וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דז'יקיץ' הוצג בהפועל ירושלים: "משוגע? אני אומר את הדברים בפנים"

22.6.2022 / 18:37

הסרבי שאימן בעונה החולפת את בודוצ'נוסט והחליף את הלפרין דיבר: "בונים קבוצה חדשה, ננסה לקדם ישראלים. תקופת ההכנה תהיה קצרה, עלולות להיות בעיות, לא הכי קל לעבוד איתי"

אלכסנדר דז'יקיץ' מוצג כמאמן הפועל ירושלים/צילום: אבי רוקח עריכת וידאו: אביעד בלילי

עידן חדש בהפועל ירושלים: אלכסנדר דז'יקיץ' הסרבי, שאימן בעונה החולפת את בודוצ'נוסט, יאמן בשנתיים הקרובות את הקבוצה מהבירה במקומו של יותם הלפרין, שישמש כיועץ המקצועי של הקבוצה. דז'יקיץ' ערך הערב (רביעי) מסיבת עיתונאים ראשונה כמאמן האדומים ובה הוא דיבר על המטרות של הקבוצה לקראת העונה הקרובה.

דז'יקיץ' אמר בפתח דבריו: "אני שמח ונרגש להיות חלק ממועדון עם היסטוריה חשובה בכדורסל הישראלי והאירופי. שמח שאהיה מוקף באנשים בעלי שאיפות. זה מאוד חשוב. אני מכיר את האוהדים, אימנתי נגד הפועל ירושלים ואני מקווה לעזור למועדון להמשיך ולהתקדם".

איל חומסקי אלכסנדר דז'יקיץ' הפועל ירושלים. אודי ציטיאט
מינוי יוקרתי. דז'יקיץ' עם חומסקי/אודי ציטיאט

דז'יקיץ' נשאל על מצב הקבוצה ואמר: "הקבוצה שלנו בתהליך, בונים קבוצה חדשה. היום אני לא יכול להיות ברור בנוגע לפרטים מעמיקים בנוגע למה שאנחנו רוצים, ננסה למצוא שחקנים שייצמדו ברעיון של לשחק ביחד, אחד בשביל השני. רוב הזמן קשה לעשות את זה וקל להגיד את זה. ננסה לקדם שחקנים ישראלים, נראה איך זה יתקדם".

על הרצון להשאיר את סוליימאן בריימו וג'יילן אדאמס: "אם נוכל להשאיר חלק מהשחקנים שיוכלו לעזור לקבוצה נעשה את זה, אבל זה ספורט מקצועני ולפעמים השוק מכתיב את הכיוון. זה לא רק תלוי במועדון. רוצים את בריימו, האם אנחנו יכולים לממן אותו? יש לו הצעות ונראה. זה לא רק שאלה של האם אנחנו רוצים שחקן, צריכים להיפגש באמצע. נראה מה התכנית של כל שחקן ושחקן".

"בנייה של קבוצה חדשה? זה לא בהכרח טוב. בישראלי אתה צריך שיהיה לך מספר מסוים של שחקנים מקומיים וזה מאתגר לכל קבוצה. בודקים אילו ישראלים אנחנו יכולים להביא ואז נחליט איך בונים את הקבוצה. מאמין שנתחיל לבנות מעמדת הרכז ואז נוסיף את החתיכות. יש שמות בשוק, אבל השאלה היא האם הם יכולים לשחק ביחד".

עוד בוואלה!

מתרחק מהפועל ירושלים: סולימאן בריימו מחזיק בהצעה מיפן

לכתבה המלאה
אלכסנדר דז'יקיץ' מאמן הפועל ירושלים. אבי רוקח
מאמן חדש בבירה. דז'יקיץ'/אבי רוקח

"מחפשים בעיקר ישראלים. בחלק מהעמדות אי אפשר למצוא פתרון כאן אז צריך לחפש זרים, לשכנע אותם להגיע. יש הרבה דברים שיכולים למשוך שחקנים, לא רק הכסף, אלא גם המועדון והמפעל בו הוא משחק. כל קבוצה באירופה מנסה לעשות את אותו הדבר, זה הטבע של ספורט תחרותי".

דז'יקיץ' נשאל על המזג החם שלו וענה: "נילחם כל משחק וננסה לעשות את המיטב בשביל האוהדים. האם אני משוגע? אני אומר את דברים בפנים".

"בחלק הראשון של העונה עלולות להיות בעיות, יש חלון נבחרות של פיב"א ואז יורובאסקט. כל זה מעלה שאלות שצריך לענות אליהן. אני אנסה שהצוות שלי יהיה מעורב, מתעקש על לפחות שני אנשי צוות ישראלים ואז אביא עוד שני אנשים 'משלי'. אביא אנשים שיודעים לעבוד איתי, כי זה לא הכי קל. מביא אותם כדי שיוכלו להאיץ את התהליך בעיקר בהתחלה כי אין לנו מספיק זמן, תקופת ההכנה תהיה קצרה באופן קיצוני".

אלכסנדר דז'יקיץ' מאמן הפועל ירושלים. אודי ציטיאט
תקופת ההכנה תהיה קצרה. דז'יקיץ'/אודי ציטיאט

הבעלים אייל חומסקי הוסיף: "צריכים לתת את כל הכלים למאמן ולצוות המקצועי, לא יהיה שחקן שדז'יקיץ' לא אישר אותו. יש לו צ'ק פתוח ממני להביא כל שחקן שהוא רוצה. הוא בעל המילה האחרונה".

"שני המאמנים הזרים הקודמים לא הצליחו? זה לא בגללם, אלא בגללנו. אנחנו צריכים לעשות את דברים יותר טוב".

אייל חומסקי בעלים הפועל ירושלים. אודי ציטיאט
המאמן הזר החדש יצליח יותר מהקודמים? חומסקי/אודי ציטיאט

מבחינת האדומים, מדובר במינוי יוקרתי. דז'יקיץ' (51) אימן בעבר בין היתר את פרטיזן בלגרד, אולימפיה ליובליאנה, לייטובוס ריטאס וילנה, אסטודיאנטס מדריד, קרקה נובו מסטו ונבחרת מקדוניה, ועבד במשך שנתיים כעוזר מאמן במינסוטה טימברוולבס.

ב-2018, בקדנציה הראשונה שלו בבודוצ'נוסט, הצעיד אותה לזכייה בליגה האדריאטית והדריך אותה ביורוליג. הוא זכה לפני 11 שנים ביורוצ'אלנג' של פיב"א ובמרוצת השנים הגיע לחמש אליפויות בסלובניה ומונטנגרו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully