וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכר לוחץ: מכבי חיפה תמצה את המו"מ עם פלאניץ' לפני שתסכים למכור אותו

17.7.2022 / 7:00

הירוקים לא מתכוונים להתחרות בסכומים שא.א.ק אתונה מציעה, אבל המאמן העביר מסר להנהלה ובקבוצה יעשו הכל כדי להשאירו. בקבוצה לא אהבו את התנודות ביכולת מול באר שבע, צ'יבוטה התאכזב אחרי שלא נכלל בסגל. הופשרו כרטיסים לאולימפיאקוס ברביעי

תקציר: מכבי חיפה - הפועל באר שבע 4:3/ספורט1

1. אכזבה גדולה במכבי חיפה אחרי ההפסד אמש (שבת) להפועל באר שבע במשחק אלוף האלופים. הירוקים רצו מאוד לשמור על התואר ולכן המאמן ברק בכר החליט לעלות כמעט עם כל ההרכב החזק שאמור לרוץ העונה, אבל זה לא הספיק וכמו בגמר הגביע לפני חודש וחצי, גם הפעם האלופה הפסידה ליריבה מהדרום בדו קרב פנדלים.

בחיפה התאכזבו בעיקר מכך שלא "גמרו" את המשחק כבר במחצית הראשונה למרות כמה הזדמנויות טובות, ואיפשרו לבאר שבע לחזור למשחק במחצית השנייה. "הייתה מחצית ראשונה נהדרת והיינו צריכים להכריע את המשחק. במחצית השנייה הייתה דעיכה ואנחנו מאוכזבים מאוד", הודה בכר, וגם אחד השחקנים אמר דברים ברוח דומה: "המחצית הראשונה עבדה בדיוק לפי התוכנית, אבל במחצית השנייה כאילו לא עלינו למשחק. אסור שזה יקרה במהלך העונה. הפסדנו את התואר ואת המשחק יותר ממה שבאר שבע ניצחה אותו".

למרות ההפסד, בחיפה החמיאו לכמה שחקנים בראשם עלי מוחמד שהיה מצויין. מוחמד ראה את נטע לביא מועדף על פניו במחנה האימונים ויודע היטב שעם שישה זרים מובילים, אחד יצטרך להישאר העונה על הספסל במשחקי הליגה. אתמול הוא אותת לכולם עם יכולתו הטובה, והראה שיהיה קשה לוותר עליו. גם לביא זכה למחמאות ועושה רושם שהוא לאט לאט חוזר לכושרו הטוב. דולב חזיזה הוחלף במחצית כדי לקבל מנוחה, אך הציג גם יכולת טובה. בניגוד לפרנצזדי פיירו שהתקשה להיכנס למשחק ואף החמיץ פנדל, הזרים החדשים דניאל סונדגרן ופייר קורנו זכו למחמאות גדולות. "צריך לחכות עם המסקנות לגבי כל השחקנים", התעקש בכר, "גם המגנים שהיו טובים עוד יצטרכו להוכיח הרבה".

עומר אצילי, מכבי חיפה. מאור אלקסלסי
שילמו מחיר על ההחמצות בחצי הראשון. אצילי/מאור אלקסלסי

2. לצד המשחק אתמול ולפני צמד המפגשים עם אולימפיאקוס, בחיפה מתעסקים גם בסוגיית העתיד של בוגדן פלאניץ' בקבוצה. אמש בישר הפרשן ומאמן העבר שלמה שרף שבשיחה עם יעקב שחר, הוא שמע מהבעלים שיהיה קשה להשאיר את הבלם הסרבי בקבוצה בקבוצה לאור ההצעה מא.א.ק אתונה. פלאניץ' אכן קיבל הצעה מרשימה שאמורה לשדרג את שכרו לכ-700 אלף יורו לעונה. הירוקים נמצאים כבר זמן מה במגעים עם הבלם הסרבי להארכה ושדרוג של חוזהו, אבל הסכומים שהוצעו לו נמוכים משמעותית. פלאניץ אמר אמש למקורביו שהוא רוצה להישאר בישראל ומעדיף להמשיך בחיפה, אבל גם במועדון מבינים שההצעה מיוון עשויה לגרום לו לעזוב.

בחיפה גיבשו החלטה עקרונית גם בנוגע לגובה הפיצוי שיקבלו מא.א.ק אתונה במקרה של עסקת העברה של פלאניץ'. בניגוד לדיווחים בחו"ל, ההצעה שהוגשה לחיפה על ידי היוונים היא על סך של מיליון יורו. בחיפה הבהירו לקבוצה מאתונה שלא יקבלו כעת הצעה על הבלם אלא אם יממשו את סעיף השחרור בו הוא מחזיק. לפלאניץ' סעיף לפיו כל קבוצה שתשלם 1.8 מיליון יורו תמורתו, תוכל לרכוש אותו. רק אם יתברר אחרי המשחקים נגד אולימפיאקוס שפלאניץ' לא מסכים בשום אופן להאריך את החוזה, חיפה תסכים למכור אותו בסכום נמוך יותר מ-1.8 מיליון יורו.

מי שנמצא בסוד העניינים הוא ברק בכר, שמנסה להביא לכך שפלאניץ' יישאר והעביר את המסר הזה להנהלה. בכל מקרה, הקבוצה תקיים פגישת הבהרה עם הבלם ועם נציגיו אחרי צמד המשחקים נגד אולימפיאקוס. "אם א.א.ק תשלם 1.8 מיליון ובוגדן ירצה לעזוב, אז הוא שלהם ואין לנו מה לעשות עם זה", אמרו בחיפה. "המטרה שלנו היא להחתים אותו על חוזה חדש ושהוא יישאר כאן".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
שחקן מכבי חיפה בוגדן פלאניץ'. מאור אלקסלסי
בכר מפעיל לחץ על ההנהלה. פלאניץ'/מאור אלקסלסי

3. לפני כחצי שנה התנהל פסטיבל סביב חתימתו של מאוויס צ'יבוטה בקבוצה. בחיפה חיפשו שחקן שובר שוויון בחלון ההעברות של ינואר ועשו מאמצים גדולים כדי להנחית את שחקן הכנף, אבל בינתיים הוא מתקשה לעמוד בציפיות.

צ'יבוטה ציפה לעשות קפיצת מדרגה העונה ובמשחקי האימון בארץ אף פתח בהרכב, ושחקנים בקבוצה העידו שהוא נמצא בכושר טוב מאוד. אתמול עוד היה נראה שיקבל צ'אנס בהרכב כדי להעניק מנוחה לדולב חזיזה או עומר אצילי, אבל בהתכנסות בבית המלון התבשר צ'יבוטה שהוא כלל לא בסגל. לפחות בנקודת הזמן הזו, בכר מעדיף את אצילי, חזיזה ודין דוד לפני צ'יבוטה בעמדות הכנפיים.

צ'יבוטה נראה אתמול מאוכזב מאוד מההחלטה שלא להכלילו אפילו בסגל. "ברק ייאלץ להתמודד העונה הרבה עם החלטות לא פשוטות בקביעת הסגל, אבל רצינו סגל גדול ואיכותי וזה חלק מזה", אמרו בקבוצה. היום תיבדק חומרת הפציעה של מחמוד ג'אבר. הקשר סובל מכאבים באזור מפרק האגן ובקבוצה מקווים מאוד שיהיה כשיר לאולימפיאקוס.

אגב, מכבי חיפה הודיעה היום על הפשרת 3,000 כרטיסים נוספים לטובת אוהדי הקבוצה למשחק ביום רביעי נגד אולימפיאקוס. היוונים הודיעו שלא צפויים להגיע אוהדים מטעמם ואופ"א נענתה בחיוב לבקשת הקבוצה לפתוח את יציע האורחים (K).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully