וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקצב הסמבה: מה הביאה לטוטנהאם ההחתמה המסעירה של רישארליסון?

חלוץ נבחרת ברזיל מיצב את עצמו כאחד הכוכבים היעילים בפרמיירליג, אבל הנטייה שלו להסתבך עשויה לערער את היציבות של התרנגולים

רישארליסון מתבלבל בשידור חי/ספורט1

החתמתו של רישארליסון בטוטנהאם באופן זהה לחלוטין למבנה אישיותו, הציתה מגוון של דעות לכדאיות העסקה עבור קבוצתו של אנטוניו קונטה. רישארליסון אמנם לא הייתה ההחתמה הראשונה שקונטה ביצע בחלון ההעברות של קיץ 2022 אלא הרביעית, אולם בניגוד לגורמים השונים בתוך המועדון שהצדיקו את הנחתתו של חלוץ אברטון בצפון לונדון, נשאלה השאלה המרכזית: מדוע?

זאת שאלה שלרוב לא הייתה נשאלת כאשר העיסוק הוא באחד מחלוצי נבחרת ברזיל, אך כאשר את חוליית ההתקפה של קבוצתך מוביל הצמד הקטלני ביותר בהיסטוריית הפרמייר ליג בהנהגת הארי קיין ויון מין סון בעונה בה טוטנהאם שבה לליגת האלופות מן הדלת הקדמית לאחר הצטרפותו של קונטה במהלך העונה, סימני שאלה עולים באשר ליכולתו של רישארליסון לבצע את ההתאמות הנדרשות מקבוצה ששרדה עונת פרמייר ליג מסוייטת והבטיחה הישרדותה במחזורי ההכרעה למועדון שמונהג כעת על ידי אחד המנג'רים המנוסים ביבשת שהגיע על מנת להוביל את טוטנהאם למחוזות נשכחים.

מבחינת יכולתו לספק את המספרים והניסיון הנדרש, רישארליסון אכן מציע איכויות ונתונים שמצדיקים את צירופו לפרוייקט של קונטה: בגיל 25 החלוץ הברזילאי מצטרף כעת לתחנתו השלישית בפרמייר ליג לאחר שהתחיל את דרכו בווטפורד תחת הדרכתו של מרקו סילבה (מנג'ר פולהאם כיום) בעונת בכורה מרשימה שסללה את דרכו לשדרוג מקצועי וכלכלי כאשר הצטרף למאמנו ביעד הבא בגודיסון פארק בקיץ 2018. גם פיטורי סילבה לא פגעו במעמדו המקצועי של רישארליסון שהלך והתייצב כאחד החלוצים היציבים בליגה ואת העונה האחרונה, שהוגדרה עבור אוהדי אברטון כעונה הטראומתית ביותר שהמועדון חווה מזה עשורים רבים, הוא סיים עם עשרה שערים וחמישה בישולים בשלושים הופעות בליגה.

בזמן שהמספרים מגבים את ההחלטה (היקרה) של קברניטי טוטנהאם להנחית את החלוץ, קשה להתעלם ממימד דומיננטי שליווה את הקריירה שלו עד כה והוגדר כנקודת החולשה שלו: מבנה אישיותו. ילדותו המורכבת בברזיל לוותה בעוני ובקשיי הישרדות והשחקן עצמו שיתף פעמים רבות כי כמות רבה של חברי ילדותו שבחרו בנתיב שונה כבר אינם בין החיים או נמצאים כעת בבית הכלא. אורך הרוח שנדרש ממנו כנער צעיר איפשר לו את ההזדמנות לחצות את האוקיינוס ולקבל הזדמנות נדירה בווטפורד, אך בכל מועדון בו שיחק באנגליה- על אף תדמיתו הקלילה ושופעת חוש ההומור כלפי חוץ- רישארליסון התקשה ליצור חברויות כנות עם מרבית חבריו לקבוצה והיה מעורב במאבקי אגו חריגים שבאו לידי ביטוי לעתים על כר הדשא.

רישארליסון, חלוץ אברטון. Jan Kruger, GettyImages
נטייה להסתבכויות. רישארליסון/GettyImages, Jan Kruger

תקרית הויכוח בברייטון בעונה שעברה זכורה היטב כאשר חבריו לקבוצה נאלצו להתערב ולהרחיק באופן פיזי את השחקן מן הנקודה הלבנה לאחר שבעיטת עונשין מ-11 מטרים נשרקה לזכות הטופיז. למרות החלטת המנג'ר כי חברו לחוד, דומיניק קלברט-לווין, הוא שיקח את הפנדל עבור קבוצתו, רישארליסון התנגד ועל אף שנאלץ להשלים עם רוע הגזרה ולוותר, לאחר שקלברט-לווין כבש רישארליסון הצטרף לחגיגות כיבוש השער אך שפת גופו הייתה רחוקה מלשדר שמחה אמיתית.

זו לא הייתה תקרית הפנדל הראשונה בה רישארליסון היה מעורב כאשר תסריט זהה התרחש בינו ובין גילפי סיגורדסון האיסלנדי בה רישארליסון הביע את מורת רוחו. יש המפרשים את התשוקה והרצון שהפגין בתקריות אלו כתכונות חיוביות שמבליטות את תשוקתו הטבעית כחלוץ לכבוש כמות שערים מקסימלית, אולם תקריות מסוג זה לצד דיווחים על חוסר כימיה אישית (ומקצועית) בינו לבין חבריו לחוליית ההתקפה באברטון צצו באופן תדיר בתקשורת המקומית ובהחלט תרמו לכשלון המקצועי העצום שחוו בגודיסון פארק בעונת 2022/2021.

גם לקונטה עצמו ישנה היסטוריה ידועה עם חלוץ ממוצא ברזילאי שנוי במחלוקת בתקופתו בצ'לסי, זכר לעימות המתוקשר עם דייגו קוסטה. בזמן שהצוות הרפואי במערב לונדון טען שמבחינתו השחקן כשיר לחלוטין, קוסטה התעקש כי כאבי גב מונעים ממנו להתאמן ולשחק באופן סדיר ובמחלוקת בין שני הצדדים המנג'ר בחר לצדד במערך הרפואי של הבלוז בצעד שהוביל לקריסת אמון מוחלטת בינו ובין השחקן ומערכת היחסים בין השניים עלתה על שרטון.

המתנגדים לצירופו של רישארליסון לטוטנהאם הצביעו על המרקם העדין והמאוזן בחדר ההלבשה של הקבוצה בהנהגתם של קיין וסון שלא רק הציבו בשנים האחרונות עקביות מקצועית שלא נראתה במועדון מזה שנים רבות, אלא היוו דוגמא למנהיגות על ומחוצה לכר הדשא ולצד הגעתו של קונטה שהצליח לייצב את הקבוצה ההווה ועתיד המועדון מצטיירים כמבטיחים למדי.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
אנטוניו קונטה מאמן טוטנהאם. רויטרס
בדרך לעוד עימות? קונטה/רויטרס

אז מהן האיכויות המרכזיות שרישארליסון מציע וגרמו ליושב הראש של טוטנהאם, דניאל לוי, לפתוח את הארנק ולשלם 60 מיליון לירות שטרלינג עבור שירותיו? ראשית, מחויבות וטוטאליות. בעונה חשוכה ופסימית שכמעט והסתיימה בירידת ליגה טראגית עבור אברטון, רישארליסון הוא שהפגין את רוח הלחימה הנדרשת והמצופה בכל משחק נתון וזוהי כנראה התכונה שגרמה לו להפוך ליקיר האוהדים ולנקודת האור היחידה בעונת משחקים כה גרועה. שישה שערים בתשעת המשחקים האחרונים (כולל שער קריטי בניצחון הביתי נגד צ'לסי) היו העדות הטובה ביותר לרמת המחויבות ותזמון השערים שכבש עבור הטופיז.

שנית, הניסיון הבינלאומי שצבר מסייע להעלאת קרנו. רישארליסון אינו ניימאר או רונאלדו (המקורי) אבל למרות העובדה שפרופיל הקבוצות בהן שיחק עד כה אינו מרשים, באופן עקבי הוא מקבל את הפלטפורמה בנבחרת הברזילאית, נתון בו מעט מאוד חלוצים עולמיים יכולים להתהדר.

שלישית, פיזיות ואינטנסיביות - אחד האלמנטים הבולטים בסגנון משחקו של רישארליסון ואחד המרכיבים המרכזיים שקונטה אוהב להנחיל בשחקניו ובשיטת המשחק שהתווה בכל קבוצה בה אימן.

רישארליסון הוא אינו החלוץ המושלם אבל לכל אורך הקריירה שלו עד כה הוא אימץ את הגיוון כתכונה קריטית שאפשרה לו להתפתח באופן הדרגתי. הוא מסוג השחקנים שמסוגל לרוץ ללא הפסקה במשך 90 דקות לצד היכולת לתרום במספר עמדות התקפיות ובעונה שעברה פרח גם כחלוץ שני לצידו של קלברט-לווין וגם כאשר פעל ביעילות כשחקן כנף שידע לתרום לארבטון באופן אידיאלי ברגעים המכריעים בה הקבוצה הזדקקה לו.

רישארליסון נבחרת ברזיל. רויטרס
צבר לא מעט ניסיון בינלאומי. רישארליסון/רויטרס

אנטוניו קונטה פתח את עונתו השניה כמנג'ר התרנגולים אך כבר כעת ברור שזו עתידה להיות עונה שונה בתכלית מעונת הבכורה שלו על הקווים במועדון. השינויים בחוליית ההתקפה של ליברפול, עונתו הראשונה של אריק טן-האח במנצ'סטר יונייטד וחוסר הודאות השורר בצ'לסי לאור זהות הבעלים החדשים מציבים את טוטנהאם בנקודת פתיחה אופטימית במסגרות השונות בהן תתמודד העונה.

בעונת משחקים אינטנסיבית בהן לצד המאבקים בצמרת הפרמייר ליג טוטנהאם שבה להתמודד במפעל היוקרתי ביבשת, ליגת האלופות, צירופו של חלוץ מנוסה כמו רישארליסון תעניק למנג'ר עומק נדרש בסגל השחקנים שלו שייאלץ לתמרן בין מגוון התחרויות. לצד סימני שאלה גדולים באשר למבנה אישיותו של החלוץ הברזילאי ויכולתו להעלות את הרף המקצועי מקבוצות אמצע טבלה (ומטה) לבמה המרכזית ושיתוף פעולה עם שניים משחקני ההתקפה האיכותיים בתולדות הליגה, החתמת רישארליסון מוסיפה מימד גדול של ריגוש לתהליך שקונטה מנהיג מאז הגעתו למועדון בנובמבר האחרון ורצונו הגדול של המנג'ר האיטלקי להנחית תואר ראשון משמעותי מאז 2008 בארון הגביעים הדליל של המועדון מצפון לונדון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully