וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טל בן חיים על ברק יצחקי: "הפרידה ממכבי ת"א יכלה להיות מכובדת יותר"

וואלה! ספורט בשיתוף ווינר

5.7.2022 / 8:10

בפרק החדש של "הפודיום", פודקאסט הספורט של אורן יוסיפוביץ - הקשר שעזב את הקבוצה אחרי קדנציה שנייה בראיון: "לא אתן לדרך שבה נפרדו ממני להכתים את כל התקופה היפה. זה רק בן אדם אחד". על ואן לוון: "האיש הכי נורא שהכרתי בכדורגל". האזינו

שפטריק הוא

טל בן חיים, שעזב את מכבי תל אביב אחרי קדנציה שנייה במועדון, טוען בריאיון לפודקאסט "הפודיום" ש"לא אתן לדרך שבה נפרדו ממני להכתים את כל התקופה היפה וכל הזיכרונות היפים" שלו בקבוצה. לדבריו, המועדון יכול היה להיפרד ממנו "בצורה יותר מכובדת", והוסיף: "אבל זה כבר עניין שלהם. וכשאני אומר שלהם, זה בן אדם אחד. היחיד שאמור לעשות את זה ולא עשה את זה, זה רק ברק יצחקי".

הקשר/חלוץ בן ה-32 חתם בסוף השבוע במכבי פתח תקוה, הקבוצה שבה שיחק בעבר, אחרי שעזב הקיץ את מכבי תל אביב שהודיעה לו שהוא לא בתוכניות המקצועיות שלה. בן חיים שיחק ארבע עונות במכבי תל אביב לפני שעזב לספרטה פראג (תמורת 2.9 מיליון יורו), ולאחר מכן הגיע לשנתיים נוספות (שבהן כבש שמונה שערים ובישל ארבעה ב-74 הופעות בכל המסגרות). לאורך הקריירה זכה עם מכבי תל אביב בשתי אליפויות ובשני גביעי מדינה.

"אני תמיד אזכור רק טוב ממכבי תל אביב", אמר בן חיים, "99.9 אחוז מהמועדון, אני אוהב אותם מאוד והם אותי, והיה לנו רק טוב. לא אתן לשום דרך שבה נפרדו ממני להכתים את כל התקופה היפה וכל הזיכרונות היפים. זה לא חכם למלא את עצמי באנרגיות האלה, גם קדימה להמשך החיים שלי, וגם לא פייר לגבי כל התקופה הבאמת יפה שהייתה לי שם.

"להגיד לך שיכלו להיפרד ממני בצורה טיפ טיפה יותר מכובדת? יכלו. אבל זה כבר עניין שלהם. וכשאני אומר שלהם, זה בן אדם אחד. הבן אדם היחיד שאמור לעשות את זה ולא עשה את זה, זה רק ברק. אין לי טענות לאף אחד אחר, כי הוא באמת היחיד שאמור היה לעשות את זה. והוא לא עשה את זה. זאת הבחירה שלו. זה עניין שלו. בגלל מה שהוא בחר, ואם התנהל איתי לא הכי מכובד ויפה - לא אמלא את עצמי באנרגיות האלה. אאחל להם בהצלחה, אני במקום אחר, ובנוסף, זה לא פייר לכל התקופה היפה שלי במכבי, וכל הזיכרונות שלי... מה היה? סיימנו עונה, הודיעו לי שלא מממשים עליי את האופציה, וזהו".

להאזנה לכל פרקי הפודיום>>

טל בן חיים, שחקן מכבי תל אביב. אריאל שלום
"פטריק הוא האיש הכי נורא שהכרתי בכדורגל". בן חיים/אריאל שלום

מה הוביל לעזיבה: "כשהייתי צעיר יותר, לא נתנו להגיע למצב שאני שנתיים לסוף חוזה. ישר פתחתי את החוזה במכבי ת"א. ועכשיו כשאתה בגיל כזה וההצעות לא עומדות בתור כי אתה נחשב כבר 'מבוגר', אז יש שחקנים בסטטוס שלי, 30+, שמסיימים חוזה ושלחים הודעה לברק יצחקי כל יומיים: 'ברק מה קורה?' 'יש חדש?' 'מה איתי?' 'יש תשובה?'. כל מי שמכיר אותי יודע שזה לא אני. ברגע שקיבלתי את התחושה הזאת, אמרתי לאבא שלי ביום הראשון שמכבי ת"א התחילה להתאמן, ובדיוק שרן ייני חתם, אמרתי לו 'שמע, אבא, רצו את שרן, החתימו אותו, הוא מתחיל את האימונים'. אני לא מוכן להיות בתחושה הזאת. גם אם אני כן אקבל הצעה בסוף, מה שלא קיבלתי, לא בא לי להרגיש שאני ברירת מחדל. וזה באמת אני חושב לא פייר מבחינתי. יש שחקנים שמוכנים, זו הדרך שלי בחיים, אלה העקרונות שלי, ככה חונכתי ואני לא מתכוון להשתנות

על מערכת היחסים עם ברק יצחקי: "כשהגעתי למכבי ת"א, כולם חשבו שאני וברק יצחקי עדיין חברים. היינו חברים ממש טובים, אבל מהיום שחתמתי אני וברק מעשית לא מדברים. 'שלום שלום, מה קורה, מה העניינים — לא מעבר. לא הייתה לנו שיחה אחת על כלום. הגעתי אחרי שהיינו חברים טובים אחרי שנים, וקלטתי שהבנאדם לוקח דיסטנס קיצוני. הבנתי, וגם אני לקחתי צעד אחורה. אני חושב שהוא לקח את זה קצת למקום קיצוני מדי, אבל בסדר, זה עניין שלו וזה מה שהוא בחר. לא היינו חברים. אני מרגיש שנפלתי בין הכיסאות כי ברגע שהאש התחילה להיות מופנית קצת אליו, אז באיזשהו מקום לא להציע לי חוזה ולא להשאיר אותי במכבי נראה לי הייתה איזושהי דרך שלו להראות 'אני והוא לא חברים' ושאין לו סנטימנטים לאף אחד ומי שלא מספיק טוב לא יהיה פה'. חוץ מפריצה ויובאנוביץ' — יש לי הכי הרבה גולים במכבי ת"א בליגה, ובקושי שיחקתי. זאת לא הייתה עונה טובה שלי, אבל בדקות ששיחקתי נתתי גולים, וגם מעבר למספרים, בכל משחק ששיחקתי נתתי את הכל ורציתי לנצח".

על פטריק ואן לוון: "כשהוא קיבל את הקבוצה אחרי דוניס שלא נתן לי לשחק ולא האמין בי מקצועית - הוא נתן לי לשחק הכי הרבה.הוא היה גורם משמעותי ומכריע בזה שמומשה עליי האופציה בשנה שעברה. התחלנו את העונה והוא נתן לי לשחק בכל המוקדמות של הקונפרנס ליג, ושיחקתי טוב. אחרי שהפסדנו לסכנין במחזור הראשון הוא לא נתן לי לשחק בעצם עד שהוא פוטר — שלושה חודשים. עכשיו, חבל שלא יושב לידי עו"ד שהיה אומר לי מה הוצאת דיבה ומה לא. אני חושב שפטריק הוא האיש הכי נורא שהכרתי בכדורגל. יחסי אנוש קטסטרופה, באמת הייתי חושב שכל אימון שהוא בא הוא מנסה לגרום לכולם לשנוא אותו. ממש ככה. פשוטו כמשמעו. הוא לא נתן לי לשחק, ואני יודע שהוא מאמין בי מקצועית יותר ממי שהוא נתן לו לשחק. הכל היה אישי, הכל היה אגו.

"מעבר לזה שמקצועית פשוט למדו אותנו באיזשהו שלב, נהיה ממש ממש ממש קל לשחק נגדנו. זה היה כאילו שהוא אומר לכולם 'אנחנו משחקים ככה — בואו תשחקו נגדנו'. אנחנו גם לא יכולים לשנות כלום, כי אסור לשחקנים לשנות כלום. זה היה סוף ידוע מראש. 'בתחילת העונה היינו אומרים 'אם הוא (פטריק) ממשיך ככה — מפסידים'. זה היה כדור שלג, אתה במקום לא טוב ואתה רואה באנרגיות שאנחנו לא מצליחים להביא את עצמו. זה כבר לא מקצועי".

וואלה! ספורט בשיתוף ווינר
  • עוד באותו נושא:
  • הפודיום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully