וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התיקון: אנדראס כריסטנסן מגיע לברצלונה בעיקר בזכות שאיפתו האישית

7.7.2022 / 12:30

אביו של אנדראס כריסטנסן האמין כי התנאים הפיננסיים בפרמיירליג יהיו עדיפים מאשר בברצלונה, אבל הבלם שהיה על הכוונת של הקטלאנים כבר לפני עשור כשהיה בן 15, בחר בקאמפ נואו כדי לסגור מעגל מבחינתו. האם הוא ישתלב בשיטה השונה ומה גרם לו לרצות לעזוב את צ'לסי?

אז שני הבלמים של צ'לסי עשו הקיץ את דרכם לשתי הקבוצות הגדולות בספרד כשחקנים חופשיים. החתמתו של אנטוניו רודיגר בריאל מדריד ציערה מאוד את אוהדי הכחולים, אבל היתה צפויה ולא פגעה במוניטין של הכוכב הגרמני בלונדון. הוא יתקבל תמיד בזרועות פתוחות אם יזדמן לו להגיע לביקור.

המקרה של אנדראס כריסטנסן שונה, ותדמיתו בלונדון נהרסה לחלוטין בעקבות הסאגה שהובילה לעזיבתו לטובת ברצלונה. האם זה מוצדק? כל אחד יכול לראות זאת מהזווית שלו. הנהלת הכחולים סברה כי המגעים להארכת חוזהו של הבלם הדני היו אמורים להסתיים בהצלחה כבר בקיץ שעבר, אחרי שהוא שיחק מצוין בגמר ליגת האלופות, בו החליף במחצית הראשונה את טיאגו סילבה הפצוע. צ'לסי שמרה על רשת נקיה ב-0:1 על מנצ'סטר סיטי, ובאופן כללי כריסטנסן חזר להיות שחקן דומיננטי במערך של תומאס טוכל, אחרי תקופה מוצלחת פחות מבחינה אישית בהדרכתם של פרנק למפארד ובמיוחד מאוריציו סארי. השכר שסוכם עמד על 140 אלף ליש"ט לשבוע, אבל הבונוס נותר במחלוקת - וזה הוביל בסופו של דבר לפיצוץ.

בלם צ'לסי אנדראה כריסטנסן. Robbie Jay Barratt, GettyImages
התנדנד בין ההרכב לספסל אצל טוכל. כריסטנסן/GettyImages, Robbie Jay Barratt

המועדון והשחקן פירשו את העיכוב בצורה שונה, ובעוד הדני המתין להצעה חדשה שעשויה היתה לשדרג את מצבו כלכלית, טוכל נקט בעמדה חריגה בתחילת העונה החולפת, מיעט להשתמש בכריסטנסן בהרכב, ואף הצהיר בגלוי בתקשורת כי הדבר נעשה על מנת לשכנע אותו לחתום מהר יותר ולגלות מחוייבות. בפועל, הגישה הלוחמנית המיותרת הזו חיבלה מאוד בסיכויי הישארותו של הכוכב.

הדני ידע היטב כי המועדון סובל מחוסר יציבות בעמדת המנג'ר, והדבר השפיע עליו ישירות. במהלך הקדנציה הקצרה של סארי הוא הפך ללא רלוונטי לחלוטין ושקל ברצינות עזיבה. כעת, גם הבוס שסמך עליו נקט בשיטות פסולות לטעמו. מה יהיה גורלו אם יאריך את החוזה לתקופה ממושכת מדי? הוא ביקש לקצר את התקופה מ-5 ל-3 שנים, ובשלב מסוים זה כבר היה אבוד. בינואר כבר התאפשר לו לנהל באופן חוקי משא ומתן עם קבוצות אחרות, ברצלונה נכנסה לתמונה, וכריסטנסן החליט שהמעבר לקאמפ נואו ישדרג אותו מקצועית.

הוא קיבל את ההחלטה בניגוד לדעת אביו, שאף ייצג אותו כסוכן במשך תקופה מסוימת. האב האמין כי התנאים הפיננסיים יהיו עדיפים בצ'לסי או בקבוצת פרמיירליג אחרת, אבל מבחינת הבלם עצמו בארסה היתה פסגת השאיפות. דנים רבים חולמים להגיע לספינת הדגל הקטלונית, בין היתר בזכות הקדנציה של מיכאל לאודרופ האגדי במועדון, ועבור כריסטנסן היתה זו שאיפה מוחשית במיוחד. הרי לאודרופ אימן אותו בברונדבי בגיל 15, ואף שיבח אותו מאוד כאשר נציגי בארסה התעניינו בו אז. לדבריו, מדובר היה בשילוב של ג'רארד פיקה עם סרג'יו בוסקטס. צ'לסי זכתה אז בשירותיו, אבל כעת - בחלוף עשור - הגיע זמן התיקון.

אנדראס כריסטנסן מוצג כשחקן ברצלונה. ברצלונה, אתר רשמי
מבחינתו ההגעה לברצלונה היא הגשמת חלום/אתר רשמי, ברצלונה

טוכל הבין שהאיומים לא עובדים, ושינה את התנהלותו. כל עוד דבר לא נחתם עם בארסה רשמית, הוא המשיך להשתמש בדני, ושיבח אותו בתקשורת בכל הזדמנות. "אנדראס צריך לקבל החלטה חשובה לגבי עתידו. הוא יכול להישאר ולהפוך לשחקן מפתח בצ'לסי לשנים ארוכות", אמר הגרמני. כריסטנסן לא הושפע מכך, והעזיבה הצפויה גרמה לאוהדים להפנות את האש כלפיו. הם לא היו מרוצים בלשון המעטה מהופעתו במשחק הראשון ברבע גמר ליגת האלופות נגד ריאל מדריד, אז לא התמודד כלל נגד ויניסיוס, הוחלף במחצית ולא שותף בגומלין.

חריגה עוד יותר היתה היעדרותו מגמר הגביע האנגלי מול ליברפול. טוכל ייעד את כריסטנסן להרכב, אבל הדני הכריז שאינו כשיר בבוקר לפני המשחק, עזב את המלון וכלל לא היה באיצטדיון במהלך ההתמודדות. המנג'ר טען כי היו לכך סיבות מוצדקות, אבל האוהדים לא השתכנעו, והדרך בה התנהל השחקן העבירה את המסר הלא נכון. היו שגרסו כי הוא מעדיף לא להסתכן בפציעה לקראת החתימה בבארסה, והבלם אכן לא שותף גם בשני מחזורי הליגה האחרונים. לפיכך, הוא לא נפרד כראוי מהיציעים בניגוד לרודיגר, וזה לא היה סיום נאות לקדנציה כה ארוכה, במהלכה תרם השחקן רבות להצלחת המועדון.

שחקן נבחרת דנמרק אנדראס כריסטנסן. רויטרס
בצ'לסי ובנבחרת הוא היה אחד משלישיית בלמים. בברצלונה הוא יצטרך להסתגל לשיטת שני הבלמים/רויטרס

מה מצפה לו כעת בברצלונה, כאשר המועדון יצליח לרשום אותו סוף סוף בהתאם למגבלות התקציביות? מבחינה סגנונית הוא מתאים מאוד לקאמפ נואו, כי מדובר בשחקן עם ראיית משחק משובחת שאוהב לפתח התקפות מאחור, מקפיד לשמור על הכדור, מסוגל לשחק כקשר אחורי במידת הצורך, וניחן בשליטה טכנית מצוינת. "אני מנסה לא לסבך את הדברים על המגרש ולתת לכדור לנוע", הוא סיפר כאשר הוצג בקטלוניה. כריסטנסן אף ידוע שחקן הגנה הוגן מאוד, שממעט לבצע עבירות ולספוג כרטיסים. המטרה היא לזכות במאבקים בזכות מיקום נכון ולהימנע מתיקולים במידת האפשר.

מאידך, מבחינת המערך ההתאמה טובה פחות. את התקופות הטובות בקריירה בילה כריסטנסן כחלק משלישיית בלמים - לעתים קרובות כבלם האחורי ביותר, כלומר ליברו, ולפעמים כבלם ימני כמו אצל טוכל כאשר טיאגו סילבה תופקד במרכז. גם בנבחרת דנמרק הוא הצטיין במיוחד כאשר המאמן קספר יולמאנד יישם את שיטת שלושת הבלמים ביורו 2020. זה לא מקרי, אם כך, שהוא לא נספר על ידי סארי בצ'לסי - האיטלקי לא קיבל את ההחלטה מרוע לב, אלא סבר כי הדני פחות רלוונטי במערך 3-3-4 הקבוע שלו. ברצלונה לא צפויה לשנות את הטקטיקה כדי לשלב את כריסטנסן באופן אופטימלי, ולכן הוא עשוי לקבל הזדמנויות כחלק מצמד בלמים, למשל לצד רונאלד אראוחו הקשוח. על הנייר, זה עשוי לעבוד, אך ההצלחה לא מובטחת בשום אופן.

כמו כן, החוסן המנטלי שלו יעמוד למבחן בקבוצה החדשה. בצ'לסי לא היו בטוחים לגבי יכולתו לעמוד בלחצים, גם אם הדבר בא לידי ביטוי במיוחד בעונה האחרונה כאשר המוטיבציה שלו ירדה משמעותית לקראת המעבר. מפגשים חדשים מול ויניסיוס בקלאסיקו עשויים להבהיר את הנקודה טוב יותר. "חיכיתי לזה הרבה זמן, ואני נרגש. זו הזדמנות גדולה עבורי, ואני שמח להיות כאן", אמר כריסטנסן עם הגעתו. הפוטנציאל שלו גבוה, אבל ההחלטה לא היתה טריוויאלית, ונכונותה תיבדק כבר בתחילת העונה הקרובה. בריאל מדריד, בכל מקרה, מאמינים כי זכו בבלם יציב יותר ומתאים יותר מכל הבחינות בדמותו של רודיגר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully