וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

19 מאיות מחוץ לשמינייה: גורבנקו פספסה מקום בגמר אליפות העולם

יניב טוכמן וד"ר בוקי צ'יש

24.6.2022 / 19:41

השחיינית סיימה תשיעית בחצי גמר 50 מטר חזה, בו עצרה את השעון על 30.54 שניות. לייטרובסקי סיים במקום ה-15 בחצי גמר 50 מטר גב

תיקתקנו: קליפ סיכום היום, 23.6/ספורט1

אליפות העולם בשחייה נמשכה גם היום (שישי) כאשר שלושה שחיינים ישראלים בנוסף לנבחרת השליחים נטלו חלק במשחים השונים. מי שפתחה היטב את היום היא אנסטסיה גורבנקו, שסיימה במקום השלישי את המקצה שלה ב-50 מטר חזה ועצרה את השעונים על 30.82 שניות. התוצאה הזו הספיקה לשחיינית בת ה-18 כדי לעלות לחצי הגמר מהמקום ה-13 הכללי.

גורבנקו שיפרה את התוצאה שלה בחצי הגמר ל-30.54 שניות, אך זה לה הספיק למקום התשיעי בלבד. את המקום השמיני והאחרון בגמר תפסה לילי קינג האמריקאית, שהקדימה את השחיינית הישראלית ב-19 מאיות בלבד.

בדומה לשחיינית, גם מיכאל לייטרובסקי נעצר בשלב חצי הגמר. בשלב המוקדמות ב-50 מטר גב, לייטרובסקי הצליח לעלות כאשר סיים שלישי במקצה החמישי עם תוצאה של 25.08 שניות בדרך למקום ה-12 הכללי. בחצי הגמר עצמו הוא קבע 25.11 שניות, וזה הספיק למקום ה-15.

אנסטסיה גורבנקו, שחיינית ישראלית. Boris Streubel, GettyImages
פספסה מקום בגמר. גורבנקו/GettyImages, Boris Streubel

דריה גולובטי סיימה שניה במקצה המוקדמות ל-50 מטרים חופשי כשהיא קובעת 25.97 שניות. לצערה היא סיימה במקום ה-24 הכללי וזה לא הספיק כדי לעלות לחצי הגמר.

נבחרת השליחים המעורבת (תומר פרנקל, רון ולאה פולונוסקי ודריה גלובטי) סיימה במקום השני את מקצה המוקדמות (אחד מתוך שלושה) 4X100 חופשי. לצערם של הארבעה התוצאה שהשיגו - 3:30.24 דקות - הביאה אותם למקום ה-12 ולא הספיקה כדי לעלות לגמר.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

הלקח של גורבנקו

  • אנסטסיה גורבנקו, אלופת העולם בבריכות קצרות ב-50 מטר חזה, וצוות האימון שלה קיבלו כאן באליפות העולם בבודפשט שיעור. בריכות 50 מטר הן סיפור אחר. הרצינות של השחייניות המגיעות לאליפות בבריכה ארוכה היא שונה, וכדי להצליח ביום התחרות השביעי צריך לתכנן אחרת. ואם לא תכננתם אחרת? לא קובעים שיא ולא עולים לגמר. זה מה שקרה היום לגורבנקו, שסימה במקום התשיעי ומחוץ לגמר.
  • הישראלי השני שעלה הבוקר שלב, מיכאל צ'ייקובסקי, לא הצליח לשפר את זמנו ומן הסתם לא עלה לגמר.
  • קייטי לדקי ממשיכה בשליטה שלה. המשחה ל-800 מטר חופשי הסתיים בניצחון בפער עצום ובזמן מצוין של 8:08:04. זו מדליית הזהב הרביעית של לדקי, וניצחונה החמישי ברציפות במשחה ל-800 חופשי באליפויות העולם. היא ללא כל ויכוח מלכת הבריכה כאן, שולטת במרחקים הארוכים ללא כל יריבה באופק.
  • הגיבור המקומי כרישטוף מילאק ניצח ללא מתחרים במשחה החזק שלו 100 פרפר. הקהל ממשיך להשתולל סביבו. את המדליה העניק לו נשיא המדינה לשעבר וההתרגשות סביבו עצומה. למי שלא חווה מדינות שחייה כמו אוסטרליה או הונגריה, קשה להבין את ההתרגשות שנוצרת סביבם במדינות אלו.
  • השחיינית הנוספת והאחרונה אליה אתייחס היא האלופה האולימפית ואלופת העולם שרה סוישטרום הבחורה הגיעה לכותרות בשנת 2009 כאשר הייתה בת 15 וזכתה בזהב, ומאז היא לא יורדת מהפודיום. גם פציעה אותה עברה בתחילת השנה האולימפית האחרונה לא הפסיקה את שחייתה. היא פשוט אוהבת לשחות, אוהבת לנצח ומצליחה בכך. היום היא ניצחה במשחה הגמר ל- 50 מטר פרפר ועלתה לגמר ה- 50 מטר חופשי, שיתקיים מחר ביומה האחרון של האליפות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully