וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היחידה שמגיע לה אוסקר: מוטי חביב קורא למכבי תל אביב למכור את גלוך לאייאקס

21.7.2022 / 7:00

המומחית מספר 1 בעולם באקזיטים בתחום הספורט יכולה ללטש את היהלום של הצהובים טוב מכולן. רק שלא ישכחו להשאיר לעצמם 50% מערך הכרטיס שלו היום

תיקתקנו: קליפ סיכום היום, 19.7/ספורט1

לקנות את דוידסון סאנשז מאתלטיקו נאסיונאל הקולומביאנית ב-5 מיליון יורו, ולמכור אותו אחרי שנה לטוטנהאם ב-40 מיליון - זו גאונות. לגדל את מתיאס דה ליכט ופרנקי דה יונג ולהעביר אותם ליובנטוס וברצלונה תמורת 150 מיליון יורו - זו מקצוענות, להציב שיא מועדון ברכישת סבסטיאן האלר ב-22.5 מיליון יורו (18.8 מיליון ליש"ט) מווסטהאם ועדיין לעשות עליו אקזיט אחרי שנה וחצי במכירה לדורטמונד ב-31 מיליון יורו - זו בלי ספק אומנות.

מאחורי המספרים הדמיוניים האלה, וזוהי כמובן רק רשימה חלקית, עומדת אלופת הולנד, אייאקס, המומחית מספר 1 בעולם באקזיטים בתחום הספורט. העובדה שהיקף ההכנסות שלה ממכירות שחקנים בשנים האחרונים קרוב מאוד לחצי מיליארד יורו (!) מבהירה שכן, היא עושה נכון את מה שאחרות לא מצליחות לעשות. וכן, וזה לא משפיע על ההישגים הספורטיביים שלה.

בשלוש השנים האחרונות הניפה שלוש פעמים את צלחת האליפות וחגגה פעמיים עם הגביע, ובכלל היא שיאנית זכיות האליפויות בהולנד עם 36 צלחות. ועוד משהו שמלמד על ההתנהלות הנכונה שם: ביוהאן קרויף ארנה יש 55 אלף מושבים - 50 מהם נמכרים לפני תחילת העונה. וזה לא משנה אם משחקים נגד אמן, זוולה, אוטרכט או להבדיל פיינורד - האצטדיון יהיה סולד אאוט.

פרנקי דה יונג, מתייס דה ליכט ב-2019. VI Images, GettyImages
קצרו תארים ונמכרו ב-150 מיליון יורו. דה ליכט ודה יונג/GettyImages, VI Images

בימים האחרונים הוזכרה שמה של "קבוצת היהודים" ההולנדית בעקבות המכירה של הבלם ליסנדרו מרטינס למנצ'סטר יונייטד. נכון, מדובר בבלם. נכון, מדובר בשחקן בן 24, אבל העובדה שעד היום נטל חלק רק במשחק קופה אמריקה אחד ובעוד שני חלקי משחקים ושני משחקים מלאים במוקדמות גביע העולם עם מדי התכלת לבן של נבחרתו, מסבירה את המעמד שלו בנבחרת. ובכל זאת, שימו לב טוב, בכל זאת הוא נמכר לשדים האדומים ב-57.4 מיליון יורו לפני בונוסים שמובטחים לאייאקס בעקבות הישגים. לפי הערכה מדובר בבונוסים בסדר גודל של עוד 10 מיליון יורו. אז 67 מיליון על שחקן שאייאקס שילמה 7 מיליון לקבוצה שאולי לא שמעתם עליה בארגנטינה, דיפנסה ג'וסטיקה, ב-2019. מרטינס הוא שחקן העורף היקר ביותר שנקנה הקיץ בפרמייר ליג והוא השני בתולדות המועדון אחרי הארי מגווייר.

המעבר הזה מזכיר כמובן את המעבר של הקשר דוני ואן דה בייק לפני שנתיים, מאייאקס למנצ'סטר יונייטד ב-39 מיליון יורו. הוא לא הצליח להטביע חותם במנצ'סטר, באמצע העונה שעברה הושאל לאברטון, וגם שם לא שכנע, אבל המיליונים כבר מזמן בחשבון הבנק של אייאקס.

לפני שנגיע לעיקר, לזווית הישראלית בסיפור ההצלחה של אייאקס, נזכיר בקטנה שהעונה נמכר ראיין חראבנברח לבאיירן ב-18.5 מיליון יורו, לפני שנתיים צ'לסי העבירה 40 מיליון עבור חאכים זייש. שארבע שנים קודם לכן הגיע מטוונטה אנסחדה ב-11 מיליון והקח/תן שבטח יעלה אצלכם חיוך: מכירת דייבי קלאסן לאברטון ב-27 מיליון יורו ורכישה כעבור שלוש שנים ב-11 מיליון מברמן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אוסקר גלוך שחקן מכבי תל אביב. אריאל שלום
איך להשיג את המקסימום? אוסקר גלוך/אריאל שלום

מגיע לאייאקס אוסקר? בוודאי שמגיע, ואני מדבר על אוסקר גלוך. לא יודע אם מכבי תל אביב ביקשו עבורו 10 מיליון יורו, או שאייאקס הציעה 10 מיליון, מה שברור מעל לכל ספק שאם מכבי תל אביב רוצה להשיג את המקסימום מהכישרון הצעיר היא פשוט צריכה לתת אותו לידי המומחים, להשאיר לעצמה אחוזים (גבוהים) ולצחוק כל הדרך אל הבנק אולי כבר בעוד שנה.

אף קבוצה בעולם לא תשלם סכומי עתק לקבוצה ישראלית, ומנגד כל קבוצה מהטופ העולמי כן תהיה מוכנה לפתוח את הארנק ולשלם לאייאקס על כישרון כזה. אצלנו הוא "ילד", בהולנד יליד 2004 כמו גלוך הוא שחקן לגיטימי בליגה הראשונה. יכול להיות שהוא אוצר, אולי יהלום, אבל צריך ללטש אותו במלטשה שיודעת את העבודה, ואין מועדון טוב מאייאקס כדי לעשות זאת.

לא חשוב מה תהיה התמורה, אם מכבי תל אביב תשאיר אצלה 50% מערך הכרטיס שלו היום, היא תברך אותי מחר.

  • עוד באותו נושא:
  • מוטי חביב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully