וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית"ר ירושלים קיבלה ארכה להעברת תקציב עד ה-10 באוגוסט

25.7.2022 / 11:55

הדיון המכריע בנוגע לירידת הליגה של בית"ר הסתיים בפשרה: הקבוצה מהבירה קיבלה עוד ארכה - בתנאי שלא תעתור לבית משפט אזרחי. נציג ההתאחדות: "זאת נקודת האיזון הנכונה לכולם". יונגר שייצג את הקבוצה הזהיר: "אם בית"ר תרד, זה יהיה אירוע רב נפגעים"

תיקתקנו: קליפ סיכום היום, 25.7/ספורט1

בית"ר ירושלים לא יורדת ללאומית - לפחות בינתיים. בדיון המכריע הבוקר (שני) בבית הדין העליון של ההתאחדות לכדורגל, סוכם כי הקבוצה מהבירה תקבל ארכה נוספת להעברת תקציב עד ה-10 באוגוסט. אם תירכש על ידי ברק אברמוב ותעמוד בלוח הזמנים, היא תישאר בליגת העל. במסגרת הדיון, הסכימה בית"ר שה-10 באוגוסט יהיה הדדליין האחרון בהחלט מבחינתה, ושאחרי ההכרעה בדיון הבא היא לא תעתור לבית משפט אזרחי בניסיון להרוויח זמן.

כזכור, ברק אברמוב הביע התעניינות ברכישת המועדון מידיו של משה חוגג אבל נתקל בשלל קשיים בירוקרטיים. אתמול נראה היה שהושגה פריצת דרך אחרי שהמו"מ לרכישת בני יהודה מאברמוב התקדמה, אבל דרישה חדשה של המשטרה לקבל מהבעלים המיועד ערבויות בסך של 11 מיליון שקלים, הובילו לקיפאון מחודש. כעת לקבוצה ניתן מעט אוויר כדי להתניע את התהליכים מחדש, ולקוות שהם יניבו את התוצאה הרצויה.

כך זה קרה, דקה אחרי דקה.

אבי לוזון, יצחק יונגר, אמנון סטרשנוב בדיון על הורדת בית"ר ירושלים. קובי אליהו
יש הסכמה, בערך. יונגר, סטרשנוב ואבי לוזון, היום/קובי אליהו

12:32: הדיינים מסרו את החלטתם, וקיבלו את ההסדר שהוסכם על ידי כל הצדדים. לבית"ר תינתן האפשרות להעביר תקציב עד ה-10 באוגוסט בשעה 12:00.

11:55: הושגה הסכמה בין כל הצדדים על הצעת הפשרה: בית"ר תקבל ארכה נוספת עד ה-10 באוגוסט, ותתחייב לא לעתור לבית משפט אזרחי לאחר מכן. בפרק הזה הזה היא תנסה להשיג את כל האישורים הנדרשים כדי לעבור לידיו של ברק אברמוב או לידיהם של האמריקאים. כעת הדיינים צריכים לאשר את ההסכם.

11:48: יצחק יונגר, נציג בית"ר, מביע הסכמה למתווה המסתמן. "ה-10 באוגוסט הוא תאריך מידתי וראוי. לגבי הדרישה לא לפנות לבתי משפט, אני אזדקק לכמה שעות כדי לחזור עם תשובה. מה שכן, אני רוצה שתהיה לנו אפשרות לחזור לבית הדין העליון אם נזדקק לעוד יום או יומיים".

11:45: אחרי שהמנהלת נתנה את הסכמתה להארכת הדדליין, גם סיגלית סייג מצדדת בהענקת ארכה נוספת עד ה-10 באוגוסט. "אנחנו נצטרך לעבוד לילות כימים כדי לעמוד בלוחות הזמנים האלה. אם מדובר בעסקת אברמוב, צריך לאשר את בני יהודה בלאומית, לאחר מכן רוכש לבני יהודה ורק אז תתכנס ועדה להעברת הזכויות בבית"ר, אם וכאשר. זה ריאלי לעמוד בזה, אם נבטל את כל החופשות במשרד. אבל הכל צריך לקרות עד ה-10 לאוגוסט", אמרה.

11:30: הבאה בתור להעיד הייתה יו"ר הבקרה לרשות התקציבים, סיגלית סייג, שתחילה סקרה את רצף האירועים בבית"ר. "נזכיר שעוד בעונה הקודמת כשהחלה כל הפרשה של חוגג, יונגר נכנס לתמונה ומאז הבקרה נכנסה לפיקוח צמוד יותר סביב הבראה, קיצוצים, שחרורים, צמצום הוצאות ועוד", אמרה. "הקבוצה סיימה את העונה, שילמה את השכר לכל בעלי התפקידים ועמדה כמעט בכל היעדים של תכנית ההבראה. זה היה הישג גדול".

סייג הוסיפה: "צפינו שיהיה צורך בהיערכות מוקדמת של בית"ר הקיץ, הקבוצה עמדה בצעדים והתראות שלנו מוקדם יותר מהרגיל כי המצב שלה שונה מאחרות. התקנונים מאפשרים לא להעביר תקציב בגביע הטוטו, ומבחינת בית"ר לעלות עם הנוער עד שיאושר תקציב. אם יהיו בעלים חדשים והקהל יפסיק את החרם, הפער של בית"ר להעברת התקציב יקטנו, החרם הוא מול חוגג. ייאמר לזכותו של עו"ד יונגר שהוא מגדיר הכל בזהירות ודברים כהווייתם ומנסה להוכיח התקדמות, אז אמרנו שאפשר לתת את ההזדמנות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

11:24: עמית פינס הבהיר שהמנהלת מוכנה להאריך את הדדליין של בית"ר עד ל-10 באוגוסט. "יש טוויסט בעלילה", הסביר, "מנהלת הליגות יודעת לנווט את הספינה ברמה התחרותית והם נתנו לנו עמדה. עמדת המנהלת הראשונה הייתה עד ה-30 ביולי, אך לצורך הערעור הזה הם שוחחו איתי הבוקר ואמרו שהמועד האחרון מבחינתם הוא ה-10 באוגוסט, כולל כל הערכאות והדיונים, ועם זה הם יידעו איך להתנהל".

לדבריו, "אם יונגר יגיד שאם הוא מקבל את הסעד הזה עד ה-10 באוגוסט הוא יצטרך להתחייב שלא לפנות לבית משפט. לכן אני מציע שאם מאזנים את כל האינטרסים, אם תהיה התחייבות שהערכאה הזאת היא סוף פסוק, אם הוא מוכן לקחת עליו את ההתחייבות - זאת נקודת האיזון לכולם"

11:10: נציג ההתאחדות עמית פינס אמר: "הטענות של מכבי פתח תקוה לא רלוונטיות, קרה אירוע חיצוני עם משה חוגג שטרף את הקלפים. יחד עם זאת מגיע להם לדעת לאיזה ליגה להתכונן, מדובר בקבוצה לא פחות חשובה בליגת העל. בית"ר הגישה ערעור לקבל ארכה נוספת, ולא הלכה מאז צעד קדימה אלא שניים אחורה. הדרישה של המשטרה לערבות של 11 מיליון פשוט מטרפדת את העסקה, זה תנאי שהמשטרה דורשת ויידרש מכל רוכש אפשרי. לא ברור מה יקרה עם זה בבית משפט, זאת דרישה אולי בלתי הגיונית של המשטרה, אבל דברים ייקחו זמן ביותר מערכאה אחת ולא מדובר במשהו שקל לפתור אותו".

פינס הוסיף: "מצבה של בית"ר שונה ממצב רגיל, היא כקבוצה ללא בעלים, באמצעות נאמן. לחוגג אין רצון או יכולת לתמוך בקבוצה, היא לא יכולה להעביר תקציב. כל הביצים נמצאות בסל של אברמוב, אני לא מאמין באופציית האמריקאים. בסופו של דבר ההחלטה שבית הדין יצטרך לקבל הוא מהו קו פרשת המים, מהו זמן סביר לפני תחילת הליגה, מה החשיבות של גביע הטוטו. למען ההגינות אני אומר שבשנה שעברה גם לאחר שהחל גביע הטוטו, אושר להפועל איכסל על ידי בית המשפט להציג בטוחות והיא לא עשתה זאת".

10:56: אבי לוזון ונציג מכבי פתח תקוה בדיון עו"ד ניר ענבר הוזמנו לדבר. כידוע, אם בית"ר תרד לליגה הלאומית המרוויחה העיקרית תהיה מכבי פתח תקוה שתחזור לליגה הבכירה. ענבר אמר: "לא שמענו שום דבר חדש מעו"ד יונגר, הבקשה שלו חסרת עילה חוקית, נראה שהוא מבקש ארכה רק כי מגיע לבית"ר. הוא מדבר על כר הדשא, מכבי פתח תקוה עמדה בתקנון בעונה האחרונה ובית"ר לא". לוזון התפרץ לדברים והטיח באנשי בית"ר: "אתם קיצצתם 25 אחוז מהשכר, אנחנו 30 שנה לא היינו במצב הזה. מכבי פתח תקוה מנוהלת היטב 30 שנה, מעולם לא היו קיצוצים, פירוק או משהו דומה, מעולם לא הגענו לשם. אנחנו מייצרים שחקנים לכדורגל הישראלי". סטרשנוב נזף בלוזון ואיים להוציא אותו מהדיון.

ענבר המשיך: "אף קבוצה לא ביקשה להעביר זכויות עד עכשיו, גם בבני יהודה לאברמוב יש בעיות ואין שום הצהרה ממנו, חודש לא זז כלום. כששוקלים את אותם אינטרסים ואף צד לא רואה סיכוי סביר להעברת הזכויות בקרוב, אז האינטרסים של מכבי פתח תקוה הם כבדי משקל. שיקולים של צדק והוגנות, שיקולים מוסדיים ושיקולים ארגוניים מחייבים לדחות את הבקשה של בית"ר".

עמית פינס היועץ המשפטי של ההתאחדות לכדורגל בדיון על הורדת בית"ר ירושלים. קובי אליהו
ההתאחדות מציעה פשרה. עו"ד עמית פינס/קובי אליהו

10:55: סטרשנוב שוב הטיח ביונגר: "אתה בא אליי עם אם ואם ואם, אם היית בא ואומר שבתוך שבוע זה ייפתר זה משהו אחר, אבל אני לא רואה את זה קורה". יונגר השיב: "מי שבא והעמיד קבוצה כמו בני יהודה יאושר גם כבעלי בית"ר. הגענו להסכמות כמעט על הכל, למעט עניין המשטרה ועוד חצי מחלוקת שאנחנו מעריכים שתיפתר. במקביל האמריקאים בזמן בדיקת נאותות, דברים לוקחים זמן, הם מתקדמים, מעבירים חומרים כל הזמן".

10:50: יונגר הסביר לדיינים: "אם חלילה בית"ר תרד, זה יהיה אירוע רב נפגעים. יש עד היום תביעות במיליונים על כך שהפועל תל אביב ירדה. פירוק לא מביא כסף, רק גורם נזק לאנשים. אני מציע לנשוך שפתיים ולעשות מאמץ לעזור. ביקשתי ארכה עד ה-15 באוגוסט, וברור שיש לזה סוף, זה ייגמר מתישהו - אבל צריך לזכור שאם בית"ר תרד, יהיה גם נזק לקבוצות הקטנות. הרי בית"ר מייצרת הכנסות". לדבריו, "בית"ר לא תרד ללאומית, היא לא תעמיד תקציב ללאומית ותרד לליגה א'. הפועל תל אביב העבירה תקציב בעונה שעברה ב-20 באוגוסט, לא מעט קבוצות קיבלו ארכות, אי אפשר להפלות את בית"ר לרעה".

10:45: הדיין אמנון סטרשנוב הטיח ביונגר: "שכחת את הוועדה להעברת זכויות. אתה אומר אם ואם ואם, אבל צריך להעביר כאן שתי קבוצות". בתגובה אמר יונגר: "ההכרעה צריכה להיןת על כר הדשא. בית"ר נשארה בליגה במסע הירואי, צריך לתת אפשרות שכמה שיותר יוכרע על כר הדשא. ככה זה צריך להיות".

אבי לוזון האיש החזק של מכבי פתח תקוה בדיון על הורדת בית"ר ירושלים. קובי אליהו
יחזור לליגה הבכירה? אבי לוזון/קובי אליהו
עו"ד יצחק יונגר הנאמן של בית"ר ירושלים. קובי אליהו
"בית"ר מתנהלת באופן הכי מסודר שנתקלתי בו". יונגר בדיון, היום/קובי אליהו

10:40: יונגר על הסטטוס של מכירת בני יהודה מידיו של ברק אברמוב: "אתמול הייתה פגישה של
שש שעות בה הייתה התקדמות גדולה, ואותה קבוצה ביקשה 24 שעות להבין את המספרים ולתת תשובה. גם האמריקאים רוצים לדעת מה קורה עם אברמוב. אם נראה שזה לא הולך איתו, נשקול להעביר את המנדט לקבוצה שלהם. יש עוד אופציות של גורמים שמוכנים לעזור ולקבל על עצמם את האחריות, בתנאים המגבילים".

10:36: יונגר הבהיר בפני הדיינים מה הסטטוס הנוכחי של מכירת המועדון: "קבוצה אחת שמתעניינת היא של ברק אברמוב וקבוצה שניה היא קבוצת אמריקאים יחד עם אוהדים. כולם בודקים את המספרים, עורכים בדיקות ועובדים על הפרטים. שלחנו הסכם מול אברמוב, אנחנו מתנהלים מול משטרת ישראל, המשטרה עברה איתנו חוב-חוב כדי להיות בטוחים שחוגג או מקורב אליו לא מקבלים כסף. זה הנוסח המוסכם על המשטרה, פרט לשני סייגים. באה אתמול המשטרה ודרשה בטוחה לתשלום החוב הזה, הם רוצים להפוך עצמם לנושה מובטח, אחרת הם לא מוכנים להעברת הקבוצה אלא רק להעברת הזכויות. אם לא נגיע היום להבנות עם המשטרה להבנות, נביא את הנושא לפתחו של בית המשפט. בנוגע לערבות העירייה, אברמוב ויתר על התנאי ומנסים להגיע להסדר בו גורמים אחרים יסייעו, כבר בתוך 48 שעות".

10:29: יונגר החל את דבריו והסביר לדיינים את המצב: "לצערי הרב קרה משהו שמוכר גם בעולם העסקים, כשדברים קורים בדקה ה-90. כמי שמנסה למכור את הקבוצה כבר 10 חודשים ועד עכשיו זה לא יצא, אני יכול להעיד שאין הרבה קופצים. סילבן אדמס ירד מהרעיון אחרי שאשתו אמרה לו שיחכו לו מתחת לבית. המתח בין הקהל לבעלים הוא מתח שמבריח אנשי עסקים. ובכל זאת אנחנו נמצאים במצב בו יש שני גורמים שונים שמוכנים לקחת את בית"ר ירושלים. בניגוד למה שמדברים, הקבוצה מתנהלת בצורה מסודרת שלא נתקלתי בה עד היום, יש דו"חות מבוקרים והם נבדקו. פשוט נוצר גירעון כתוצאה מחרם מנויים של הקהל ונוצר בור כלכלי שיצר את הגירעון וההתחייבויות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully