וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היה טוב וטוב שהיה: דורטמונד התחזקה למרות עזיבת ארלינג הולאנד

12.7.2022 / 14:30

הכוכב הנורבגי נמכר, אך שני חלוצים מצוינים הוחתמו במקומו ויש גם שני בלמים חדשים, שבכלל היו אמורים לשחק בבאיירן מינכן. עם מאמן ומנהל ספורטיבי חדשים שצמחו במערכת, בורוסיה משדרת אופטימיות. האם זה יספיק לקטיעת ההגמוניה של האלופה, שבינתיים נראית בכאוס?

תיקתקנו: קליפ סיכום היום, 11.7/ספורט1

"אנחנו יכולים להיות מרוצים מאוד ממה שעשינו בחלון ההעברות", אומר מאטס הומלס. הבלם המוביל של בורוסיה דורטמונד היה מאושר לחזור לאימונים אחרי שהחמיץ את השבועות האחרונים של העונה החולפת בגלל פציעה, וטוען כי הוא חזק ורענן לקראת האתגר החדש בגיל 33, אבל הוא שואב אופטימיות בעיקר מהשינויים בסגל הצהוב-שחור, וזה לא דבר של מה בכך כאשר לוקחים בחשבון שהקבוצה איבדה זה עתה את הכוכב הגדול ביותר שלה.

ארלינג הולאנד אכן יחסר לאוהדים והוא הותיר זיכרונות נהדרים אחרי שכבש 86 שערים ב-89 משחקים בכל המסגרות במהלך שנתיים וחצי, אך עזיבתו הייתה צפויה - וזו מילת המפתח. הסקורר הנורבגי דאג להכניס בחוזהו סעיף שחרור נמוך מאוד במונחים של השוק הנוכחי, רק 60 מיליון יורו. מנצ'סטר סיטי שמחה לנצל אותו, אבל היה לכך - באופן פרדוקסלי למדי - גם יתרון עבור דורטמונד עצמה. המהלך התבצע בתחילת הקיץ, ללא דרמה כלשהי וברוח טובה. מכיוון שההנהלה ידעה מראש על העתיד להתרחש, היא התכוננה באמצעות ניהול משא ומתן שקט ומסודר עם רד בול זלצבורג לגבי החתמתו של קארים אדיימי.

למעשה, הגעתו של החלוץ בן ה-20, שמוגדר ככוכב העתיד של נבחרת גרמניה ומשתייך אליה כבר בהווה, הוכרזה עוד במאי, לפני תום העונה הקודמת. הדבר שידר מסר ברור לאוהדים ולמועדון כולו: הכל בשליטה. העובדה שאדיימי הוא יליד מינכן שלמד עד גיל 10 באקדמיה של באיירן ושוחרר בגלל חוסר משמעת לכאורה, רק הוסיפה טעם פיקנטי למהלך. כי הרי באיירן הביעה בו עניין לא מבוטל כאשר החל לזהור בליגה האוסטרית ובליגת האלופות, במיוחד אחרי המפגש הישיר ביניהן בשמינית הגמר בפברואר, והוזכרה בתקשורת הבווארית כמועמדת לנצח במירוץ. בפועל, לא היה לה סיכוי, ואדיימי סבר כי עתידו המקצועי והחברתי יהיה קל הרבה יותר בדורטמונד. במדי בורוסיה לא יהיו לו משקעי עבר, וחשוב מכך - הבמה פנויה. לעומת זאת, רוברט לבנדובסקי היה עלול לחסום אותו לחלוטין באליאנץ ארנה.

טוב, במאי עדיין לא הייתה ידועה עוצמת המלחמה אליה התדרדרו לאחרונה החלוץ הפולני ואלופת גרמניה - וזה בדיוק הצד השני של המטבע. מכיוון שבחוזהו של לבנדובסקי אין סעיף שחרור כלשהו, יכולה באיירן לדרוש כי ימלא אותו עד תום, אבל במקרה שלה הייתה זו מלכודת. אנחנו כבר באמצע יולי, והאלופה עדיין לא יודעת כיצד ייראה הסגל שלה בעונה הבאה. היחסים עם הכוכב הגדול הגיעו לשפל מחפיר, וגם את סרג' גנאברי מאיימת ההנהלה להושיב ביציע אם לא יחתום על חוזה חדש. באופן כללי, לא קשה להבחין בזלזול ובגישה הלקויה של הבוסים כלפי השחקנים, וזו הסיבה המרכזית לכך שהם בורחים משם. ניקלאס זולה קיבל את ההחלטה הזו כבר באמצע העונה החולפת - וחתם בדורטמונד.

קארים אדיימי שחקן נבחרת גרמניה. Robbie Jay Barratt - AMA, GettyImages
התשובה שדורטמונד הכינה לעזיבת הולאנד. אדיימי/GettyImages, Robbie Jay Barratt - AMA

גם הבאתו של בלם הנבחרת בהעברה חופשית היא הצלחה לא מבוטלת מבחינת בורוסיה. אנשי באיירן ניסו להמעיט בערכו אחרי עזיבתו, ואף פרסמו ביקורת גלויה על משקל עודף לכאורה, אבל השחקנים הבכירים דווקא הביעו צער על עזיבתו, ולא במקרה. מנואל נוייר קבע: "זה מתסכל. הוא שחקן חשוב מאוד בהגנה שלנו ואין ספק שהוא יחסר לנו מאוד". גם המאמן יוליאן נאגלסמן לא היה מרוצה מההתפתחות, בלשון המעטה. מנגד, דורטמונד החלה בניסיון לפתור את המצוקה במרכז ההגנה, שם נאלצה לעתים לשתף שחקנים שלא ענו על הציפיות, כמו דן-אקסל זגאדו הצרפתי, ששוחרר כעת בתום חוזהו.

תהליך השדרוג הזה צבר תנופה גדולה מאוד במאי, כאשר דורטמונד החתימה את הכישרון ההגנתי הגדול ביותר בגרמניה, שאמור להנהיג את העורף בנבחרת בעשור הקרוב. ניקו שלוטרבק, לדעת רבים הבלם הטוב ביותר בבונדסליגה בעונה החולפת במדי פרייבורג, הצהיר באמצע העונה החולפת כי מטרתו היא "לשחק בקבוצה הטובה ביותר במדינה". פרשנים ראו בכך רמז למעבר מתקרב לבאיירן, אולם היהלום בן ה-22 העדיף דווקא את דורטמונד, וצורף תמורת 20 מיליון יורו בלבד - סכום שעשוי להתברר כמגוחך באופן קיצוני לנוכח הפוטנציאל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ניקו שלוטרבק שחקן בורוסיה דורטמונד. אתר בורוסיה דורטמונד, אתר רשמי
מהבלמים הטובים בגרמניה. שלוטרבק במעמד החתימה/אתר רשמי, אתר בורוסיה דורטמונד

את שלוטרבק הציג בגאווה בעת החתימה סבסטיאן קל, והיה זה סמלי כי הוא עצמו עבר מפרייבורג לדורטמונד על תקן כשרון צעיר ענק, 20 שנה קודם לכן. פציעות מנעו מקל, שהיה הן בלם מחונן והן קשר מרכזי דומיננטי ואלגנטי, לממש את מלוא הפוטנציאל, אבל הוא עדיין היה בסגל גרמניה בשני מונדיאלים ב-2002 וב-2006, והפך עם השנים לאייקון בבורוסיה, גם אם לא תמיד היה כשיר בשנים האחרונות לקריירה. אחרי שתלה את הנעליים, הוא נותר במערכת, מילא תפקידים שונים בהנהלה, ובתחילת 2021 הוכרז כי יחליף את מיכאל צורק הוותיק בקיץ הנוכחי. זו הייתה הדרך המושלמת להעביר את השרביט ולהכין את קל לאתגר החדש שלו. צורק, שהיה במועדון במשך 44 שנים מאז הגיע כילד קטן לאקדמיה ב-1978, ערך לו חפיפה יסודית ואף זז הצידה כדי לאפשר לו להציג את שחקני הרכש עוד כשהיה שם בעצמו.

בינתיים נסגרה עוד במהלך כהונתו של צורק ההחתמה המסקרנת של סליח אוזג'אן, קשר גרמני ממוצא טורקי שגדל בקלן, עשה התקדמות מרשימה מאוד בשנה האחרונה וחתם בדורטמונד תמורת 5 מיליון יורו בלבד. שחקן בן 24 שיודע למלא מגוון תפקידים במרכז המגרש ולא מיועד מלכתחילה להיות באנקר בהרכב, הוא תוספת כוח משמעותית לרוטציה, והדבר אפשר לשחרר לדרכו את אקסל ויטסל הבלגי, שחתם לאחרונה באתלטיקו מדריד. בדורטמונד מקווים שהשינוי הזה ימשיך את מגמת הרענון המבורכת בסגל.

לפני סוף מאי התקבלה גם הבחירה להיפרד מהמאמן מרקו רוזה בתום עונה אחת בלבד. היו שהציגו זאת כפיטורים, בעוד המועדון ניסח זאת כ"החלטה הדדית לאור חילוקי הדעות שהתגלו בישיבת סיכום העונה". כך או כך, יש כאן ניסיון לפתוח דף חדש, גם אם רוזה - בוגר מיינץ וחניכו הישיר של יורגן קלופ, שהיה אמור להפוך לממשיך דרכו - לא נכשל בתפקיד, בוודאי לא באופן מוחלט. הקדנציה שלו פשוט הייתה חלקה הרבה פחות מהמצופה וגם לא יציבה מספיק, בעוד על הקווים התחמם במשך השנה אדין טרזיץ' בן ה-39.

האיש שהחליף את לוסיאן פאברה באופן זמני בשלהי 2020/21 וזכה בגביע, היה פופולרי בחדר ההלבשה, אבל ההנהלה היססה לתת לו את המושכות לאור גילו הצעיר. לפני שנה הומצא עבורו תפקיד חדש של מנהל טכני על מנת לשמור אותו במועדון ולא לאפשר לו לעזוב לקבוצות שהביעו בו עניין. עם זאת, אופציית העזיבה תמיד הייתה על הפרק, והיא נלקחה בחשבון כאשר היה צורך להעריך את סיכויי ההצלחה של רוזה בעתיד. היו"ר האנס-יואכים ואצקה חש כי לטרזיץ' יש פוטנציאל גבוה יותר, וכעת נותר רק לראות אם ההימור הזה יצדיק את עצמו. דבר אחד בטוח - בשלב ראשון, הקהל והשחקנים יהיו מאחוריו.

אדין טרזיץ' מאמן בורוסיה דורטמונד. רויטרס
לפחות בהתחלה, הקהל יהיה מאחוריו. טרזיץ'/רויטרס

האכזבה הגדולה ביותר בעונה שעברה הייתה ההדחה בשלב הבתים בליגת האלופות, בקמפיין שכלל צמד תבוסות לאייאקס - 4:0 באמסטרדם ו-3:1 בגרמניה. סבסטיאן האלר, שכבש 11 שערים במפעל, מצא את הרשת בשני המפגשים מול הצהובים-שחורים, והוא מכיר היטב את הליגה הגרמנית אחרי ששיחק בפרנקפורט בין 2017 ל-2019. הצרפתי בן ה-28 נמצא בשיא הקריירה אחרי עונת מזהירה במדי אלופת הולנד, והחתמתו תמורת 31 מיליון יורו, שנסגרה בשבוע שעבר, עשויה להשלים את בניית הסגל לקראת העונה החדשה.

ואולי סעיף השחרור של הולאנד לא אפשר לדורטמונד לקבל את ערכו האמיתי, אבל הם השתמשו בכסף כדי לקבל שני חלוצים מצוינים במקומו. האלר ואדיימי יכולים למלא כל אחד לחוד את המשבצת שפינה הנורבגי, אבל הם גם מסוגלים בהחלט לשתף פעולה ביחד - בעיקר כי אדיימי הוא שחקן התקפה נייד במיוחד, שעשוי להיות יעיל מאוד גם בשני האגפים.

אז עכשיו יש להם חודש שלם על מנת להתכונן לשריקת הפתיחה, והסגל החדש נראה חזק ומבטיח יותר בהשוואה לעונה הקודמת, בעוד באיירן עדיין מנסה לפתור מספר בעיות ומשדרת כאוס, למרות ההחתמה המזהירה של סאדיו מאנה מליברפול. אין ספק שהומלס צודק. דורטמונד יכולה להיות מרוצה מאוד ממה שקרה עד עכשיו. האם זה יספיק כדי לקטוע את רצף האליפויות של הבווארים ולהשאיר אותו על 10? זו השאלה הגדולה והמרתקת של העונה החדשה בבונדסליגה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully