וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשכדורגלני הנוער המצטיינים גויסו לשריון: הטור של דני דבורין

5.7.2022 / 13:00

דני דבורין סיפר כיצד בשנות ה־60 הפכה הנבחרת הצבאית להצגה הכי טובה במדינה • חבל שדבר כזה לא אפשרי גם היום • הטור של דבורין

תיקתקנו: קליפ סיכום היום, 5.7/ספורט1

עכשיו, כאשר עולה השאלה כיצד ממנפים את הרוח הגבית שיצרה נבחרת הנוער לטובת הכדורגל בישראל, אני נזכר במה שנעשה פה ב- 1963 וב- 1964. אז גויסו כוכבי הנוער של ישראל לשריון, כדי לייצגו במשחקי אליפות צה"ל,שלזוכה בה הוענק גביע הרמטכ"ל.

המאבק על הגביע היה יוקרתי, ולאחר תקופה שבה נבחרת חיל האוויר זכתה באליפויות צה"ל, החליטו בגייסות השריון שהגיעה העת להפוך לנבחרת הכדורגל החזקה ביותר בצבא. כאמור,לשם כך, גויסו לשורותיו הצעירים הבולטים ביותר, שמרביתם שלבשו את מדי נבחרת הנוער. הרשימה כללה את מיקי מיכאלי, יחזקאל בן טובים, יחזקאל קצב, מוצי ליאון, נסים בכר, שאבי בן ברוך, משה עסיס, חיים נוריאלי, זאב זלצר, מוטל'ה שפיגלר, דני בורסוק, גדי צלניקר, אהרון שטרוסברג, עימנואל קרוצ'י ושלמה גרין. המאמן היה יצחק שניאור.

מול הרכב שכזה, ברור שלא היה סיכוי לשום נבחרת צבאית אחרת להניף את הגביע הנחשק. והכי חשוב: 11 משחקני השריון עלו לנבחרת הלאומית הבוגרת, מתפקדים כיחידה מגובשת ומאורגנת להפליא. בכך גם באה לידי ביטוי חשיבותה הלאומית של אליפות צה"ל.

"מבצע גיוס" שכזה כנראה לא אפשרי היום, משום שאליפות צה"ל בכדורגל לא מתקיימת. אבל הרעיון היה מצוין. אגב, ייזמו אותו פינייה להב, קצין השלישות של הגיס, ושאול ביבר קצין החינוך של הגיס, בעידודו של מפקד השריון דאז, אלוף דוד (דדו) אלעזר. דדו אף קיבל את אישורו של הרמטכ"ל לגייס את נבחרת הנוער לשריון.

נסים בכר, שהיה אחד מכוכבי השריון ומכבי תל אביב, אמר לי השבוע שב־1963 כל אחד משחקני נבחרת הנוער היה מוכר לאוהדי הכדורגל "משום שכבר שיחקנו בהרכב הראשון של קבוצותינו בליגה הבכירה. כשהגענו לשריון הצמידו לנו אוטובוס צבאי מיוחד שעליו נכתב 'נבחרת השריון', בדיוק כפי שהיה אוטובוס מיוחד ללהקת הגיס. פעם בשבוע שיחקנו בפריפרייה, וכך הגענו לצפון הארץ ולדרומה. בכל מקום הייתה תכונה לבואנו, ואלה כמובן דברים שאי אפשר לשכוח", הדגיש נסים, המשמש היום כיו'ר איגוד המאמנים.

זאב זלצר, כוכב עבר אחר של השריון וקבוצת מכבי פתח תקווה, אימן לאחר פרישתו גם את נבחרת הנוער של ישראל, והסתייעתי בו כדי להשלים את רשימת שחקני נבחרת השריון ששיתפו עימו פעולה. זלצר מציע שנבחרת הנוער של ישראל תקיים אחת לשלושה שבועות משחק בין־ארצי, ובכך תוכל להגיע למונדיאליטו בכושרה הגבוה.

כמי שראה באיצטדיון הכדורגל של צריפין, את משחקיה הנפלאים של נבחרת השריון זוכת גביע הרמטכ"ל, יכול אני להעיד, שבאמת הייתה זו ההצגה הכי טובה במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully