וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היסטוריה: ניצחון ראשון לקבוצה הישראלית בטור דה פראנס

6.7.2022 / 18:19

הרוכב האוסטרלי סיימון קלארק סיים ראשון בקטע החמישי במירוץ היוקרתי, אחרי דרמה גדולה על אבני הכביש, והקבוצה הישראלית רשמה הישג אדיר

כריס פרום מברך את סיימון קלארק על ניצחונו לזכות ישראל פרמייר טק בטור דה פראנס/ספרינט סייקלינג

הקטע החמישי בטור דה פראנס הסתיים הערב (רביעי) בניצחון היסטורי לישראל פרמייר טק, הראשון בתולדותיה במרוץ האופניים היוקרתי ביותר בעולם: סיימון קלארק ניצח בקטע אבני שפה דרמטי בבלגיה.

מדובר בהישג נהדר עבור הקבוצה הישראלית, שהוקמה לפני שנים ספורות וסבלה מעונה לא קלה ומאכזבת. ישראל פרמייר טק חששה שהנקודות המועטות שהשיגה השנה יפגעו בה ויורידו אותה בדירוג לדרג המשני, אבל הניצחון היום יעניק לה נקודות חשובות שצפויות להבטיח לה הישארות בדרג הבכיר בסבב העולמי.

סיימון קלארק, רוכב אופניים מישראל פרמייר טק. Thomas SAMSON, GettyImages
הרגע שלו בקבוצה הישראלית חיכו. על ראש הפודיום/GettyImages, Thomas SAMSON
סיימון קלארק, הרוכב האוסטרלי של ישראל פרמייר טק, במהלך הטור דה פראנס. ספרינט סייקלינג,
היסטוריה. סיימון קלארק/ספרינט סייקלינג

קלארק בן ה-35 הצליח לסיים ראשון אחרי פיניש נהדר, בקטע שכלל 19 ק"מ קשים, מפרכים ומסוכנים של נסיעה על אבני שפה. זה בסך הכל ניצחון שלישי לקבוצה הישראלית באחד משלושת הטורים היוקרתיים, אחרי ניצחונות קודמים בקטעים בוואלטה דה אספניה (דן מרטין, 2020) וג'ירו ד'איטליה (אלכס דאוסט, 2020).

ווט ואן ארט ממשיך להחזיק בחולצה הצהובה, על אף שהתרסק במהלך הקטע היום. הוא מוביל בדירוג הכללי ב-13 שניות על נילסון פאולס (ארה"ב). טדיי פוגצ'אר, האלוף של השנתיים האחרונות, הרוויח זמן חשוב היום כאשר פתח פער של 14 שניות מיריביו. פרימוז' רוגליץ', עוד פייבוריט, כבר רחוק ממנו 2:02 דקות.

סיימון קלארק, הרוכב האוסטרלי של ישראל פרמייר טק, ניצח את הקטע החמישי של טור דה פראנס. רויטרס
סיימון קלארק, הרוכב האוסטרלי של ישראל פרמייר טק, ניצח את הקטע החמישי של טור דה פראנס/רויטרס
סיימון קלארק, הרוכב האוסטרלי של ישראל פרמייר טק, ניצח את הקטע החמישי של טור דה פראנס. רויטרס
סיימון קלארק, הרוכב האוסטרלי של ישראל פרמייר טק, ניצח את הקטע החמישי של טור דה פראנס/רויטרס

סילבן אדאמס, מבעלי הקבוצה, אמר: "שלום ישראל, יש לנו חדשות מיוחדות ושמחות בשבילכם: קבוצת ישראל פרמייר טק ניצחה לראשונה בהיסטוריית הקבוצה שלב בטור דה פראנס. כעת ניצחנו שלב בכל שלושת הגרנד טורים - בוואלטה, בג'ירו וכעת לשמחתנו גם בטור דה פראנס. אנחנו עוד בשלב מוקדם של התחרות, אבל זה כנראה הניצחון הכי גדול שלנו".

גיא ניב, שסיים את הקטע במקום ה-121 (ומדורג 158 בכללי), אמר: "אתחיל מהסוף - לא הצלחתי להחזיק את הכידון בשני המקטעים האחרונים ויש לי חתכים על כל הידיים, אבל ברגע ששמעתי ברדיו שסיימון ניצח הייתה תחושה מטורפת ואני כל כך שמח בשבילו, כי מגיע לו. באופן אישי מאוד נהניתי, זה לא בדיוק סוג המירוצים בשבילי, אבל זו חוויה מטורפת. אבני הכביש הרבה יותר גבוהים ממה שחשבתי, אבל נהניתי בטירוף".

עוד בקבוצה הישראלית: יאקוב פוגלסון הדני, שסיים במקום ה-19, מדורג במקום ה-21 הכללי. כריס פרום, אלוף הטור ארבע פעמים בעבר, מדורג במקום ה-80 הכללי.

כמה קשוח הטור דה פראנס!

הרוכב הישראלי גיא ניב מראה את הפציעות והחבורות אחרי הקטע החמישי בטור דה פראנס/"ישראל פרמייר טק"

ככה נראה הרוכב הישראלי גיא ניב אחרי הקטע החמישי, שכלל 220 ק"מ קשים מלאים בקטעי עפר ואבני שפה: הידיים שרוטות מהכידון ומהזעזועים, הפרצוף מלא בוץ, אבל הלב מלא שמחה מהניצחון הישראלי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully