וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משטרת ישראל דורשת להקפיא את מכירת בית"ר ירושלים לעמותה

בלהב 433 חוששים שמשה חוגג ינצל סעיף בהסכם המכירה לתעדף נושים לחובות המועדון "משיקולים זרים שיפגעו בתכלית החילוט"

תיקתקנו: קליפ סיכום היום, 30.6/ספורט1

היחידה הארצית לחקירות הונאה בלהב 433 נגד עסקת המכירה של ביתת"ר ירושלים ממשה חוגג לעמותת אוהדי בית"ר ירושלים: המשטרה מבקשת להקפיא את השלמת העסקה ופנתה לבית משפט בבקשה לקביעת מתווה שיבטיח את תפיסת מיליוני השקלים אותם עשויה לקבל חברת סינגולרטים הנמצאת בבעלותו של חוגג, בתמורה למכירת הקבוצה לעמותת האוהדים.

הסיבה לפניית המשטרה לבית המשפט היא שבמסגרת הסכם מכירת אחזקותיו במועדון הכדורגל בית"ר ירושלים שנחתם עם עמותת האוהדים, קיים סעיף המאפשר לחוגג לחלק 9 מתוך 12 מיליון שקלים לנושים לפי שיקול דעתו. לפי המשטרה, הסעיף הזה מעורר חשש שחוגג יתעדף נושים מסוימים "משיקולים זרים שיפגעו בתכלית החילוט".

חשוב לציין שהמשטרה לא מתנגדת למכירת המועדון באופן עקרוני. אם הכסף יעבור לידיה עד החלטת בית המשפט, היא לא תתנגד.

משה חוגג בעלים בית"ר ירושלים. דני מרון
סעיף המאפשר לחוגג לחלק 9 מתוך 12 מיליון שקלים לנושים לפי שיקול דעתו/דני מרון

אחד הסעיפים בהסכם מתייחס לחוב של בית"ר לחברת סינגולריטים בבעלותו של חוגג. על פי ההסכם, טוענים נציגי העמותה, חוגג מחזיק ב-68 אחוזים מהמניות ומוותר על החוב כלפיו. ליתר בעלי המניות והדירקטורים, המחזיקים ב-32 אחוזים מהחברה, ישולם סכום שנע בין 6 ל-11 מיליון שקל. בדיקה שערכנו מעלה סימני שאלה רבים בקשר לסעיף הזה.

תחילה, עורך הדין של העמותה יפתח אבן עזרא, שהדגיש אתמול בסרטון הסבר לאוהדים: "כיום המניות של חוגג, בגלל ההליכים שמתנהלים כנגדו, יש צו של איסור העברת מניות על המניות הרשומות ברשם החברות. לפחות לפי איך שחוגג ועו"ד יונגר מציגים את הדברים, ברגע שהעמותה תצליח לעמוד בתנאים שהציבה לעצמה בחוזה ותצליח לגייס את הכסף והכסף לא יגיע לחוגג עצמו או לסינגולריטים, לפחות בשלב הראשון, המשטרה תאשר את העברת המניות ותסיר את הצו... חוגג ויתר על חלקו בחוב של בית"ר לסינגולריטים. חלקו של חוגג על פי ההצהרות שנתן לנו הוא 68% והכסף שישולם ילך לשותפים האחרים בחברה".

אלא שכאן נראה שיש בעייתיות. בבדיקה שערכנו מתברר כי הבעלות של חוגג, עליה פורסם בכלי התקשורת כבר לפני יותר משנה, לא השתנתה. הוא היה ועודנו בעל המניות היחידי בחברה וגם הדירקטור היחיד, כך שלא ברור על אילו שותפים מדובר. בסביבתו של חוגג טענו כי ישנן מספר חברות בשם סינגולריטים תחתיו, וכי המסמך שבידינו אינו הנכון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully