וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נוגע ללב: צירופו של כריסטיאן אריקסן מוסיף ריגוש למנצ'סטר יונייטד

13 חודשים לאחר קריסתו ביורו, הדני בחר בפרויקט החדש באולד טראפורד על פני חיבור מחודש לאקסית טוטנהאם ולאנטוניו קונטה, זאת ב"אישור" בת זוגו השותפה למסע ההתאוששות. הגעתו משיבה לשדים האדומים את הציפייה והאופטימיות שהיו חסרות מאז פרישת פרגוסון

תקציר: מנצ'סטר יונייטד - ליברפול 0:4 (הכנה)/ספורט1

''מנצ'סטר יונייטד הוא מועדון מיוחד ואני לא יכול לחכות כבר עד שאתחיל. הייתה לי הזכות לשחק באולד טראפורד פעמים רבות, אבל לעשות זאת במדים האדומים תהיה תחושה מדהימה'', שיתף כריסטיאן אריקסן את האוהדים לאחר שהוכרז רשמית על הצטרפותו בחוזה עד 2025. 13 חודשים לאחר שדנמרק בפרט ועולם הכדורגל בכלל עצרו מלכת בעקבות קריסתו על כר הדשא בעיצומו של המשחק נגד פינלנד ביורו 2020, הקשר המנוסה יפתח כעת פרק מרגש נוסף בקריירה, בתפנית בעלילה לכיוון שאף דמות לא חזתה עד לפני חודשים ספורים בלבד.

יונייטד לא הייתה האופציה היחידה עבור אריקסן, ואת הבחירה הסופית בה הוא אף הגדיר בחדרי חדרים בימים האחרונים כ"החלטה המקצועית המאתגרת ביותר שנאלצתי לקחת בקריירה שלי", בשל מגוון שיקולים: ראשית, אריקסן חש נאמנות אישית לברנטפורד ולמנג'ר הדני שמוביל את המועדון, תומאס פרנק. פרנק אימן אותו בנבחרות הצעירות של דנמרק לפני שנים רבות, ובזמן שקבוצות רבות דחו על הסף את האפשרות לאפשר לו לשוב ולשחק באופן תחרותי לאחר שליבו קרס ביורו האחרון, הייתה זאת ברנטפורד (לאחר ביצוע בדיקות רפואיות מקיפות ומחמירות) שנתנה לו את ההזדמנות לחזור אל כר הדשא. לא נותרה עין יבשה באצטדיונה של הקבוצה הצנועה ממערב לונדון ב-26 בפברואר השנה, כאשר בדקה ה-52 אריקסן עלה כמחליף למשחק נגד ניוקאסל בקאמבק המרגש ביותר שזכור בכדורגל העולמי מזה שנים רבות, ועל אף היותו חלק מן העולה החדשה לפרמיירליג חודשים ספורים בלבד, ההשפעה המקצועית, הניסיון והמנהיגות שהציע על בסיס יומיומי הפיחו במועדון כולו - ובתומאס פרנק במיוחד - תקוות גדולות כי הוא יחתום על חוזה חדש.

כריסטיאן אריקסן, קפטן נבחרת דנמרק. Martin Rose, GettyImages
פותח פרק מרגש נוסף. אריקסן/GettyImages, Martin Rose

בעוד שגל השמועות בחלון ההעברות הנוכחי הדגיש את השדים האדומים כפייבוריטים לקלוט את אריקסן, שחקנית נוספת נכנסה לפעולה בשבועות האחרונים עם רצון עז להשיב את "הבן האובד" הביתה למקום בו קריירת הפרמיירליג שלו התחילה: טוטנהאם. הכינוי שדבק בו בקרב התרנגולים היה "גולאסו". ולמרות שעזיבתו לליגה האיטלקית אפשרה לו לזכות באליפות עליה פנטז בצפון לונדון במשך תקופה ממושכת, העובדה כי מאמנו דאז באינטר, אנטוניו קונטה, עומד על הקווים של הספרס כעת, חיזקו את האמונה בטוטנהאם כי החוויה המשותפת המוצלחת של השניים באיטליה, לצד השתתפות הקבוצה בליגת האלופות בעונה הקרובה (בניגוד למנצ'סטר יונייטד), יהיו כלים אטרקטיביים על מנת להנחיתו בחזרה במועדון.

טוטנהאם פעלה בשלווה ובערמומיות מאחורי הקלעים, ובזמן שהכותרות בתקשורת האנגלית הצהירו על בסיס יומיומי על הסכומים ואורך החוזה העתידי שיונייטד תציע לשחקן בן ה-30, שחקנים מובילים במועדון ששיתפו פעולה עם אריקסן טרם עזיבתו, שוחחו עמו מספר פעמים כדי לשכנעו לשוב לספרס. שיחת הטלפון האחרונה שאנטוניו קונטה עשה לפני המראת הקבוצה למסע המשחקים בדרום קוריאה הייתה לאריקסן, ובה שיתף אותו בכנות בתכניות המקצועיות לעתיד הקרוב, התפקיד ומידת האחריות הרבה שהוא ייעד לדני, ובעיקר תחושת הביטחון הגדולה שהעונה הקבוצה מסוגלת לקזז משמעותית את הפערים ממנצ'סטר סיטי ומליברפול ולאיים על זכייה באליפות.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
אנטוניו קונטה מאמן טוטנהאם. רויטרס
האיחוד עם אריקסן לא יצא לפועל. אנטוניו קונטה/רויטרס

בתקופת כהונתו הארוכה של סר אלכס פרגוסון, מעטות היו הפעמים בהן שחקן מרכזי התחבט בשאלה שכלפי חוץ לפחות נתפסה כרטורית: "האם להצטרף למנצ'סטר יונייטד?". עם זאת, תשע שנים חלפו מאז פרישתו של הסקוטי האגדי, ועל הקווים ב"תיאטרון החלומות" עומד כעת המנג'ר השמיני שמונה לתפקיד מאז (כולל מאמנים זמניים), שינסה להשיב עטרה ליושנה במועדון שנמצא - שוב - בצומת דרכים מקצועית. אריקסן עצמו הוקיר תודה אישית לאריק טן האח, כאשר האחרון אימן את אייאקס ואפשר לדני לשוב ולהתאמן באופן סדיר לאחר שאינטר שחררה אותו בדצמבר האחרון, והחלטתו הסופית להצטרף לשדים האדומים (שסיימו את העונה האחרונה במקום השישי המאכזב בפער של 13 נקודות מהכרטיס לליגת האלופות) לא רק הייתה מלאת רגש או אמפתיה, אלא נבעה מהאמונה הגדולה האישית שלו שבנקודת הזמן הנוכחית הוא מסוגל לשדרג את מנצ'סטר יונייטד במספר היבטים. אריקסן חש כי הוא קיבל הזדמנות שניה לחיות כשהרופאים ייצבו את מצבו בבית החולים בקופנהאגן ביוני 2021, וכעת מאמין כי זכה לצ'אנס שני ממשי במועדון גדול שמתיימר לשוב ולהתחרות באופן האינטנסיבי ביותר, בפרויקט שמובל על ידי מנג'ר חדש עם חזון מודרני.

והייתה דמות נוספת חשובה ביותר שהשפיעה על בחירתו הסופית של אריקסן ביונייטד כיעד הבא שלו: בת זוגו, סברינה קוויסט יאנסן. אריקסן הוא מקור השראה כאדם וככדורגלן: כוכב נבחרת דנמרק, שהעניק לברנטפורד את הדחיפה הנדרשת כדי להבטיח הישארות בפרמיירליג, הוא שחקן מנוסה בנוף הכדורגל האירופי שנדרש לעוצמות פיזיות ומנטליות כדי לשוב ולשחק את המשחק בו הוא מצטיין כבר מעל 12 שנים. אך את המסע המאתגר הוא לא היה יכול לצלוח ללא התמיכה האבסולוטית של סברינה. היא הייתה ביום ההוא באצטדיון 'פארקן' בקופנהאגן וצפתה כיצד בן זוגה ואבי ילדיה, ספורטאי מקצועני עם רקע רפואי ללא רבב, צונח לכר הדשא ומתנדנד בין חיים למוות. זכורים בעיקר רגעי חוסר הוודאות בהם קפטן הנבחרת והאיש שהוגדר כגיבור המרכזי באותו יום מורכב, סימון קיאר, ניסה להרגיע ולנחם את קוויסט יאנסן הנסערת. למרות שאחרי תחילת מסע ההתאוששות אריקסן התחייב בפני קוויסט יאנסן שימיו ככדורגלן הסתיימו, הרצון לשוב למשחק והאישורים הרפואיים שרופאיו סיפקו לו העניקו לאריקסן ביטחון שהסיכונים הבריאותיים הכרוכים בכך מזעריים, אך את האישור הסופי לחתימתו על החוזה בברנטפורד הוא קיבל באופן מוחלט מבת זוגו.

כך קרה גם כאשר המירוץ להחתמת כריסטיאן אריקסן התעצם בחלון ההעברות הנוכחי, ולאור שלל ההצעות המפתות שהונחו על שולחנו, המעבר ליונייטד היה כרוך לא רק בשינוי רף הציפיות מקבוצתו החדשה הנמצאת בתחילת קדנציה של מנג'ר נטול ניסיון בפרמיירליג, אלא גם במעבר משפחתי משמעותי של כ-320 ק"מ צפונה לאיזור בו מעולם לא חיו, בניגוד ללונדון בה גרו שנים רבות.

שחקן נבחרת דנמרק, סימון קיאר עם בת זוגו של כריסטיאן אריקסן, סברינה קביסט. רויטרס
סימון קיאר מנחם את סברינה קוויסט יאנסן לאחר האירוע הבלתי נשכח ביורו 2020/רויטרס

"אריקסן ידחוף את הסגל של מנצ'סטר יונייטד כולו לשיפור!", נכתב באתר הרשמי בהכרזה על החתמתו. בעונת הבכורה של טן האח על הקווים של הקבוצה הלחוצה ביותר בפרמיירליג, שצפתה בשנים האחרונות בפער העצום שהולך ונפער בינה ובין יריבותיה השנואות, ובזמן שעננת עתידו של כריסטיאנו רונאלדו מעלה סימן שאלה על האופן בו הקבוצה תתגבש ותתפקד, צירופו של כריסטיאן אריקסן בעיקר מוסיף ריגוש, ציפייה ואופטימיות גדולה - שלושה אלמנטים שכמעט ולא היו קיימים באולד טראפורד כבר כמעט עשור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully