וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהישיבה יוניברסיטי לליגת העל? הפועל ירושלים בשיחות עם ריאן טורל

5.7.2022 / 10:42

לאחר שלא נבחר בדראפט, האדומים מנסים להנחית בישראל את מי שסומן בארה"ב כיהודי הדתי הראשון שעשוי להגיע ל-NBA. סיים את קריירת המכללות עם 24 נקודות למשחק בדיוויז'ן 3

אלכסנדר דז'יקיץ' מוצג כמאמן הפועל ירושלים/צילום: אבי רוקח עריכת וידאו: אביעד בלילי

אחת המשימות המרכזיות שעומדות בפני אלכסנדר דז'יקיץ' בהפועל ירושלים נוגעת לבנייתו מחדש של השלד הישראלי בקבוצה. נועם דוברת ואיתי שגב ימשיכו בעונה הקרובה, אבל האדומים שיחררו את אדם אריאל וזקוקים לעוד שחקנים מקומיים דומיננטיים שאולי גם יישארו לטווח ארוך. 

לאור ההיצע המוגבל בשוק, במועדון מנסים לאתר פתרונות פחות שגרתיים, ואחד מהם עשוי לעורר לא מעט עניין: ירושלים מקיימת שיחות עם ריאן טורל, כוכב הישיבה יוניברסיטי בארה"ב, שהטריף את התקשורת האמריקנית בשנתיים האחרונות וסיפר לא פעם על חלומו להפוך ליהודי הדתי הראשון ב-NBA. החלום הזה ספג מכה בשבוע שעבר, כשהגארד לא הצליח להיבחר בדראפט.

כוכב ישיבה יוניברסיטי ריאן טורל. Yeshiva University, אתר רשמי
הטריף את התקשורת בארה"ב, מסוגל להפוך לשחקן ליגה לגיטימי? ריאן טורל/אתר רשמי, Yeshiva University

טורל (22, 2.01), יהודי שומר מצוות שמשחק עם כיפה לראשו, הפך ללהיט בדיוויז'ן 3 של ליגת המכללות, לאחר שהצעיד את המכביז ל-50 ניצחונות רצופים והעמיד ממוצעים מפלצתיים. בארבע עונותיו במסגרת הזו הוא קלע 24 נקודות למשחק, פגע ב-44.9 אחוזים לשלוש והוסיף גם 5.7 ריבאונדים ו-3.2 אסיסטים. 

אף שיש לקחת את הנתונים הללו בערבון מוגבל, סקאוטים מקבוצות בליגה הטובה בעולם עקבו אחריו וסימנו אותו, והוא זכה לתשומת לב מיוחדת, יותר מכל שחקן אחר בקבוצה ברמתו. בארה"ב מכנים אותו "מייקל ג'ורדן היהודי", כפי שקראו בזמנו לתמיר גודמן, שחי כיום בישראל ועובד בשיתוף פעולה עם האדומים.

לאור חוסר ניסיונו במסגרת מקצוענית, לא ברור מה יהא תפקידו המיידי של טורל בירושלים, אם יגיע אליה. ייתכן שבמועדון יעדיפו להשאילו ולאפשר לו להתחשל בקבוצה קטנה יותר לפני שיעניקו לו הזדמנות ממשית בשורותיהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully