וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי חיפה שיחקה כקבוצה אירופית לכל דבר: הטור של דני דבורין

28.7.2022 / 6:00

דני דבורין משבח את אלופת ישראל,על ערב בלתי נשכח, שבו אוהדי אולימפיאקוס ראו רק ירוק בעינים

תקציר ה-0:4 של מכבי חיפה על אולימפיאקוס ביוון/ספורט1

את התוצאה המכרעת, 0:4 לזכות מכבי חיפה, ביוון, קשה היה לחזות, אבל הניצחון עצמו לא צריך להפתיע. יום לפני משחק הגומלין שבין חיפה לאולימפיאקוס, לאחר תיקו של 1:1 באיצטדיון עופר, כתבתי בטור שהתפרסם כאן, שמכבי חיפה טובה יותר מאולימפיאקוס! זו גם הייתה כותרת המאמר, והיא התבססה על מה שראיתי במשחק הראשון שנערך בישראל.

אכן, מכבי חיפה עולה על אולימפיאקוס, והתוצאה שהושגה בפיראוס, מוכיחה זאת, גם למי שחשב אחרת. בכדורגל אין הוקוס-פוקוס, ולפיכך אולימפיאקוס היא שסיימה את חלקה במאבק על שלב הבתים בליגת האלופות. אפילו יתכן ששחקניה עדיין לא עיכלו את מה שקרה להם באיצטדיונם.

כל שחקני מכבי נתנו אמש (ד) את המקסימום האפשרי. היו רגעים שבהם נדמה היה שעל כל שחקן יווני, בכל פינה במגרש, עטים שני ירוקים שראו חובה לעצמם לא לוותר על שום כדור. כאשר הבקיע צ'ארון שרי את השער הראשון בבעיטה חופשית מושלמת, הוא עוד הוסיף אנרגיות לכל אחד ואחד מחבריו. הם היו בכל מקום, היקשו את החיים על שחקני אולימפיאקוס, שכנראה לא חשבו על האפשרות שחיפה תוכל לשוב הביתה עם ניצחון.

מכבי חיפה חוגגת ביוון נגד אולימפיאקוס. ראובן כהן, מכבי חיפה, אתר רשמי
חגיגה בפיראוס/אתר רשמי, ראובן כהן, מכבי חיפה

כשיש לך שחקן כשרי, יש לך כמובן את הוינר האולטימטיבי, משום שביכולתו לבצע מהלך שובר שיוויון. אלא שהפעם הוא לא היה היחיד בשורותיה של אלופת ישראל. מכבי חיפה לא הסתפקה בשער הראשון, וכאילו להוכיח מה היא שווה, בהשוואה לכדורגלני אולימפיאקוס, היא הבקיעה עוד שלושה שערים, ובכך הנחילה לקבוצה הביתית מכה ניצחת. חלוץ הרכש פרנזי פיירו, נגח צמד תאומים ופרע שטרות
ראשונים, בעיתוי מושלם. אחר כך הוסיף אבו פאני את השער הרביעי, והותיר את עשרות אלפי הצופים היוונים בלתי מאמינים למראה עיניהם. למעשה, משך 90 דקות הם ראו רק ירוק בעינים.

העובדה שליגת העל שלנו עדיין לא החלה, רק מוכיחה שהלב הגדול של חיפה, סייע לה לנצח בתוצאה כה משכנעת. כי כאשר הרגליים עייפות והגוף דואב ממאמץ בלתי פוסק, מגיע הרגע שבו חובה לשאוב כוחות ניסתרים. מכבי חיפה מצאה אותם ושיחקה כאילו היא מצויה בשיאה של העונה, וששחקניה , ללא יוצא מהכלל, נשבעו לנצח ביוון ויהי מה. המאמץ הזה הניב את הנוק-אאוט, שאיני יודע מתי תוכל אולימפיאקוס להתאושש ממנו.

הגנת מכבי הייתה הפעם בלתי חדירה, ושוערה ג'וש כהן, לא נאלץ לבצע אפילו הצלה אחת. שחקני מרכז השדה שיחקו בנחישות, ומעל כולם היה עלי מוחמד, ואין בכך הפתעה. הקשרים הירבו לסייע להגנה, אבל זה לא היה משחק הגנתי, אלא משחק מתוכנן, שבמחציתו השנייה אף הוציא את החלוצים לכמה התקפות מסוכנות. כאמור, שלוש מהן הניבו שלושה שערים. לי אין ספק שהניצחון ביוון כבר נכנס להיסטוריה של מכבי חיפה כאחד ממשחקיה הגדולים בזירה הבין לאומית. היא שיחקה כדורגל כקבוצה אירופית לכל דבר.

מכבי חיפה כבר עם פניה למשימותיה הבאות, אליהן היא תגיע עם רף ציפיות גבוה. עכשיו החכמה הגדולה היא לשמר את אותה איכות, ומעל לכל, להאמין ששלב הבתים בליגת האלופות אינו משימה בלתי אפשרית. אולי גם אלה שלא חשבו שניתן לנצח בפיראוס, ושדיברו בשחצנות על הפסד חיפני ביוון, יודו בטעותם הקשה, ובכך שעדיין יש להם מה ללמוד על כדורגל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully