וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכישרון שיש לחטואל ולאנסה: הטור של דני דבורין

24.7.2022 / 6:30

דני דבורין חושב שמאמנם, אליניב ברדה, יכול לסייע לשניים להיות ברשימת החלוצים המובילים בליגת העל, כאשר הפועל באר שבע לוטשת עיניים לזכייה באליפות.

תקציר: הפועל באר שבע - דינמו מינסק 1:2/ספורט1

עד כמה טובים סיכוייה של קבוצת הפועל באר שבע באליפות ליגת העל בכדורגל? אני סבור שסיכוייה מצויינים והם בוודאי לא נופלים מסיכויי מכבי חיפה ומכבי תל אביב. אפילו ניתן לזהות בה את הרעב שבלעדיו אי אפשר לכבוש את המקום הראשון.

באר-שבע תעמיד על הבמה המרכזית, מעבר להגנה יציבה ואיתנה, גם התקפה מסוכנת מאד, שיש לה בין היתר שני כישרונות יוצאי דופן לטובה: יוג'ין אנסה ורותם חטואל. השניים עשויים להיות שוברי השיוויון, שכן מדובר בחלוצים איכותיים, מהירים וזריזים, שלא קל לנטרל.

מאז ומתמיד אני משוכנע שאסור להפוך את הכדורגלן הישראלי לרובוט, ושיש לאפשר לו לבטא את הכישרון האישי ואף לפתחו. לחטואל ואנסה הגנאי, יש את התכונות המאפיינות חלוצים מעולים. משימתו של אליניב ברדה, מאמן הפועל באר-שבע, הוא לשדרג את יכולתם, אם באימונים, ואם בניתוח מצבים באמצעות הוידאו. אני סומך עליו שיוכל לשפר עד מאד את משחקם של שני השחקנים האלה.

יוג'ין אנסה חוגג שער של הפועל באר שבע עם רותם חטואל. דני מרון
אנסה עם חטואל/דני מרון

בעבר הלא רחוק נהנתה באר-שבע מהקוסם הניגרי, הקיצוני השמאלי, טוני וואקמה, שהיה נידבך מרכזי בזכיותיה באליפות הליגה. לוואקמה הייתה שליטה אבסלוטית בכדור, הוא ידע לגונן עליו, לכדרר, לייצר לחבריו מצבי הבקעה, ובעצמו ולהבקיע שערים מרהיבים. טוני היה גם חזק גופנית, והוא מודל לחיקוי של חלוץ שיש בו הכל, ומכל טוב. כדורגלן שעבורו אתה קונה כרטיס כניסה למשחק הכדורגל. מאז עזב את בירת הנגב לא הגיע לליגה שלנו שחקן ברמתו.

משום שראיתי את חטואל ואת אנסה בשבוע שעבר בניצחון הפועל 1:2 על דינמו מינסק, אין לי ספק שהם בדרך הנכונה לפיסגת הליגה הישראלית, בתנאי כמובן שינצלו את הטיפים המקצועים שברדה ועוזרו, מאור מליקסון, יכולים להעניק להם. כמו למשל מתי לכדרר, מתי עדיפה המסירה, ומתי יש לבעוט לעבר השער.

כאשר בראשית המאמר התייחסתי לכך שהפועל באר-שבע היא לדעתי מועמדת משמעותית לזכייה באליפות, זכרתי שיש לה בחלק הקידמי גם את חלוץ הרכש החדש, אסטריט סלמאני, שלא לדבר על שחקנים מנוסים כתומר חמד, איתי שכטר, רמזי ספורי, תומר יוספי ושגיב יחזקאל.

נכון שההגנה היא החומה בצורה של הקבוצה אבל בסיכומו של דבר החלוצים הם אלה המבקיעים את שערי הניצחון. לכן, יתכן מאד שבמהלך העונה תמצאו את הפועל באר-שבע במקום הראשון בטבלה, ואת רותם חטואל ויוג'ין אנסה ברשימת החלוצים המובילים בליגת העל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully