וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך הגיע גביע אסיה של הפועל תל אביב לאתר מכירות פומביות?

20.6.2022 / 15:34

הגביע היוקרתי שבו זכתה הקבוצה ב-1967 מוצע באתר bidspirit במחיר התחלתי של 1,000 דולר. גורמים במועדון: "הגביע נגנב לפני שנים, נפתח בהליך משפטי". שייע פייגנבוים: "כל עוד הגביע לא בארון זו פגיעה במורשת"

תיקתקנו: קליפ סיכום היום, 20.6/ספורט1

בארון של כל מועדון כדורגל בעולם מוצגים לראווה הגביעים ההיסטוריים שבהם זכה. מן הסתם, מתבקש שבמועדון כמו הפועל תל אביב יוצג אחד התארים החשובים ביותר בתולדותיו - גביע אסיה. אז איך קרה שהמוצג החשוב כל כך הזה מוצע כעת על ידי גורם פרטי למכירה פומבית?

הפועל תל אביב זכתה באליפות אסיה לקבוצות ב-1967, לאחר שניצחה את אלופת מלזיה סלנג'ור 1:2 בבנגקוק. מספר חודשים לאחר הזכייה נעלם הגביע הענק והיפהפה מהארון. לאחרונה הוא התגלה כשאתר המכירות הפומביות הישראלי אישתר החל להציג אותו במכירה פומבית. המחיר הראשוני, 1,000 דולר, נראה מגוחך, אך יש לציין שזהו המחיר ההתחלתי של רוב המוצגים באתר וסביר להניח שיאמיר באלפי דולרים לכל הפחות.

כאמור, להפועל תל אביב הנוכחית אין קשר לגביע הזה, שלא היה בעשרות השנים האחרונות במתחם חודורוב. רק אתמול הסיפור נודע לאנשי המועדון האדום, והדליק אצלם נורה אדומה. "נפתח בהליך משפטי כדי לבדוק את הנושא", אומר גורם במועדון, "זה גביע שחייב להיות בתוך ארון הגביעים שלנו. נמתין ונראה".

גביע אסיה של הפועל תל אביב נמכר במכירה פומבית. bidspirit, אתר רשמי
הגביע מוצע למכירה באתר בידספיריט/אתר רשמי, bidspirit

סיפורו של הגביע מתחיל באליפות של 1966/67. בדצמבר באותה שנה, תחת המאמן יוסף מירמוביץ', הקבוצה הוזמנה למשחק בודד בבנגקוק, לאחר פרישת מועדונים רבים באסיה ובהשפעת ראש ההתאחדות האסיאתית הטונקו עבדול רחמן, שהיה ידיד גדול של ישראל, למשחק בודד נגד אלופת מלזיה סלנג'ור. המלזים הובילו 0:1 בפתיחה, אבל דני בורסוק ז"ל השווה ואת שער הניצחון להפועל תל אביב כבש הבלם יעקב (קיקו) רחמינוביץ' בפנדל בדקה ה-88.

רחמינוביץ', שבעוד שבועיים ימלאו לו 78 שנים, משחזר: "זאת הייתה הזכייה הראשונה בתואר קבוצה ישראלית באליפות אסיה. את הגביע קיבל הקפטן שלנו שמעון (שים) בן יהונתן. כשחזרנו לישראל בירך אותנו השר אבא אבן בשם הממשלה". על היעלמות הגביע אמר קיקו: "אני בהלם, זה מאכזב לשמוע שהגביע הנהדר הזה נעלם או נגנב לכאורה מהמועדון. זה כואב לי, חובה להחזיר את הגביע למתחם חודורוב, נקודה".

עוד בוואלה!

מרקו ינקוביץ' יעזוב בקרוב את הפועל תל אביב, קרבאח הגישה הצעה

לכתבה המלאה
מימין ! קיקו, רוזנשטרייך, פייגנבויים, עסקן, בן יהונתן, בורבה, לבקוביץ׳. באדיבות המצולם,
מימין: קיקו רחמינוביץ', רוזנשטרייך, פייגנבויים, עסקן, בן יהונתן, בורבה, לבקוביץ׳/באדיבות המצולם

גם שייע פייגנבויים נטל חלק במשחק ההוא בבנגקוק: "אני לא מאמין, איך דבר כזה יכול להיות? חובתן של הפועל תל אביב ורשויות החוק לבדוק איך הגביע נעלם - ע"י עסקן, שחקן או גורם מבית ברנר. כל זמן שהגביע אינו בהפועל הוא פגיעה במורשת. אני רוצה לראות אותו במתחם חודורוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully