וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי חיפה טובה יותר מאולימפיאקוס: הטור של דני דבורין

27.7.2022 / 13:30

רגע לפני שהירוקים מתייצבים למשחק הגומלין שיתקיים באתונה הערב (ד'), דני דבורין משדר אופטימיות

תקציר: מכבי חיפה - אולימפיאקוס 1:1/ספורט1

את שער השיוויון (1:1), שהבקיע בשבוע שעבר כדורגלן מכבי חיפה דולב חזיזה, לרישתה של אולימפיאקוס, אני מגדיר כשער קלאסי המתאים למימרה 'השפיץ של הנעל'. דעתי על השער הזה ברורה - חזיזה כלל לא ניסה לבעוט לעבר השער. אבל כשהכדור חדר לרשת, וזה מה שחשוב, הוא שינה לחלוטין את אופיו של משחק הגומלין, שיהיה הערב (ד') באתונה.

בזכותו הגיעה קבוצת מכבי חיפה ליוון בתחושת הקלה ובמחשבה שהמשימה אפשרית. תסכימו איתי שיש הבדל עצום בין לשחק מחר ביוון לאחר הפסד ביתי, לבין תיקו דרמטי, שהושג ברגעיו האחרונים של המשחק. התיקו גם עשה צדק עם מה שראינו באיצטדיון עופר. מכבי חיפה נראתה כקבוצת כדורגל. אולימפיאקוס לעומתה, כאוסף של שחקנים שבקושי הצליחו לחבר 3 או 4 מסירות רצופות. לא ייאמן עד כמה היא הייתה חלשה.

עם זאת, הניסיון מלמד שכל משחק עומד בפני עצמו. אולי זו הסיבה לכך שמאמן היוונים, שביקש כנראה לעודד את עצמו, אמר כי באתונה נקבל אולימפיאקוס שונה. קל לדבר. אולם אופתע מאוד אם הקבוצה המארחת תיתן הצגת כדורגל. לכן, על כדורגלני מכבי חיפה להתרכז בראש ובראשונה במה שהם עושים, ובוודאי לא להתרגש מהקהל הביתי. בכל הרכב בו תופיע חיפה, היא לא פחות טובה מאשר אולימפיאקוס ואף עולה עליה. השאלה היחידה והמכרעת נותרה בנושא ניצול המצבים.

מצבים יהיו לשתי הקבוצות, משום שכך קורה בכל משחק ומשחק. למכבי ישנם שחקני התקפה מנוסים, שכבר הוכיחו את יכולתם בהבקעת שערים. אחד מהם הוא דין דוד, שאחת ממשימותיו היא להקפיד לא להיכנס לנבדל. עליו להרים את ראשו ולראות היכן הוא ממוקם. חלוץ מעולה יודע כיצד להימנע מנבדל.

חשיבות מיוחדת אני מייחס הפעם ויותר מתמיד, לשחקני מרכז המגרש, שהינם המנוע של הקבוצה. הם שיקבעו את קצב המשחק, והם שיכולים לייצר לחלוצים את עמדות ההבקעה. חשיבותם של שחקני מרכז השדה גדולה בעיקר מפני שאמורים הדברים במשחק נוקאאוט, שממנו אין דרך חזרה. מרכז השדה חייב לגבור על קשריה של אולימפיאקוס ועושים זאת במאבק נחוש על כל כדור. מרכז השדה הטוב יותר הוא זה שכובד משקלו עשוי להכריע את גורל העלייה לשלב הבא.

לא סתם נאמר ששחקנים גדולים יודעים להופיע למשחקים גדולים. אני מקווה שצ'רון שרי יהיה מחר במייטבו, משום שהשפעתו על משחקה של מכבי חיפה ידועה ומכרעת. אם הוא טוב, טובים יהיו גם סיכויי השגת הניצחון. אבל לא רק הוא. על כל אחד ואחד משחקניה לתת את המקסימום האישי שלו, ואו אז משימת הניצחון באתונה תהיה לא רק תיאורטית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully