרות היא כבשה בתחילת הקיץ כשהודיעה על החתמתו הסנסציונית של בוראק ילמאז, שבגיל 37 מגיע לסיים את הקריירה ביעד הכי מפתיע שיכול להיות.

מי תזכה באליפות? זה הולך להיות צמוד ומותח ועם המון שערים ודרמות - אז הדליקו את הטלוויזיה, הישענו לאחור והתכוננו לשעות של הנאה צרופה: הליגה ההולנדית נפתחת עם שידורים ישירים מדי מחזור בספורט1.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully